Rady a návody - Pentathlon

BOINC Pentathlon

Moderátoři: petnek, nenym, Zelvuska

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hanbanaroda
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 11 kvě, 2010 15:37
rok narození: 08 říj 1989
ID CNT statistics: 9521
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Rady a návody - Pentathlon

#1 Příspěvek od hanbanaroda » stř 23 dub, 2014 22:45

9. BOINC Pentathlon 5.5.-19.5.2018

Statistiky trunaje a bodování

V každé disciplíně se určí pořadí týmů podle toho, kolik kreditů ten který tým za daný počet dní na projektu odevzdal. První tým dostane 100 bodů, druhů 90, třetí 80, čtvrtý 70, pátý 63 a dále už za každé místo o tři body míň až do 22. místa pak to jde po 2 a nakonec od 25. místa po jednom bodu dolů. Posledním bodovaným týmem je 30. v pořadí a dostane 1 bod. Podmínkou pro body je alespoň nějaký kredit. Je tím zohledněno to, že na posun na první místo je potřeba mnohem více výkonu, než na posun z 21. místa na 20. Celý přehled bodů najdete zde. Jako rozhodující statistiky budou brány ty oficiální statistiky turnaje.

Týmové statistiky turnaje

Každý rok vytváří zdejší pracant a dlouholetý člen CNT vkliber statistiky speciálně pro náš tým. Díky nim můžeme nejenom soutěžit mezi sebou, ale také porovnávat svůj výkon a lépe se domlouvat na týmové spolupráci. Pro názornost se můžete podívat na statistiky z loňského ročníku. Za každou disciplínu týmu udělen určitý počet bodů (viz odstavec výše). Ty se pak "dělí" (pouze v našich týmových statistikách) každému členu CNT podle toho, kdo jakou práci pro tým odvedl. Když tedy na jednom projektu, za který jako tým dostaneme např. 54 bodů, někdo odvede 10% výkonu týmu, dostane také 10% bodů za danou disciplínu, tj. 5,4 bodu. Body za jednotlivé disciplíny se sčítají a na konci je vytvořeno pořadí. Nezáleží tedy jen na celkové výši odvedeném kreditu (i když ta je samozřejmě také důležitá), ale spíše na schopnosti rozložit výkon svých počítačů na projekty, kde můžete nejvíce pomoci týmu.

Co se bude kdy počítat

Každý přihlášený tým hlasuje pro tři CPU a jeden GPU projekt. Projekty s největším počtem hlasů jsou vybrány pro jednotlivé disciplíny. Ohlášení takto zvoleného projektu je 3 až 5 dní před zahájením jeho počítání, takže mezi 7.5. a 9.5. se dozvíme jméno posledního vybraného projektu. Oficiální výběr je zveřejňován ve třech světových (angličtina, francouzština, němčina) jazycích zde či onde. Na prvním uvedeném odkazu jsou také uváděny novinky o turnaji, vyhlášení vítězů jednotlivých projektů apod. Do turnaje se počítají jen a pouze kredity udělené od data začátku počítání projektu 0:00 UTC do data konce počítání projektu 23:59 UTC, ovšem pozor! Pro naše časové pásmo platí čas UTC+2, tedy 2:00!!! Předpočítané úlohy odevzdávat nejdříve hodinu po spuštění disciplíny, ale až se ve statistikách - rozcestník na disciplíny objeví první řádek, jinak kredity propadnou :!: - blíže zde
Jednotlivé projekty budou uveřejňovány do této sekce fóra.

Tipy, triky, návody

Každý projekt má zájem na tom, aby dospěl k dílčím výsledkům v nějakém reálném čase. Proto byl zaveden "limit odevzdání jednotek", tzv. deadline nebo DL. Každá jednotka, která je odeslána na počítač, má svůj čas odevzdání a pokud je překročen, jednotka se označí jako nedopočítaná, odešle se zpět na server a poté jinému počtáři. Zvláště u projektů, které posílají více stejných verzí jednotek (replikací) různým počtářům (kvůli kontrole výsledků), je DL velmi důležitá. Každý projekt a kadžý druh jednotky má svou vlastní DL, většinou podle délky výpočtu jednotky. Takže jednotka trvající 12 hodin výpočtu bude mít delší limit odevzdání, než jednotka, která se počítá 2 minuty. Pokud si tvoříte zásoby jednotek a předpočítáváte (viz níže), je to jedna z nejdůležitějších informací.

Co se týče odevzdávání jednotek a turnajů, počítají se jen ty jednotky, za které je počtáři udělen kredit v daném čase. Jednotka, která se dopočítá, se odešle na server a vám se v BOINCu označí jako "Odeslán. Připraven k ohlášení." Za takovouto jednotku ovšem není ještě udělen kredit. Má to své opodstatnění, protože projekt nemusí po každé odeslané jednotce přepočítávat stav kreditu apod. Ovšem ke konci turnaje se vám může stát, že vám "visí" několik jednotek a vy byste za ně nedostali kredit. Řešení je jednoduché: klikněte na projekt v kartě "projekty" a dejte aktualizovat.

Další "zádrhel", jestli se to tak dá nazvat, je tzv. validace druhým počtářem. Kvůli možnému výskytu chyby se posílá stejná verze jednotky dvěma počtářům. Pokud dostane projekt stejné výsledky, je kredit udělen oběma. Pokud jsou výsledky rozdílné, přeposílá se jednotka dalším počtářům (to se skoro nestává). Každopádně musíte čekat na druhého počtáře, než také odevzdá jednotku, abyste dostali kredit. Proti tomuto žádné opatření neexistuje, jediná možnost je počítat jednotky, které maji DL shodnou s koncem turnaje (resp. s koncem počítaní discpilíny Pentathlonu). To znamená, že je velká pravděpodobnost odevzdání jednotky druhým počtářem. Také se nevyplatí takovéto projekty počítat, pokud jednotky dostanete těsně před koncem turnaje. Je velká pravděpodobnost, že druhý počtář odevzdá jednotku až po turnaji a vám se tak do turnaje kredit počítat nebude.

Zásoba jednotek slouží BOINCu pro chvíle, kdy nemá připojení k internetu, má ho nějakým způsobem omezené nebo když projekt posílá práci jenom nárazově. Najdete ho v nabídce BOINC Manageru pod položkou Výpočetní předvolby a poté zvolte kartu Využití Internetu. V BOINC verzi 6.x.x a nižší nastavíte velikost zásoby v kolonce "Dodatečná zásoba". Ve verzi 7.x.x máte větší možnost kontroly nad velikostí zásoby. "Minimální zásoba práce" pracuje stejně, jako v předchozím případě. "Maximální dodatečná zásoba práce" je zásoba navíc, oproti minimální. Zásoba jednotek se vám tedy bude pohybovat mezi (minimální) a (minimální + maximální dodatečnou) zásobou. Pozor, pokud nastavíte limit větší, než je DL, žádná práce se vám nestáhne. Abyste nemuseli rušit stažené jednotky v průběhu turnaje, které už nebudete chtít počítat, doporučuji omezit zásobu na minimum - pokud generál nezavelí jinak. Když budete chtít předpočítávat (viz níže), bude nastavení jiné.

Předpočítávání aneb zvýšení výkonu bez změny hardware

Předpočítávání je jednoduché ve svém principu, ale o trošku složitější na provedení. Ovšem nemusíte se ho bát, s instrukcemi ho zvládne každý, kdo umí psát v poznámkovém bloku, kopírovat a otevírat složky Jedná se o to, že si dopředu stáhnete práci turnajového projektu, spočítáte ji, ale odevzdáte až v průběhu turnaje. Je to běžně používaná taktika a dává soutěžení ten správný šmrnc, protože kdo by nechtěl ke konci turnaje vytáhnout eso z rukávu, že? Už je dokonce zažitá slangová terminologie, jako například "vysypávat" jednotky, "syslit" je a nebo vševypovídající heslo "Kdo nepředpočítává, okrádá sebe i svůj tým". Zadržení spočítaných jednotek se používá i v průběhu disciplíny, mezinárodní hantýrka používá pojem bunker a všichni se na jejich odpalování těší a mají z toho druhé vánoce. CNT je svými bunkery natolik pověstný, že když v nějaké disciplíně bunker neodpálíme, přihlížející reagují poněkud zklamaně, že přišli o představení.

Jak to vlastně funguje? V BOINC Manageru nastavíte velikost zásoby jednotek takovou, abyste ji stihli dopočítat do požadovaného data odevzdání (viz výše). Samozřejmě musíte dávat pozor na DL! Poté zařídíte, aby BOINC nemohl komunikovat s projektem, takže jednotky se počítají, ale žádná práce se neodevzdává. Posledním krokem je povolení spojení a aktualizace projektu, což způsobí odevzdání jednotek. Ale pozor, v době aktualizace projektu si nastavte zásobu jednotek na požadovanou velikost (na konci disciplíny na nulu), jinak se vám opět stáhne práce na x dnů dopředu!

A jak funguje zamezení přístupu BOINCU na projekt? Najdete si soubor hosts (cesty k němu jsou vypsané níže), soubor otevřete v poznámkovém bloku (pravé tlačítko -> otevřít v programu, nebo jen otevřít a Windows se vás sám zeptá) a připiště pod "127.0.0.1 localhost" adresu projektu, např. "0.0.0.0 debian.thesonntags.com". Tento kód vám vždy v předstihu uveřejníme u každého projektu zvlášť. Soubor uložte (pouze "Uložit") a voila, můžete počítat a nemusíte odevzdávat! Že jste vše udělali správně poznáte podle toho, že se vám projekt prostě neaktualizuje a bude vám hlásit, že se nemůže spojit se serverem nebo že nemůže dostat další práci. Až budete chtít jednotky odevzdat, jednoduše vložené řádky smažte, uložte (pouze "Uložit") a aktualizujte projekt.

Některé projekty, jako například Rosetta mají tu zvláštnost, že mají jiný server na odesílání jednotek a jiný na validaci. To znamená, že se vám práce odešle (Odeslán. Připraven k ohlášení), ale nebojte se, jednotka se neohlásí ani po aktualizaci. Je opět potřeba smazat vámi zadaný řádek v souboru hosts. A teď cesty k souboru hosts:

Windows XP, Vista, Windows 7 a Windows 10:

Kód: Vybrat vše

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
Linux:

Kód: Vybrat vše

1. v terminálu zadejte "sudo gedit /etc/hosts" nebo se jinak dostaňte na su práva a ASCII editorem spusťte editaci souboru hosts
2. zadejte heslo pro superusera, poté se vám rozjede editor
Naposledy upravil(a) nenym dne pon 30 dub, 2018 12:48, celkem upraveno 22 x.
Důvod: Aktualizace pro rok 9. Pentathlon v roce 2018

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody

#2 Příspěvek od nenym » čtv 30 dub, 2015 04:27

Základní příspěvek aktualizován pro rok 2015.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#3 Příspěvek od nenym » úte 31 kvě, 2016 13:02

Základní příspěvek aktualizován pro rok 2016.

Uživatelský avatar
vkliber
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Příspěvky: 9886
Registrován: čtv 29 bře, 2007 10:41
ID CNT statistics: 1
Bydliště: Brušperk, 48 let
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a návody - Pentathlon

#4 Příspěvek od vkliber » stř 26 dub, 2017 17:33

Základní příspěvek aktualizován pro rok 2017.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#5 Příspěvek od nenym » úte 24 dub, 2018 05:02

Základní příspěvek aktualizován pro rok 2018.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#6 Příspěvek od nenym » pon 30 dub, 2018 12:28

Dovolím si vykrást návod Jirky Kováře na NumberFields a pro hračičky jej doplnit.

Hračičky:
legenda: n = počet logických jader
1. pozastavit všechny CPU projekty kromě NumberFields
2. sestavit app_config.xml v adresáři NumberFields

Kód: Vybrat vše

<app_config>
      <project_max_concurrent>n</project_max_concurrent>
</app_config>
3. v cc_config.xml upravit/doplnit tagy v sekci <options>

Kód: Vybrat vše

  <options>
    <ncpus>4*n</ncpus>
    <max_tasks_reported>1</max_tasks_reported>
  </options>
tj. pokud máte 12 logických jader, nastavíte 4*12=48
4. načíst konfigurační soubory
5. natáhnout práci na 5 dnů včetně GPU aplikace, kterou počítáte :!: *
6. v cc_config.xml upravit tag

Kód: Vybrat vše

<ncpus>n</ncpus>
tj. pokud máte 12 logických jader, nastavíte 12. Pozor hodnota -1 vyžaduje restart Boincu :!:
7. načíst konfigurační soubory
8. pozastavit přístup k internetu v Boinc Manageru
9. 5.5. ráno byste měli mít pořád co počítat
10. v cc_config.xml upravit tag

Kód: Vybrat vše

<max_tasks_reported>1000</max_tasks_reported>
11. načíst konfigurační soubory
* alternativou jest při povoleném přístupu k internetu pozastavit projekt NumberFields; nutnost, pokud počítáte GPUGRUID
Pozn:<max_tasks_reported>1</max_tasks_reported> je záchranářské opatření pokud pozapomenete pozastavit NumberFields při povolení přístupu k internetu. Nahlásí se pouze jedna jednotka na jeden kontakt s projektem.

Pro ostatní platí návod Jirky Kováře, bez dovolení jej sprostě okopíruji
1. Natáhnout práci.
2. Pozastavit přístup k internetu v Boinc Manageru
3. Spočítat veškerou nataženou práci pro Number fields
4. Pozastavit projekt v Boinc Manageru
5. Nyní lze aktivovat přístup k internetu
6. Spočítaná práce se odešle, ale nepotvrdí.
7. 5.5. ráno aktivujte projekt v Boinc manageru
8. Mezi tím bude vyhlášen další projekt, pro který si budete moci natáhnout práci, ale jen v případě, že splníte bod 4.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#7 Příspěvek od nenym » stř 02 kvě, 2018 22:54

Kdo přechází z projektu na projekt při předpočítávání, musí dočasně povolit přístup Boincu k internetu.
Nezapomeňte v této situaci pozastavit rozpočítaný projekt, jinak se odevzdá a potvrdí doposud hotová práce.
Samozřejmě neplatí pro ty, kterým funguje závora v hosts.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#8 Příspěvek od nenym » sob 05 kvě, 2018 00:07

Návod pro hračičky na Universe pro zvýšení průběžné zásoby:

legenda: n = počet logických jader

1. pozastavit všechny CPU projekty kromě Universe
2. sestavit app_config.xml v adresáři Universe

Kód: Vybrat vše

<app_config>
      <project_max_concurrent>n</project_max_concurrent>
</app_config>
tj. pokud máte 12 logických jader, nastavíte 12.
3. v cc_config.xml upravit/doplnit tag v sekci <options>

Kód: Vybrat vše

<cc_config>
  <options>
    <ncpus>4*n</ncpus>
  </options>
</cc_config>
tj. pokud máte 12 logických jader, nastavíte 4*12=48
4. načíst konfigurační soubory
5. nastavit zásobu na potřebný počet dnů do 12.05. = každý den o 1 den snížit

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#9 Příspěvek od nenym » úte 08 kvě, 2018 02:32

Poznámky k projektu Rosetta (disciplína Sprint)

1. Předpočítávači
Doporučuji na účtu na projektu nastavit dobu výpočtu 8 hodin (default, není nutné přestavovat), teprve poté začněte natahovat práci se zásobou 3 dny. Po započetí disciplíny přestavit na 2 hodiny.

2. Ostatní (kteří přejdou až po začátku disciplíny)
Dobu výpočtu nastavte na 2 hodiny, teprve poté začněte natahovat práci.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7059
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Rady a návody - Pentathlon

#10 Příspěvek od nenym » sob 12 kvě, 2018 12:55

Automatické povolení počítání PrimeGridu lze realizovat ve vhodném čase (doporučuji 13.05. 02.00 mínus doba výpočtu jednoho tasku) pomocí plánovače úloh, kterým spustíte baťák s obsahem.

Kód: Vybrat vše

"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project http://www.primegrid.com/ resume
"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project http://www.primegrid.com/ allowmorework

"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project URL_jiného_projektu suspend
URL_jiného_projektu musíte dosadit sami, zjistíte z client_state.xml. Kombinaci Asteroids -> PG bez důkladného promyšlení důsledků a nutných přestavení vlastní hlavou ani nezkoušejte, viz pokračování tohoto postu. Návod nehodlám zpracovávat, nicméně malá nápověda: kdo počítá Asteroidy na GPU, protože vyčerpal příděl PG tasků, musí v mezičase mezi spuštěním PG a spuštěním Asteroids prohodit pozastavení CPU/GPU úloh Asteroids.

Automatizovaný přechod z Rosetty na Asteroids lze realizovat ve vhodném čase (předběžně navrhuji 14.05. 01.30) pomocí plánovače úloh, kterým spustíte baťák s obsahem.

Kód: Vybrat vše

"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project http://asteroidsathome.net/boinc/ resume
"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project http://asteroidsathome.net/boinc/ allowmorework

"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project https://boinc.bakerlab.org/rosetta/ suspend
"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ suspend
"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project https://boinc.bakerlab.org/rosetta/ update
"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ update
V dostatečném předstihu pozastavte manuálně na Asteroids GPU tasky a uvolněte CPU tasky.

Proč je URL Rosetty uvedena 2x? Protože nevím, jak je kdo připojen. Staří matadoři patrně přes http, novější počtáři a paranoidní jedinci přes https. Jedna z těch adres zabere, druhá žádné škody neudělá, takže není nutné prozkoumávat client_state.xml na všech strojích, jak jste zrovna na něm připojeni. Nemusíte tedy v adresách Rosetty nic měnit.
Fajnšmekři, kteří mají programovou složku Boincu jinde si musí baťáky příslušně upravit.

Nutné před ostrým nasazením vyzkoušet spuštěním ze správce úloh a následnou důkladnou kontrolou funkce. Po dobu testovani pozastavte v BM komunikaci a pro jistotu jeste odpojte stroj od internetu. Překelpy jsou zářekné. Klasika je při kopírování z netu vynechat první a/nebo poslední znak či řádek. V nastavení plánovače doporučuji úlohu 3x opakovat v intervalu 10 minut, widelní čert nikdy nespí.

Zamčeno

Zpět na „BOINC Pentathlon“