Auto na vzduch
- forest
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 19635
- Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
- rok narození: 03 bře 1977
- ID CNT statistics: 71
- Bydliště: Újezd u Brna
Auto na vzduch
Po pár letech je to tu opět
http://www.novinky.cz/auto/v-indii-se-b ... vv2bp.html
Nyní už se ale pravděpodobně skutečně dostane do výroby a né jako předešlý automobil z Francie, který se po několika letech agitace vůbec na trhu neukázal.
Osobně si moc nedokážu představit tlak který v nádrži automobilu musí být a ten integrovaný kompresor který jej je schopný natlakovat, ale asi to funguje.
http://www.novinky.cz/auto/v-indii-se-b ... vv2bp.html
Nyní už se ale pravděpodobně skutečně dostane do výroby a né jako předešlý automobil z Francie, který se po několika letech agitace vůbec na trhu neukázal.
Osobně si moc nedokážu představit tlak který v nádrži automobilu musí být a ten integrovaný kompresor který jej je schopný natlakovat, ale asi to funguje.
-
- 5.26315789474 %
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát 03 lis, 2006 17:37
- Bydliště: Někde kolem 49°1'N 17°8'E
Nemůžu se ubránit dojmu, že někde došlo k chybě. Obecně je stlačený vzduch jednou z nejdražších energií. Mnohem vyšší účinnost má skladování energie např. v běžných olověných akumulátorech (a máme tu elektromobil).
Cena energie je zhruba vyrovnaná ať už ji máme v podobě elektřiny, zemního plynu, benzínu,... V podobě stlačeného vzduchu je ovšem bezkonkurenčně nejdražší.
Docela seriózní názor je např. zde.
Cena energie je zhruba vyrovnaná ať už ji máme v podobě elektřiny, zemního plynu, benzínu,... V podobě stlačeného vzduchu je ovšem bezkonkurenčně nejdražší.
Docela seriózní názor je např. zde.
-
- 5.26315789474 %
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát 03 lis, 2006 17:37
- Bydliště: Někde kolem 49°1'N 17°8'E
Tak ještě jinak. 300 litrů nádrž s tlakem 300 barů má energii asi 2.7kWh. Stejnou energii má zhruba 5 obyčejných autobaterií. Pokud jde o hmotnost, viděl bych to asi tak na stejno, pokud jde o objem, řekl bych, že 5 autobaterií nebude mít 300 litrů. A to hlavní na konec: Naládovat 2.7kWh kompresorem do vzduchojemu bude mít určitě několikanásobně horší účinnost než dostat totéž množství energie do autobaterií. A teď otázka: Jak dlouho nám toto množství energie bude točit motorem s výkonem 10kW? Že by 15 minut? Není vše tak růžové jak to vidíme na reklamních letácích.
- forest
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 19635
- Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
- rok narození: 03 bře 1977
- ID CNT statistics: 71
- Bydliště: Újezd u Brna
Koukni se semka:
http://www.autonavzduch.cz/
To jsou ty stránky na které jsem narážel. Tam je ten systém poměrně dost popsán, nicméně nikdy se ten projekt pořádně nerozjel, což by ale neměl být případ té Indické automobilky.
http://www.autonavzduch.cz/
To jsou ty stránky na které jsem narážel. Tam je ten systém poměrně dost popsán, nicméně nikdy se ten projekt pořádně nerozjel, což by ale neměl být případ té Indické automobilky.
- forest
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 19635
- Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
- rok narození: 03 bře 1977
- ID CNT statistics: 71
- Bydliště: Újezd u Brna
Re: Auto na vzduch
Máme tu konečně model, který vypadá že by se mohl běžně v dohledné době prodávat: http://www.novinky.cz/auto/163079-franc ... uchem.html
Za tu cenu, bych o něm rozhodně uvažoval, ale rozhodující bude ta spotřeba energie, za kterou si člověk tu nádrž bude moct doma naplnit.
Za tu cenu, bych o něm rozhodně uvažoval, ale rozhodující bude ta spotřeba energie, za kterou si člověk tu nádrž bude moct doma naplnit.
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Auto na vzduch
Zajímala by mne celková energetická účinnost, bilance odpadů a emisí cyklu surovina - elektrárna - přenosová cesta - kompresor - pohonná jednotka vozidla. Energeticky mi to připadá na první amatérský pohled úplně mimo.
Srovnání s naftou (plynem...): cyklus nafta - spalovací motor je patrně účinnější než cyklus spalovací turbína v elektrárně (ať na plyn či těžké oleje) - generátor - kompresor - pohonná jednotka vozidla.
Srovnání s elektromobilem: cyklus nabíjení baterií - elektromotor je zjevně účinnější než cyklus kompresor - pohonná jednotka vozidla.
Bijte do mě.
Srovnání s naftou (plynem...): cyklus nafta - spalovací motor je patrně účinnější než cyklus spalovací turbína v elektrárně (ať na plyn či těžké oleje) - generátor - kompresor - pohonná jednotka vozidla.
Srovnání s elektromobilem: cyklus nabíjení baterií - elektromotor je zjevně účinnější než cyklus kompresor - pohonná jednotka vozidla.
Bijte do mě.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
- forest
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 19635
- Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
- rok narození: 03 bře 1977
- ID CNT statistics: 71
- Bydliště: Újezd u Brna
Re: Auto na vzduch
Myslím že hlavní výhodou této technologie bude hmotnost, tedy i mnohem menší potřeba energie k pohybu. Když jsem si vzal kalkulačku, vyšlo mně že abych elektřinou (za těch max. 8 hodin kompresorování na plnou nádrž) spotřeboval tolik peněz, které mně stojí benzín na udávaných 220 km, musel by ten kompresor žrát 18,5 KWh, což asi nebude. Předpokládám že ten dojezd 220 km je brán po rovině za ideálních podmínek a člověk bude rád, že mu to ujede 100 km v normálním provozu, ale i tak by to na dojíždění do práce bohatě stačilo, což je 99% km které s naším autem najezdím.
Určitě vyjdou časem nějaká srovnání, ale nereálná ta úspora rozhodně není. Rozhodně to nebude žádné turbo a pojede to třeba maximálkou 80km/h, ale ani to by většině lidí nevadilo, když by ušetřili třeba půlku nákladů. Myslím že i poruchovost a údržba takového stroje by měla být menší, než u běžného motoru.
Určitě vyjdou časem nějaká srovnání, ale nereálná ta úspora rozhodně není. Rozhodně to nebude žádné turbo a pojede to třeba maximálkou 80km/h, ale ani to by většině lidí nevadilo, když by ušetřili třeba půlku nákladů. Myslím že i poruchovost a údržba takového stroje by měla být menší, než u běžného motoru.
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Auto na vzduch
Cenové srovnání může vycházet dobře, protože cena energie z pohonných hmot z ropných produktů je zatížena spotřební daní, kdežto energie z elektráren je zatížena pouze poplatkem za vypouštění CO2.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x