Czech National Team

Týmové fórum
Právě je pon 24 črc, 2017 15:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rady a návody - Pentathlon
PříspěvekNapsal: stř 23 dub, 2014 21:45 
Offline Stats
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Uživatelský avatar

Registrován: úte 11 kvě, 2010 14:37
Příspěvky: 1364
Bydliště: Břeclav
Datum narození: 08 říj 1989
ID CNT statistik: 9521
8. BOINC Pentathlon 5.5.-19.5.2017
8. BOINC Pentathlon 5.5.-19.5.2017

Statistiky trunaje a bodování

V každé disciplíně se určí pořadí týmů podle toho, kolik kreditů ten který tým za daný počet dní na projektu odevzdal. První tým dostane 100 bodů, druhů 90, třetí 80, čtvrtý 70, pátý 63 a dále už za každé místo o tři body míň až do 22. místa pak to jde po 2 a nakonec jednom bodu dolů. Posledním bodovaným týmem je 30. v pořadí a dostane 1 bod. podmínkou pro body je alespoň nějaký kredit. Je tím zohledněno to, že na posun na první místo je potřeba mnohem více výkonu, než na posun z 21. místa na 20. Celý přehled bodů najdete zde. Jako rozhodující statistiky budou brány ty oficiální statistiky turnaje.

Týmové statistiky turnaje

Každý rok vytváří zdejší pracant a dlouholetý člen CNT vkliber statistiky speciálně pro náš tým. Díky nim můžeme nejenom soutěžit mezi sebou, ale také porovnávat svůj výkon a lépe se domlouvat na týmové spolupráci. Pro názornost se můžete podívat na statistiky z loňského ročníku. Za každou disciplínu týmu udělen určitý počet bodů (viz odstavec výše). Ty se pak "dělí" (pouze v našich týmových statistikách) každému členu CNT podle toho, kdo jakou práci pro tým odvedl. Když tedy na jednom projektu, za který jako tým dostaneme např. 54 bodů, někdo odvede 10% výkonu týmu, dostane také 10% bodů za danou disciplínu, tj. 5,4 bodu. Body za jednotlivé disciplíny se sčítají a na konci je vytvořeno pořadí. Nezáleží tedy jen na celkové výši odvedeném kreditu (i když ta je samozřejmě také důležitá), ale spíše na schopnosti rozložit výkon svých počítačů na projekty, kde můžete nejvíce pomci týmu.

Co se bude kdy počítat

Každý přihlášený tým hlasuje v každém okruhu pro jeden projekt. Projekt s největším počtem hlasů je vybrán a bude počítán. Ohlášení takto zvoleného projektu je 3 až 5 dní před zahájením jeho počítání, takže mezi 7.5. a 9.5. se dozvíme jméno posledního vybraného projektu. Oficiální výběr je zveřejňován ve třech světových (angličtina, francouzština, němčina) jazycích zde či onde. Na prvním uvedeném odkazu jsou také uváděny novinky o turnaji, vyhlášení vítězů jednotlivých projektů apod. Do turnaje se počítají jen a pouze kredity udělené od data začátku počítání projektu 0:00 UTC do data konce počítání projektu 23:59 UTC, ovšem pozor! Pro naše časové pásmo platí čas UTC+2, tedy 2:00!!! Předpočítané úlohy odevzdávat nejdříve hodinu po spuštění disciplíny, ale až se ve statistikách - rozcestník na disciplíny objeví první řádek, jinak kredity propadnou :!: - blíže zde
Jednotlivé projekty budou uveřejňovány do této sekce fóra.

Tipy, triky, návody

Každý projekt má zájem na tom, aby dospěl k dílčím výsledkům v nějakém reálném čase. Proto byl zaveden "limit odevzdání jednotek", tzv. deadline nebo DL. Každá jednotka, která je odeslána na počítač, má svůj čas odevzdání a pokud je překročen, jednotka se označí jako nedopočítaná, odešle se zpět na server a poté jinému počtáři. Zvláště u projektů, které posílají více stejných verzí jednotek (replikací) různým počtářům (kvůli kontrole výsledků), je DL velmi důležitá. Každý projekt a kadžý druh jednotky má svou vlastní DL, většinou podle délky výpočtu jednotky. Takže jednotka trvající 12 hodin výpočtu bude mít delší limit odevzdání, než jednotka, která se počítá 2 minuty. Pokud si tvoříte zásoby jednotek a předpočítáváte (viz níže), je to jedna z nejdůležitějších informací.

Co se týče odevzdávání jednotek a turnajů, počítají se jen ty jednotky, za které je počtáři udělen kredit v daném čase. Jednotka, která se dopočítá, se odešle na server a vám se v BOINCu označí jako "Odeslán. Připraven k ohlášení." Za takovouto jednotku ovšem není ještě udělen kredit. Má to své opodstatnění, protože projekt nemusí po každé odeslané jednotce přepočítávat stav kreditu apod. Ovšem ke konci turnaje se vám může stát, že vám "visí" několik jednotek a vy byste za ně nedostali kredit. Řešení je jednoduché: klikněte na projekt v kartě "projekty" a dejte aktualizovat.

Další "zádrhel", jestli se to tak dá nazvat, je tzv. validace druhým počtářem. Kvůli možnému výskytu chyby se posílá stejná verze jednotky dvěma počtářům. Pokud dostane projekt stejné výsledky, je kredit udělen oběma. Pokud jsou výsledky rozdílné, přeposílá se jednotka dalším počtářům (to se skoro nestává). Každopádně musíte čekat na druhého počtáře, než také odevzdá jednotku, abyste dostali kredit. Proti tomuto žádné opatření neexistuje, jediná možnost je počítat jednotky, které maji DL shodnou s koncem turnaje (resp. s koncem počítaní discpilíny Pentathlonu). To znamená, že je velká pravděpodobnost odevzdání jednotky druhým počtářem. Také se nevyplatí takovéto projekty počítat, pokud jednotky dostanete těsně před koncem turnaje. Je velká pravděpodobnost, že druhý počtář odevzdá jednotku až po turnaji a vám se tak do turnaje kredit počítat nebude.

Zásoba jednotek slouží BOINCu pro chvíle, kdy nemá připojení k internetu, má ho nějakým způsobem omezené nebo když projekt posílá práci jenom nárazově. Najdete ho v nabídce BOINC Manageru pod položkou Výpočetní předvolby a poté zvolte kartu Využití Internetu. V BOINC verzi 6.x.x a nižší nastavíte velikost zásoby v kolonce "Dodatečná zásoba". Ve verzi 7.x.x máte větší možnost kontroly nad velikostí zásoby. "Minimální zásoba práce" pracuje stejně, jako v předchozím případě. "Maximální dodatečná zásoba práce" je zásoba navíc, oproti minimální. Zásoba jednotek se vám tedy bude pohybovat mezi (minimální) a (minimální + maximální dodatečnou) zásobou. Pozor, pokud nastavíte limit větší, než je DL, žádná práce se vám nestáhne. Abyste nemuseli rušit stažené jednotky v průběhu turnaje, které už nebudete chtít počítat, doporučuji omezit zásobu na minimum. Pokud budete chtít předpočítávat (viz níže), bude nastavení jiné.

Předpočítávání aneb zvýšení výkonu bez změny hardware

Předpočítávání je jednoduché ve svém principu, ale o trošku složitější na provedení. Ovšem nemusíte se ho bát, s instrukcemi ho zvládne každý, kdo umí psát v poznámkovém bloku, kopírovat a otevírat složky Jedná se o to, že si dopředu stáhnete práci turnajového projektu, spočítáte ji, ale odevzdáte až v průběhu turnaje. Je to běžně používaná taktika a dává soutežení ten správný šmrnc, protože kdo by nechtěl ke konci turnaje vytáhnout eso z rukávu, že? Už je dokonce zažitá slangová terminologie, jako například "vysypávat" jednotky, "syslit" je a nebo vševypovídající heslo "Kdo nepředpočítává, okrádá sebe i svůj tým"

Jak to vlastně funguje? V BOINC Manageru nastavíte velikost zásoby jednotek takovou, abyste ji stihli dopočítat do požadovaného data odavzdání (viz výše). Samozřejmě musíte dávat pozor na DL! Poté zařídíte, aby BOINC nemohl komunikovat s projektem, takže jednotky se počítají, ale žádná práce se neodevzdává. Posledním krokem je povolení spojení a aktualizace projektu, což způsobí odevzdání jednotek. Ale pozor, v době aktualizace projektu si nastavte zásobu jednotek na nulu, jinak se vám opět stáhne práce na x dnů dopředu!

A jak funguje zamezení přístupu BOINCU na projekt? Najdete si soubor hosts (cesty k němu jsou vypsané níže), soubor otevřete v poznámkovém bloku (pravé tlačítko -> otevřít v programu, nebo jen otevřít a Windows se vás sám zeptá) a připiště pod "127.0.0.1 localhost" adresu projektu, např. "0.0.0.0 debian.thesonntags.com". Tento kód vám vždy v předstihu uveřejníme u každého projektu zvlášť. Soubor uložte (pouze "Uložit") a voila, můžete počítat a nemusíte odevzdávat! Že jste vše udělali správně poznáte podle toho, že se vám projekt prostě neaktualizuje a bude vám hlásit, že se nemůže spojit se serverem nebo že nemůže dostat další práci. Až budete chtít jednotky odevzdat, jednoduše vložené řádky smažte, uložte (pouze "Uložit") a aktualizujte projekt.

Některé projekty, jako například Rosetta mají tu zvláštnost, že mají jiný server na odesílání jednotek a jiný na validaci. To znamená, že se vám práce odešle (Odeslán. Připraven k ohlášení), ale nebojte se, jednotka se naohlásí ani po aktualizaci. Je opět potřeba smazat vámi zadaný řádek v souboru hosts. A teď cesty k souboru hosts:

Windows XP, Vista a Windows 7:
Kód:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Linux:
Kód:
1. v terminálu zadejte "sudo gedit /etc/hosts" nebo se jinak dostaňte na su práva a ASCII editorem spusťte editaci souboru hosts
2. zadejte heslo pro superusera, poté se vám rozjede editor


Naposledy upravil nenym dne stř 03 kvě, 2017 19:17, celkově upraveno 17
Aktualizace pro rok 8. Pentathlon v roce 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rady a návody
PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2015 03:27 
Offline Stats
78.9473684211 %
78.9473684211 %

Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
Příspěvky: 6204
ID CNT statistik: 10124
Základní příspěvek aktualizován pro rok 2015.

_________________
Prý už není krize; pořád jím plesnivé sýry, piji staré víno a jezdím v autě bez střechy.
UotD 404x
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek 2xObrázek 7xObrázek 9xObrázek Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rady a návody - Pentathlon
PříspěvekNapsal: úte 31 kvě, 2016 12:02 
Offline Stats
78.9473684211 %
78.9473684211 %

Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
Příspěvky: 6204
ID CNT statistik: 10124
Základní příspěvek aktualizován pro rok 2016.

_________________
Prý už není krize; pořád jím plesnivé sýry, piji staré víno a jezdím v autě bez střechy.
UotD 404x
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek 2xObrázek 7xObrázek 9xObrázek Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rady a návody - Pentathlon
PříspěvekNapsal: stř 26 dub, 2017 16:33 
Offline Stats
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29 bře, 2007 09:41
Příspěvky: 9336
Bydliště: Brušperk, 48 let
ID CNT statistik: 1
Základní příspěvek aktualizován pro rok 2017.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz