Rady a návody - Pentathlon

BOINC Pentathlon
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hanbanaroda
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1372
Registrován: úte 11 kvě, 2010 15:37
rok narození: 08 říj 1989
ID CNT statistics: 9521
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Rady a návody - Pentathlon

#1 Příspěvek od hanbanaroda »

12. BOINC Pentathlon 5.5.-19.5.2021

Statistiky trunaje a bodování

V každé disciplíně se určí pořadí týmů podle toho, kolik kreditů ten který tým za daný počet dní na projektu odevzdal. První tým dostane 100 bodů, druhů 90, třetí 80, čtvrtý 70, pátý 63 a dále už za každé místo o tři body míň až do 22. místa pak to jde po 2 a nakonec od 25. místa po jednom bodu dolů. Posledním bodovaným týmem je 30. v pořadí a dostane 1 bod. Podmínkou pro body je alespoň nějaký kredit. Je tím zohledněno to, že na posun na první místo je potřeba mnohem více výkonu, než na posun z 21. místa na 20. Celý přehled bodů najdete zde. Jako rozhodující statistiky budou brány ty oficiální statistiky turnaje.

Týmové statistiky turnaje

Každý rok vytváří zdejší pracant a dlouholetý člen CNT vkliber statistiky speciálně pro náš tým. Díky nim můžeme nejenom soutěžit mezi sebou, ale také porovnávat svůj výkon a lépe se domlouvat na týmové spolupráci. Pro názornost se můžete podívat na statistiky z loňského ročníku. Za každou disciplínu týmu udělen určitý počet bodů (viz odstavec výše). Ty se pak "dělí" (pouze v našich týmových statistikách) každému členu CNT podle toho, kdo jakou práci pro tým odvedl. Když tedy na jednom projektu, za který jako tým dostaneme např. 54 bodů, někdo odvede 10% výkonu týmu, dostane také 10% bodů za danou disciplínu, tj. 5,4 bodu. Body za jednotlivé disciplíny se sčítají a na konci je vytvořeno pořadí. Nezáleží tedy jen na celkové výši odvedeném kreditu (i když ta je samozřejmě také důležitá), ale spíše na schopnosti rozložit výkon svých počítačů na projekty, kde můžete nejvíce pomoci týmu.

Co se bude kdy počítat

Projekty pro jednotlivé disciplíny letos vybírají organizátoři. Ohlášení takto vybraného projektu je 3 až 5 dní před zahájením jeho počítání, takže mezi 7.5. a 9.5. se dozvíme jméno posledního vybraného projektu. Oficiální výběr je zveřejňován ve třech světových (angličtina, francouzština, němčina) jazycích zde či onde. Na prvním uvedeném odkazu jsou také uváděny novinky o turnaji, vyhlášení vítězů jednotlivých projektů apod. Do turnaje se počítají jen a pouze kredity udělené od data začátku počítání projektu 0:00 UTC do data konce počítání projektu 23:59 UTC, ovšem pozor! Pro naše časové pásmo platí čas UTC+2, tedy 2:00!!! Předpočítané úlohy odevzdávat nejdříve hodinu po spuštění disciplíny, ale až se ve statistikách - rozcestník na disciplíny objeví první řádek, případně hlavní org pschoefer zahlásí na chatu initial stats for Jmeno_projektu were fetched successfully, jinak kredity propadnou :!: - blíže cituji If a project's server is unreachable at the starting time of a discipline or at the beginning of a day of Javelin Throw, only credits granted after the first successful statistics update will be counted. Likewise, the last successful statistics update will be the final result, if the server is unreachable at the ending time of the discipline or the end of the day, respectively. Jednotlivé projekty budou uveřejňovány do této sekce fóra.

Tipy, triky, návody

Každý projekt má zájem na tom, aby dospěl k dílčím výsledkům v nějakém reálném čase. Proto byl zaveden "limit odevzdání jednotek", tzv. deadline nebo DL. Každá jednotka, která je odeslána na počítač, má svůj čas odevzdání a pokud je překročen, jednotka se označí jako nedopočítaná, odešle se zpět na server a poté jinému počtáři. Zvláště u projektů, které posílají více stejných verzí jednotek (replikací) různým počtářům (kvůli kontrole výsledků), je DL velmi důležitá. Každý projekt a kadžý druh jednotky má svou vlastní DL, většinou podle délky výpočtu jednotky. Takže jednotka trvající 12 hodin výpočtu bude mít delší limit odevzdání, než jednotka, která se počítá 2 minuty. Pokud si tvoříte zásoby jednotek a předpočítáváte (viz níže), je to jedna z nejdůležitějších informací.

Co se týče odevzdávání jednotek a turnajů, počítají se jen ty jednotky, za které je počtáři udělen kredit v daném čase. Jednotka, která se dopočítá, se odešle na server a vám se v BOINCu označí jako "Odeslán. Připraven k ohlášení." Za takovouto jednotku ovšem není ještě udělen kredit. Má to své opodstatnění, protože projekt nemusí po každé odeslané jednotce přepočítávat stav kreditu apod. Ovšem ke konci turnaje se vám může stát, že vám "visí" několik jednotek a vy byste za ně nedostali kredit. Řešení je jednoduché: klikněte na projekt v kartě "projekty" a dejte aktualizovat.

Další "zádrhel", jestli se to tak dá nazvat, je tzv. validace druhým počtářem. Kvůli možnému výskytu chyby se posílá stejná verze jednotky dvěma počtářům. Pokud dostane projekt stejné výsledky, je kredit udělen oběma. Pokud jsou výsledky rozdílné, přeposílá se jednotka dalším počtářům (to se skoro nestává). Každopádně musíte čekat na druhého počtáře, než také odevzdá jednotku, abyste dostali kredit. Proti tomuto žádné opatření neexistuje, jediná možnost je počítat jednotky, které maji DL shodnou s koncem turnaje (resp. s koncem počítaní discpilíny Pentathlonu). To znamená, že je velká pravděpodobnost odevzdání jednotky druhým počtářem. Také se nevyplatí takovéto projekty počítat, pokud jednotky dostanete těsně před koncem turnaje. Je velká pravděpodobnost, že druhý počtář odevzdá jednotku až po turnaji a vám se tak do turnaje kredit počítat nebude.

Zásoba jednotek slouží BOINCu pro chvíle, kdy nemá připojení k internetu, má ho nějakým způsobem omezené nebo když projekt posílá práci jenom nárazově. Najdete ho v nabídce BOINC Manageru pod položkou Výpočetní předvolby a poté zvolte kartu Využití Internetu. V BOINC verzi 6.x.x a nižší nastavíte velikost zásoby v kolonce "Dodatečná zásoba". Ve verzi 7.x.x máte větší možnost kontroly nad velikostí zásoby. "Minimální zásoba práce" pracuje stejně, jako v předchozím případě. "Maximální dodatečná zásoba práce" je zásoba navíc, oproti minimální. Zásoba jednotek se vám tedy bude pohybovat mezi (minimální) a (minimální + maximální dodatečnou) zásobou. Pozor, pokud nastavíte limit větší, než je DL, žádná práce se vám nestáhne. Abyste nemuseli rušit stažené jednotky v průběhu turnaje, které už nebudete chtít počítat, doporučuji u jednotek bez nutnosti validace druhým počtářem omezit zásobu na minimum - pokud generál nezavelí jinak. Naopak mu jednotek s validací druhým počtářem je nutné natáhnout možné maximum s ohledem na DL a délku disciplíny; optimální doba bude oznámena. Když budete chtít předpočítávat (viz níže), bude nastavení jiné.

Předpočítávání aneb zvýšení výkonu bez změny hardware

Předpočítávání je jednoduché ve svém principu, ale o trošku složitější na provedení. Ovšem nemusíte se ho bát, s instrukcemi ho zvládne každý, kdo umí psát v poznámkovém bloku, kopírovat a otevírat složky Jedná se o to, že si dopředu stáhnete práci turnajového projektu, spočítáte ji, ale odevzdáte až v průběhu turnaje. Je to běžně používaná taktika a dává soutěžení ten správný šmrnc, protože kdo by nechtěl ke konci turnaje vytáhnout eso z rukávu, že? Už je dokonce zažitá slangová terminologie, jako například "vysypávat" jednotky, "syslit" je a nebo vševypovídající heslo "Kdo nepředpočítává, okrádá sebe i svůj tým". Zadržení spočítaných jednotek se používá i v průběhu disciplíny, mezinárodní hantýrka používá pojem bunker a všichni se na jejich odpalování těší a mají z toho druhé vánoce. CNT je svými bunkery natolik pověstný, že když v nějaké disciplíně bunker neodpálíme, přihlížející reagují poněkud zklamaně, že přišli o představení.

Jak to vlastně funguje? V BOINC Manageru nastavíte velikost zásoby jednotek takovou, abyste ji stihli dopočítat do požadovaného data odevzdání (viz výše). Samozřejmě musíte dávat pozor na DL! Poté zařídíte, aby BOINC nemohl komunikovat s projektem, takže jednotky se počítají, ale žádná práce se neodevzdává. Posledním krokem je povolení spojení a aktualizace projektu, což způsobí odevzdání jednotek. Ale pozor, v době aktualizace projektu si nastavte zásobu jednotek na požadovanou velikost (na konci disciplíny na nulu), jinak se vám opět stáhne práce na x dnů dopředu!

A jak funguje zamezení přístupu BOINCU na projekt? Najdete si soubor hosts (cesty k němu jsou vypsané níže), soubor otevřete v poznámkovém bloku (pravé tlačítko -> otevřít v programu, nebo jen otevřít a Windows se vás sám zeptá) a připiště pod "127.0.0.1 localhost" adresu projektu, např. "0.0.0.0 debian.thesonntags.com". Tento kód vám vždy v předstihu uveřejníme u každého projektu zvlášť. Soubor uložte (pouze "Uložit") a voila, můžete počítat a nemusíte odevzdávat! Že jste vše udělali správně poznáte podle toho, že se vám projekt prostě neaktualizuje a bude vám hlásit, že se nemůže spojit se serverem nebo že nemůže dostat další práci. Až budete chtít jednotky odevzdat, jednoduše vložené řádky smažte, uložte (pouze "Uložit") a aktualizujte projekt.

Některé projekty, jako například Rosetta mají tu zvláštnost, že mají jiný server na odesílání jednotek a jiný na validaci. To znamená, že se vám práce odešle (Odeslán. Připraven k ohlášení), ale nebojte se, jednotka se neohlásí ani po aktualizaci. Je opět potřeba smazat vámi zadaný řádek v souboru hosts. A teď cesty k souboru hosts:

Windows XP, Vista, Windows 7 a Windows 10:

Kód: Vybrat vše

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
Linux:

Kód: Vybrat vše

1. v terminálu zadejte "sudo gedit /etc/hosts" nebo se jinak dostaňte na su práva a ASCII editorem spusťte editaci souboru hosts
2. zadejte heslo pro superusera, poté se vám rozjede editor
Naposledy upravil(a) nenym dne pon 30 dub, 2018 12:48, celkem upraveno 22 x.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7437
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#2 Příspěvek od nenym »

Kdo přechází z projektu na projekt při předpočítávání, musí dočasně povolit přístup Boincu k internetu.
Nezapomeňte v této situaci pozastavit rozpočítaný projekt, jinak se odevzdá a potvrdí doposud hotová práce.
Samozřejmě neplatí pro ty, kterým funguje závora v hosts.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7437
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#3 Příspěvek od nenym »

Základní příspěvek aktualizován pro rok 2021.

Widle verze 10 - udělejte aktualizace a další odložte!

Nezapomeňte odložení vždy po 7 dnech zopakovat. Automatický restart při rozpočítaných 7 hodin dlouhých jednotkách bez chcekpointů na 24 jádrovém stroji opravdu potěší, navíc pokud není automatické přihlášení do systému, taxe výpočty zastaví úplně.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7437
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#4 Příspěvek od nenym »

Marathon - SiDock@home
5.5.2021 02:00 - 19.05.2021 02:00 (SELČ)

SiDock@home zatím nepočítat, DL je pouhé 3 dny. Připravte si účet, to je všechno.

Omezení počtu jednotek 3 na jádro znemožňuje předpočítávat celé tři dny, při délce úlohy 6 hodin je zásoba na 18 hodin. Tři dny mají 72 hodin, potřebujeme tedy projektu říci, že máme 4x více jader. Dělá se to přes cc_config.xml. V sekci options přidáme/modifikujeme parametr <ncpus>, n skutečný počet jader. Rovněž potřebujeme zajistit, aby počítač nezatuhl během natahování jednotek, to se udělá pomocí app_config.xml v adresáři projektu.

V prvé řadě - viz předchozí příspěvek, pak už bude pozdě.

Nejprve modifikujeme cc_config.xml

Kód: Vybrat vše

<cc_config>
...
<options>
    <ncpus>4n</ncpus>
</options>
...
</cc_config>
Poté založíme/modifikujeme app_config.xml v adresáři projektu

Kód: Vybrat vše

<app_config>
    <project_max_concurrent>n</project_max_concurrent>
</app_config>
Postup krok po kroku
1. pozastavit všechny ostatní projekty (s výjimkou NCI a GPU),
2. načíst konfigurační soubory,
3. nastavit zásobu (3 až 4 dny) a průběžně aktualizovat tak, aby se načetl potřebný počet úloh, boinc u toho možná padne do panic mode - nevadí,
4. zavřít závoru v hosts,
5. zpět upravit cc_config.xml

Kód: Vybrat vše

<ncpus>n</ncpus>
pozor <ncpus>-1</ncpus> vyžaduje restart boincu, což nechceme,
6. načíst konfigurační soubory. Zde boinc určitě padne do panic mode, no a co, případně pozastavte polovinu úloh.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7437
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#5 Příspěvek od nenym »

Závory pro předpočítávače na GPU

Primegrid

Kód: Vybrat vše

0.0.0.0 primegrid.com
0.0.0.0 www.primegrid.com
Einstein nutno vyzkoušet, zda to stačí!!

Kód: Vybrat vše

0.0.0.0 scheduler.einsteinathome.org
0.0.0.0 einsteinathome.org
0.0.0.0 einstein.phys.uwm.edu
0.0.0.0 einstein10.einsteinathome.org
Collatz nutno vyzkoušet, první tři řádky jsou historická závora

Kód: Vybrat vše

0.0.0.0 boinc.thesonntags.com
0.0.0.0 www.thesonntags.com
0.0.0.0 thesonntags.com
0.0.0.0 ubuntu16.thesonntags.com

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7437
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#6 Příspěvek od nenym »

Optimalizace výkonu GPU na PG PPS sievingu pomocí app_config.xml

nVidia - určitě funguje

Kód: Vybrat vše

<app_config>
<app> 
<name>pps_sr2sieve</name>
 <fraction_done_exact/>
</app> 
  <app_version>
    <app_name>pps_sr2sieve</app_name>
    <plan_class>cudaPPSsieve</plan_class>
    <cmdline>-m64</cmdline>
    <avg_ncpus>1</avg_ncpus>
  </app_version>
</app_config>
ATI/AMD - zdá se mi, že alespoň na výkonných kartách (RX Vega+) funguje

Kód: Vybrat vše

<app_config>
<app> 
<name>pps_sr2sieve</name>
 <fraction_done_exact/>
</app> 
  <app_version>
    <app_name>pps_sr2sieve</app_name>
    <plan_class>openclatiPPSsieve</plan_class>
    <cmdline>-m64</cmdline>
    <avg_ncpus>1</avg_ncpus>
  </app_version>
</app_config>

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7437
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#7 Příspěvek od nenym »

Optimalizace výkonu na Einsteinovi:
Pokud možno a jsou úlohy počítat pouze Gamma-ray pulsar binary search - GPBR, zmatek v názvech aplikace je zatemněn v popisu disciplíny. Aplikace se chová odlišně na ATI/AMD a nVidii.

1. ATI/AMD "lepší" karty zvládají dvě úlohy najednou a k tomu potřebují jedno volné CPU vlákno, viz app_config.xml od Rádi Plšáka.
2. nVidie tradičně na OpenCL sežerou celé vlákno a vytíží je jedna úloha naplno, app_info.xml tomu musí odpovídat.

Kdo má ve stroji jak nV, tak ATI, nevystačí s jednodušší verzí app_info.xml, ale musí aplikovat "složitější" (přes tagy <app_version> a <plan_class>). Pokud někdo takový je a neví si rady, ozvěte se, pokusím se poskládat a zveřejním. Sice jeden takový stroj provozuji, ale z vrozené lenosti jsem zvolil strategii dvou instancí Boincu, v jedné je odstavená ATI, v druhé nV pomocí tagů <ignore_ati_dev> a <ignore_nvidia_dev> v cc_config.xml.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7437
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#8 Příspěvek od nenym »

Sprint - NFS počítáme jednotky nejnáročněší a oproti ostatním velmi výnosné aplikace 16e Lattice Sieve V5 (na profilu má jméno lasieve5f, poslední řádek), která potřebuje k běhu 1,25 KB i když si alokuje "pouze" 763 MB, menší prostor jednotky výrazně brzdí. Pokud je na stroji dostatek RAM, je HT velkjou výhodou. Pokud není, je výhodnější* přejít na počítání bez HT, než počítat ostatní aplikace.

*- platilo před dvěma lety, od té doby jsem jiné aplikace nezkoušel

Zamčeno

Zpět na „BOINC Pentathlon“