Czech National Team

Týmové fórum
Právě je stř 13 pro, 2017 08:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: sob 23 zář, 2017 11:46 
Offline Stats
42.1052631579 %
42.1052631579 %

Registrován: ned 12 úno, 2017 00:26
Příspěvky: 758
Bydliště: Zdounky (u Kroměříže)
Datum narození: 18 zář 1980
ID CNT statistik: 503
Myslím si, že si to umím celkem pěkně představit. Pořád seš ve 2 rozměrech a co hlavně, v kladných hodnotách přetížení, které se snáší dobře. A navíc přetížení, které tam zažiješ jsou cca 2x menší než např. při akrobacii a to je veliký rozdíl. Do +7G je to celkem pohoda, pak začně přituhovat a v záporných stačí -3 a máš chuť emigrovat. Pak tě ještě celý den bude bolet hlava a budeš mít pocit že ti oči vystřelí z hlavy. I v letošní sezóně F1 je max +6G a to jenom ve špičkách, které jsou krátké, záporné tam nejsou žádné, které by stály za řeč.

Nechal jsem se svézt s ME v akrobacii u nás na letišti a dostal info mě nešetřit. Dal mi to sežrat, tohle je jeho soutěžní sestava z ME :-)
https://www.youtube.com/watch?v=rszKm-I6QOM&t=12s
https://www.youtube.com/watch?v=AT2HN53FaUs

Z kabiny to pak vypadá např. takto: https://www.youtube.com/watch?v=3yjSF0i1_es

K tomu dotáhnutí pásy ... Na zemi jsem se dotáhl na krev, až mi modraly klouby na nohou, ráčnou, za letu jak mě přetížení sežvejkalo, jsem se musel přitáhnout znovu, jinak bych asi vypadl kabinou ven. Z F1 vypadneš dost těžko :-)

Pokud si někdy jezdil na silné motokáře po závodní trati, jako že asi jo, tak ta je na námahu podstatně větší záhul než rally nebo F1. I závodní jezdci co si to měli možnost vyzkoušet nedali víc než pár ostrých kol. F1 je masakr hlavně tím jak je dlouhá.

Tady máš kolik G tam asi je na trati kde je to samá zatáčka. Většinou do 3G, to že tam na zlomek sekundy vyletí přes 6 je totální vyjímka.
https://www.youtube.com/watch?v=OR5Tjfpi-Kg

A porovnej si s tím co zažívá pilot a co s ním dělá třeba už 6-8G:
https://www.youtube.com/watch?v=YVkzZQVSX08

Já to dával tak do 8G celkem v pohodě, pak už se mi zatmívalo.

Jinak i mí kamarádi co dlouhá léta hleděli na F1 už s tím přestali, i podle nich je to už nuda a přešli na motorky. Ale proti gustu ...

Jinak toto mi někdo udělat - absolutně nepřitáhnout pásy, tak ho po jízdě asi vlastnoručně vyliskám ...
https://www.youtube.com/watch?v=YPLOEKzQUIc

_________________
Albert: Dual Xeon E5-2696 V4, Supermicro X10DRG-Q, 32GB DDR4 ECC, 3x GTX 1080Ti FE, 1x Radeon 280X, Enermax Platimax 1700W


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: sob 23 zář, 2017 18:14 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1978
No jo, lítání je něco jiného, tak jsou větší Géčka.
Vím, že mi záporná G nedělají dobře, to už jsem poznal, když to na mě kamarádka zkoušela. Třeba se to také trochu o zvyku.
Pán se nechal povozit od profíka, to má také něco do sebe. No když už, tak bych radši byl vepředu (ne kvůli kniplu).

F1 two-seater bych měl vzadu asi problém, že by mi bylo blbě, ale nezkoušel jsem. V letadélku na pár minut...možná si to tělo uvědomí, až vylezeš na pevnou zem.
Chudák vzadu, lítá tam jak nudle v bandasce, to bych také ztrestal - a jako kompenzaci bych to jel znovu a vepředu a toho co mě řádně nepřikurtoval nechal vzadu 45hh

F1 je fyzicky i psychicky náročná, protože závod trvá dlouho (proti létání, motorkám, motokárám atp.), v kokpitu je fakt vedro, jízda není zrovna komfortní a je třeba se stále soustředit a chyby se neodpouští.
Co by bylo pilotovi F1 platné, že to vytáhne na 8-9G, když si pak dá na pár vteřin šlofíka, než se zase probere. Tady nemůže začít brzdit nebo zatáček o 1/4 vteřiny později, to by zcela minul zatáčku. Za 5-6 vteřin, než se pilot na simulátoru probral, se v Monze zabrzdí před Ascari, levá-pravá-levá a výjezd pod plynem.


F1 monopost je něco jiného, když tam sedíš sám a jsi součástí neuvěřitelného stroje. Pro mě se ten zvuk s letadlem nedá srovnat, když na to šlápneš, katapultuje tě to dopředu a za zadkem ti burácí vyšlechtěný motor.
Nechat se vozit a pilotovat sám bez insturktora (i když ne úplně na krev, je to docela drahá sranda a ještě dražší mašina, navíc jde o zdraví), je prostě zcela jiný prožitek, kde se musím plně účastnit.

No, každé má něco do sebe...

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: sob 23 zář, 2017 18:42 
Offline Stats
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Uživatelský avatar

Registrován: ned 03 kvě, 2009 11:06
Příspěvky: 794
Bydliště: Lovosice
Datum narození: 31 pro 1937
ID CNT statistik: 12179
Do pytle - i když video je jen jako nálepka na flašce Bacardi, musím přiznat, že o tomhle jsem měl představu jak Hurvínek o válce, nebo Hurvínek o tom, jaký má být premiér 45hh ... Pro mně to bylo užitečné... Díky, kluci


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: sob 23 zář, 2017 18:51 
Offline Stats
42.1052631579 %
42.1052631579 %

Registrován: ned 12 úno, 2017 00:26
Příspěvky: 758
Bydliště: Zdounky (u Kroměříže)
Datum narození: 18 zář 1980
ID CNT statistik: 503
Ten pán na videu jsem byl já :-) A vepředu budeš vždycky, pasažer je vždycky vepředu, pilotuje se zezadu. A já se nejenom vozil ale i řídil, občas létám když mám čas a možnost. Jsem z letecké rodiny. no, měl jsem možnost jezdit v ostrém rally autě co má 450 koní a velkej grip, v supersportu co má skoro 700 koní a pak ostrá akrobačka a veř mi že létání je fakt o něčem jiném a nedá se to srovnávat. Auto je pořád jenom auto, byť s hodně silným motorem a větším přetížením. Ale to je už fakt individuální, každého bere něco jiného.
Já až budu jednou velkej a bohatej tak má jeden sen, snad se mi někdy splní, dokud ještě tyhle klenoty s historií a srdcem létají ... 28litrový 12válec s turbem Rols Royce Merlin a 1800 koní je trochu jiná synfonie než upištěný oturběný 6válec 1.6litru :-) Dnešní F1 je jenom stínem té bývalé.
Porovnání: https://www.youtube.com/watch?v=wbiBPfj-F5k

Doporučuju nasadit kvalitní hluchátka a zavřít oči:
https://www.youtube.com/watch?v=Ys7QqNTASWk
https://www.youtube.com/watch?v=e6KG4pfbw60

_________________
Albert: Dual Xeon E5-2696 V4, Supermicro X10DRG-Q, 32GB DDR4 ECC, 3x GTX 1080Ti FE, 1x Radeon 280X, Enermax Platimax 1700W


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: sob 23 zář, 2017 19:56 
Offline Stats
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27 říj, 2006 09:19
Příspěvky: 16167
Bydliště: Újezd u Brna
Datum narození: 03 bře 1977
ID CNT statistik: 71
Dzordzik píše:
Jinak i mí kamarádi co dlouhá léta hleděli na F1 už s tím přestali, i podle nich je to už nuda a přešli na motorky. Ale proti gustu ...

F1 je můj druhý hlavní kůň a pokud sledujete to pozadí i všechny závody, tak je to prostě famózní. Jak po technické stránce, tak po té jezdecké. Někdy vás ale i po dvaceti sezónách může něco tak zarazit, že to rozdýcháváte ještě týden. A právě toto se stalo tu minulou neděli.

_________________
Galerie CNT
Statistiky CNT od vklibera
Moje osobní statistika!
Kde a kdy jsem byl UoD
testovací balíček CNT 2017
tabulka výsledků testovacího balíčku CNT 2015


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: ned 24 zář, 2017 09:09 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1978
Dzordzik píše:
Ten pán na videu jsem byl já :-)

Tak to pardón, podle hlasu jsem tě nepoznal... 22rrr

Jo, sny, P51-D je krásný stroj.
Myslím, že jsem tohle letos vidět v muzeu v Tusconu.
Takováto letadélka už se asi nedělají a dělat jen tak nebudou - hlavně po motorové stránce.

Z nových 1.6T také nejsem nadšený a navíc moc elektorniky, na volantu tlačítek a menu jak ve velkém letadle.
Chápu, že tím objemem chtěj být "road relevant", ale ten zvuk se opravdu nepovedl.

Jezdil jsem s atmosférama a nakonec V8 a z dnešních motorů mi naživo stejně zní lépe motory z F2 než F1 :roll: (A teď nemyslím frustrující hlášku Alonsa "gípí-two-engine" 45hh )
Radši bych vyzkoušel aktuální model F2, kdyby byla příležitost.
A nebo by se mi zamlouval V10 19000rpm, které se používali do roku 2005. Nevím, jak bych to uřídil, i ten starší V8 má krouťák, že to hrabe na suchu - no ale ten zvuk, to vstávají chlupy všude po těle.
Aerodynamika udělala za posledních pár let ve formuli obrovský skok, sdílejí know-how s letadli - formule je z pohledu aerodynamiky obrácené letadlo. Cílem je tlačit jej do vozovky a díky tomu zůstane i při průjezdu legendární Eau Rouge na zemi ve 300 na zemi (a díky pásům pilot v kokpitu). Mimochodem, skvělé místo na sledování závodu na živo.
V tomhle mají letadla i formule dost společného - práci se vzduchem.

Koukat dnes pouze na závod asi takové terno není, ale jak píše forest - když se sleduje všechno možné kolem, nové technologie, co tými vymýšlejí, jak fungují (ty technologie i týmy) - nejsou to ti dva jezdci na tým na dvě hodinky na okruhu, ale stovky lidí na tým v pozadí, kteří do detailu a s maximálním využitím regulí tlačí pokrok dopředu. Za několik málo let se ty technologie objeví v novém Mercedesu, pak v Béčové třídě a za ještě pár dalších let v Céčkové třídě vozů jako Škodivky.
Teď jsem třeba zvědavý, jestli se třeba Feffari podaří dělat válce 3D tiskárnou, kam až Mercedes dožene efektivitu Power Units, když se dostali přes 50% atp.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: ned 24 zář, 2017 09:42 
Offline Stats
42.1052631579 %
42.1052631579 %

Registrován: ned 12 úno, 2017 00:26
Příspěvky: 758
Bydliště: Zdounky (u Kroměříže)
Datum narození: 18 zář 1980
ID CNT statistik: 503
K tomu Mustangu, jeden létá u nás v ČR :-)
O tom ž F1 je špička ve vývoji jak motorů tak aerodynamiky, o tom žádná. Jenom mě to právě kvůli zvuku a soupeření teamů kdysi celkem bavilos e na to sem tam podívat. Dneska je mi to už fuk. Asi proto co píšeš.

_________________
Albert: Dual Xeon E5-2696 V4, Supermicro X10DRG-Q, 32GB DDR4 ECC, 3x GTX 1080Ti FE, 1x Radeon 280X, Enermax Platimax 1700W


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: ned 24 zář, 2017 14:50 
Offline Stats
68.4210526316 %
68.4210526316 %

Registrován: sob 15 kvě, 2010 16:27
Příspěvky: 4454
Bydliště: praha 8
Datum narození: 14 zář 1947
ID CNT statistik: 13496
no to se mi jenom zdá 45hh forest založil před pár lety OT pro cecko co nás tíží. já založil Stařec a DC jako jízdní řád pro stanici výchozí a konečnou :smt017 ale teďkonc se mi zdá, že je to jedno. někteří se snaží mi vrátit auto a jiní mě zabít na motorce :smt015 :smt038
co na to moderátor nenym-kerberos?

_________________
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: ned 24 zář, 2017 16:52 
Offline Stats
42.1052631579 %
42.1052631579 %

Registrován: ned 12 úno, 2017 00:26
Příspěvky: 758
Bydliště: Zdounky (u Kroměříže)
Datum narození: 18 zář 1980
ID CNT statistik: 503
Ty sis založil vlákno na to abys mohl hýkat o konci světa a my ti to tady zbytečně oživujeme? :D

_________________
Albert: Dual Xeon E5-2696 V4, Supermicro X10DRG-Q, 32GB DDR4 ECC, 3x GTX 1080Ti FE, 1x Radeon 280X, Enermax Platimax 1700W


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 18:05 
Offline Stats
68.4210526316 %
68.4210526316 %

Registrován: sob 15 kvě, 2010 16:27
Příspěvky: 4454
Bydliště: praha 8
Datum narození: 14 zář 1947
ID CNT statistik: 13496
forest je to tak, jen moje láska neumírá 45hh a tak ti občas napíšu drahý můj 33zzz pro neznalé. forest mi sestavil dva adopťáky a já je jen živým. tak přemýšlejte gdo si je převezme.

Drahý můj, jak se ti stydím psát,
jak ti říct, že mě zbytečně máš rád.
Moje láska umírá, už ji víc neopatruj,
tak ti naposledy říkám: Drahý můj.

Včera v poledne skončila bitva,
přišel ke mně pošťák a podával mi dopis.
Byl jsem šťasten, jak v té chvíli může být šťasten muž,
daleko od svých, daleko od domova.
Otevřel jsem Tvůj dopis a začínal tak hezky,
dvěma slovy: Drahý můj.

V tom odkudsi přilétla kulka,
jak už to v bitvách bývá.
Byla to náhoda nebo osud, kdo ví.
Odcházelo se mi hezky z tohohle světa,
protože jsem měl v rukou tvůj dopis,
který začínal tak hezky: Drahý můj.

_________________
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stařec a DC
PříspěvekNapsal: ned 15 říj, 2017 19:51 
Offline Stats
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27 říj, 2006 09:19
Příspěvky: 16167
Bydliště: Újezd u Brna
Datum narození: 03 bře 1977
ID CNT statistik: 71
Drahý můj Jirko,
kulka snad nepřiletěla a ty jsi stále živ a zdráv.

_________________
Galerie CNT
Statistiky CNT od vklibera
Moje osobní statistika!
Kde a kdy jsem byl UoD
testovací balíček CNT 2017
tabulka výsledků testovacího balíčku CNT 2015


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz