Czech National Team

Týmové fórum
Právě je pon 23 říj, 2017 23:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GPU
PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 08:16 
Offline Stats
26.3157894737 %
26.3157894737 %

Registrován: ned 09 pro, 2007 14:25
Příspěvky: 244
Bydliště: Pardubický kraj, Svitavy
ID CNT statistik: 3742
Když vidím ten výkon GPU nVIDII GeForce GTX 280 oproti CPU tak mě napadá jestli nebude výhodnější pořídit takovouhle kartu a k tomu jen CPU, které to dokáže uživit :smt017. Vlastně by se ušetřilo za zbytečně výkonné CPU, RAM a základní desku když stejně nemají šanci oproti GPU. Vypadá to, že časem se všechny projekty budou orientovat právě i na GPU aby využili takový potencionál stejně jako to dělá Folding nebo teď GPUGrid, který je pod BOINC. Uvažuji o stavbě PC a původně jsem uvažoval o Quadu, ale teď začínam uvažovat o (jen) dvoujádru a k tomu výkonnou GPU.
Tak mě napadá jestli se nad výpočty počítané přes CPU nezačínají stahovat mračna.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ostatní diskuse k projektu
PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 09:12 
Offline Stats
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27 říj, 2006 09:19
Příspěvky: 16101
Bydliště: Újezd u Brna
Datum narození: 03 bře 1977
ID CNT statistik: 71
Psal jsem o tom ve článku na PC Tuning, že CPU už výkonnově jdou vzhůru jen nepatrně a že GPU je nová cesta pro DC.
Osobně si myslím že za rok to bude opravdu napováženou do čeho investovat, ale nyní je GPU na BOINC opravdu teprve na začátku.

_________________
Galerie CNT
Statistiky CNT od vklibera
Moje osobní statistika!
Kde a kdy jsem byl UoD
testovací balíček CNT 2017
tabulka výsledků testovacího balíčku CNT 2015


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ostatní diskuse k projektu
PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 10:53 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
rendo píše:
Vypadá to, že časem se všechny projekty budou orientovat právě i na GPU aby využili takový potencionál ...
Tak mě napadá jestli se nad výpočty počítané přes CPU nezačínají stahovat mračna.

To jenom tak vypadá. GPU udělá pouze určitou sadu instrukcí...a udělá je brutálně rychle. Ale umí jen něco, takže CPU budou nadále potřebné.
K tomu se ještě musí přípočítat odlišný způsob programování, sw nástrojů atd.

Možná dojde k tomu, že se CPU a GPU budou svou architekturou (a tedy i nasazením příbližovat). CPU budou mít více jednodušších jader jako GPU, naopak GPU může dostat řídící CPU atd.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ostatní diskuse k projektu
PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 15:20 
Offline Stats
26.3157894737 %
26.3157894737 %

Registrován: ned 09 pro, 2007 14:25
Příspěvky: 244
Bydliště: Pardubický kraj, Svitavy
ID CNT statistik: 3742
Díky za vysvětlení, původně jsem do PC nechtěl žádnou extra grafiku, ale po Forestově článku na PCT a spuštění Gridu pod BOINC jsem začal spekulovat co postavit s ohledem na co nejlepší využití počítače v DC.
Teď jsem měl v úmyslu zapojit GPU co mám v noťasu, ale moji nedoporučují i když by to zvládla. Tak snad do budoucna..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 17:23 
Offline
26.3157894737 %
26.3157894737 %
Uživatelský avatar

Registrován: pát 03 lis, 2006 19:07
Příspěvky: 228
Bydliště: Vsetín
Kolik projetu podporuje výpočty pomocí graf. karty :?: 2 33eee

_________________
Přítel je ten, kdo o vás ví všechno a má vás pořád stejně rád... ELBERT HUBBARD
Moje statistika


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 18:29 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
To je nepřesně položená otázka. Pod BOINC nebo obecně?
Pod BOINC tradičně GPU Grid a nově (dodal bych s nevelkou slávou v reálu) SETI - to je na první pohled poznat, když si dám do vyhledávání "GPU". Obojí běží na nVidia.
Z non-BOINC nelze přehlédnout Folding.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 19:20 
Offline
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17 led, 2008 10:19
Příspěvky: 683
Bydliště: Liberec, 32 let
Honza píše:
Pod BOINC tradičně GPU Grid a nově (dodal bych s nevelkou slávou v reálu) SETI

To s nevelkou slávou by se dalo vztahovat i na GPU Grid, poslední týdny nemají kloudně práci. Když počítač práci nedostane, automaticky má odpočet k dalšímu kontaktování serveru 24 hodin, takže i pokud během dne práce je, má počítač smůlu. Nevím, co je k této změně vedlo a co se děje, že najednou nestačí produkovat dost práce pro GPU a mají pořádně jen pro PS.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 20:54 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
Prazdoj, koukám že ti výrazně spadlo kreditové hodnocení. Je to tím nedostatkem práce nebo změnou kreditového hodnocení?
Problém GPU Gridu je asi na straně serveru, resp. jeho novější verze, která má problémy. Snad se to v dohledné době s pomocí vývojářů podaří dořešit.

U SETI jsem měl na mysli především nevalný výkon, když high-end grafika sotva drží krok s high-end CPU, což je v rozporu s teoretickým výkonem.

Věřím, že řešení na GPU Grid je snažší, než náprava u SETI. Na druhou stranu SETI má již zkušenosti s postupnou optimalizací vlastních aplikací a dobře funguje.

Zůstává tu dost problémů na úrovni spolupráce server-klient. Hlavní nedostatek vidím v absenci jakéhokoli managementu (kolik GPUs má počítát, jak moc mají počítat, kolik práce si vzít - neexistence GPU benchmarku, jak dlouho práce vlastně trvá) - prostě obecná nepřipravenost BOINCu.
Teď mě napadá, že wrapper a nějaký gpu_config by to možná řešil lépe, než současné neřešení na úrovni client core. Wrapper by byl non-cpu-intensive (řeší problém součinnosti s CPU tasky), wrapper by pořešil problém reportování délky výpočtu (podle wall-time místo CPU-time), což může korigovat předpovídanou délku výpočtu i nárokování práce. Je to quick&dirty řešení, ale fungovalo by i na ATI či jiné (neomezovalo by se na CUDA). S podobným úsilým jako současný stav, ale s lepším výsledkem. Možná blbost, možná by to byl lepší postup, když se na řešení spěchalo, resp. od začátku chybí základy.
Obávám se, že solidní náprava (předělání resource share, work fetch a související) bude trvat dlouho. Problém je to složitý a diskuse zdlouhavá.
Přesto je to žádoucí, aby BOINC na GPU byl připraven...snad na jaře.

Pak tam zůstavají věci, které nevím jak řešit - například pouštění a běh GPU tasků, pokud se k mašině připojím přes RDP v rámci OS.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 04 led, 2009 09:23 
Offline
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17 led, 2008 10:19
Příspěvky: 683
Bydliště: Liberec, 32 let
Je to nedostatkem práce a také tím častým odsunem komunikace o 24 hodin. Zatímco dřív nebyl problém za den odevzdat i 14 úkolů, teď je úspěch získat za den dva tři. A zrovna to přišlo v době, kdy se k počítačům nedostanu. Dřív to bylo spolehlivější, i když i předtím byly den dva trvající výpadky práce, které ovšem dělaly odklad komunikace jen asi o dvě hodiny. Ale tak aspoň že stroje počítají CPU jednotky.

Hlavní nedořešený problém u GPU Grid (možná jím trpí, budou trpět, všechny BOINC projekty) vidím v přidělování práce do zásoby podle počtu jader/procesorů počítače a naopak ignorace výkonu grafiky a počtu grafik v počítači. Dochází tak k tomu, že na starší nevýkonné grafice a se čtyřjádrovým procesorem má člověk dost práce na několik dní, ale u jednojádra s nejvýkonnější grafikou jen na pár hodin. Nemluvě o jednojádru s kartou 9800GX2, kdy by počítalo jen jedno jádro. Projekt tak znevýhodňuje ty, kteří mu odevzdávají práci za chvíli, včas. Přitom i sám Boinc Manager nebo projekt musí podle spočítaných jednotek poznat, jak výkonná je grafika, jestli běží nonstop nebo jen pár hodin denně a také kolik grafik v počítači je.

Nemluvě o tom, že se pořád sčítá volná kapacita CPU i pro nárokování GPU jednotek. V klidu tak dochází k tomu, že díky nedostatku práce se stáhne více CPU jednotek a když GPU práce je, nestáhne se další, protože na ni teoreticky není čas. Ale tohle asi jen tak vyřešit nepůjde.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: ned 04 led, 2009 11:04 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
Díky za shrnutí zkušeností.
Odpovídá to teorii, tedy absenci managementu na úrovni client core (Manager za to nemůže).

Když není jak měřit (výkon, čas), nelze ani určovat množství práce ke stažení a její přidělování a tudíž ani nárokovaný kredit (pouze fixní).
Proto jsem psal, že když David A. představoval novou work-fetch policy, že to bylo zcela krátkozraké - chyběl tomu resource management (benchmark,share, report).
Client Core si musí být vědom výpočetních prostředků, které má k dispozici - což teď neví, není jak výkonné GPUs má k dispozici. Ani neví, za jak dluho vlastně práci udělají. Neví to ani předem, neví to ani následně.
Bez měření prostě nejde dělat regulace - to je prosté.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 08:57 
Offline
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17 led, 2008 10:19
Příspěvky: 683
Bydliště: Liberec, 32 let
Je škoda, že je to tak složité. Mně, jako laikovi přijde, že by BM po pár spočítaných jednotek mohl zjistit, že třeba za posledních 4 dny spočítal 16 úkolů, tak by tomu mohl uzpůsobit počet jednotek do zásoby podle nastavení BM, tedy například 8 úkolů při dvoudenní zásobě. V takovém případě by už pak nebyly problémy s tím, že když není práce, kontakt se serverem je za 24 hodin, zásoba by to vykryla.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 15:59 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
Spíše je škoda, že BOINC není na GPU připraven.
Základy už položené jsou a celkem správně - benchmark, měření délky výpočtu u CPU, Duration Correction Factor a na to navázané resource share, work-fetch, LTD a STL, scheduler. Zas tak složité to není a myslím, že ten koncept se již docela vyladil a osvědčil, resp. mě moc nenapadá, jak to dělat lépe. Pouze to není udělané pro GPU.

Co navrhuješ je vcelku jednoduché a chodit by to mohlo - kdyby délka výpočtů byla zrhuba stejná, což u mnoha projektů zařídit nejde.
A neřeší to problém součinosti CPU a GPU a následně ani problém nemožnosti přidělení výkonu pro CPU nebo GPU, takže by to dělalo chaos napříč projekty. Počitalo by se na GPU, ale nestáhlo by to práci pro CPU pro stejní ani jiné projekty atd.

Jo, kdyby se počítal pouze jeden projekt, bylo by to snadnější. Ale BOINC je alespoň podle PR navržen na více projektů, více jader...a časem snad i na více výpočetních zdrojů, než jen CPU.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: úte 13 led, 2009 16:40 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
Vyšla novější aplikace SETI na GPU.
Pokud je mi známo, změnou je NEpodpora starších GPU.
Problém je totiž v tom, že když je karta pomalá, nestihne do určité doby (tuším 2 vteřiny) určité operace, nVidia drivery to vyhodnotí jako pád aplikace a celé to jde do kopru...
Takže na 9600GT to nepošle, ale na 9800GT už ano.

Zdá se, že to je jedn z méně příjemných limitů GPU výpočtů...nebo jejich implementace.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: úte 13 led, 2009 17:24 
Offline
36.8421052632 %
36.8421052632 %

Registrován: ned 02 pro, 2007 14:34
Příspěvky: 504
Bydliště: Přelouč
Datum narození: 12 čer 1981
z non-boinc projektu bych pridal i treba stary dobry d.net, ve kterem lze pocitat RC5-72 na nVidiich a pripravuje se aplikace i pro ATI.

_________________
-LookAS- ~ XEON W3680 6c/12t @ 4.5 GHz, Asus P6T Deluxe V2, 16GB DDR3 1600MHz, 2x Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC, Win 10 x64, FW 382.05, BOINC 7.6.22 x64
PG: Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: úte 13 led, 2009 20:06 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
Ano, dobrý postřeh.
Přesněji pro CUDA 2.0, protože pod jinou verzí nechodí. Zato rychlost je solidní - cca 250Mkeys/sec na 8800GTX či 550Mkeys/sec na GTX280.
ATI HD4870 prý dělá kolem 480Mkeys/sec proti řádově 10Mkeys/sec, které mi to dělá na Q9550 per core.

Tady se dá konečně s čistým svědomím říct, že high-end grafika je 10x rychlejší než high-end CPU.
Navíc by vytížení CPU nemělo být hrozné, takže jej jde použít třeba na BOINC.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2009 08:58 
Offline
57.8947368421 %
57.8947368421 %

Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46
Příspěvky: 1950
Jestli se nepletu, tak se doposud zminňovaly tyto projekty, které využijí GPU:

- GPUGrid nVidia (nově s aplikací, která méně zatěžuje CPU)
- SETI nVidia (o použitelnosti moc nevím, kromě slabého výkonu)
- Folding ATI, nVidia (i když není BOINC, ale je dobrou ukázkou)
- d.net nVidia, ATI (bude) (klasika)
- Einstein (podpora zatím nejasná)

- MIlkyWay ATI (brutální výkon, lepší než nVidia kvůli rychlosti double precision). Jestliže oficiální app potřebuje na výpočet dlouhé desítky minut, optimalizace minuty, ATI HD4870 to zvládne než napočítáte do deseti (doslova!).
- AI (na app se čeká?)

K Milkyway se pojí ještě jedna věc. Je třeba do BOINCU dodělat detekci ATI. Pak bude BOINC alespoň teoreticky a alespoň trochu na GPU app připraven.
Asi také bude zajímavé sledovat yoyo a jejich wrapper. Už jim běží app i pro PS3, třeba také přidají GPU.

Myslím, že se nám to začíná pomalu rozrůstat.

_________________
Megaprime 207394 · 5^1612573 - 1
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2009 09:41 
Offline
36.8421052632 %
36.8421052632 %
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22 bře, 2008 14:54
Příspěvky: 599
Bydliště: Krkonoše, Czech Republic, Europe, 3rd from the Sun
Honza píše:
- MIlkyWay ATI (brutální výkon, lepší než nVidia kvůli rychlosti double precision). Jestliže oficiální app potřebuje na výpočet dlouhé desítky minut, optimalizace minuty, ATI HD4870 to zvládne než napočítáte do deseti (doslova!).

Na MilkyWay teď probíhá živý vývoj, denně nová verze oficiální app., neofic. app. nedostávají kredit, protože prý vracely neplatné výsledky atp... O nějaké verzi pro ATI slyším prvně, víte o tom někdo víc, jak to je z hlediska ofic/neofic, validity výsledků apod.?
Ano, mám ATI HD4870... OC... 45nn

_________________
Obrázek
World Community Grid: Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Asteroids: ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek Milkyway: ObrázekObrázek Universe: Obrázek PrimeGrid: Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Enigma: Obrázek WUProp: Obrázek
Yoyo: Evolution Obrázek, Muon Obrázek, ecm Obrázek, OGR Obrázek.
ObrázekObrázek
BOINC team :smt049 Space Family


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2009 10:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 25 bře, 2007 20:21
Příspěvky: 563
Taky by mě to zajímalo, mám HD3870, ale bohužel na linuxu, který dosud není tak úplně podporován :smt022

_________________
Obrázek a Statistiky od vklibera


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výpočty na GPU
PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2009 10:40 
Offline Stats
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Uživatelský avatar

Registrován: úte 04 bře, 2008 10:09
Příspěvky: 643
Bydliště: Castle in the city Brušperk 34 let
ID CNT statistik: 2
Zelvuska píše:
Taky by mě to zajímalo, mám HD3870, ale bohužel na linuxu, který dosud není tak úplně podporován :smt022


Hehe jsem na tom úplně stejně 45hh

_________________
Jak počítá Boban
Kdo je vlastně Boban ?

Obrázek

Článek o Tapatalk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2009 14:21 
Offline
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 17 led, 2008 10:19
Příspěvky: 683
Bydliště: Liberec, 32 let
Pravda, je otázka, jestli by ATI výpočty běžely jen pod Win nebo i pod Linuxem. Snad bude stejná podpora jako u GPUGridu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz