Optimalizace

Fórum o projektu

Moderátoři: petnek, nenym, Zelvuska

Zpráva
Autor
honza5678
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 5
Registrován: stř 16 úno, 2011 12:58

Re: Optimalizace

#21 Příspěvek od honza5678 » stř 16 úno, 2011 21:21

Ještě bych se chtěl zeptat jestli lze pomocí priorit nebo nějak rozumným způsobem nastavit, aby sktutečně M@H měl nejnižší prioritu? Pokud GPU cranchuje, tak jakékoli GUI na PC má výraznou horší odezvu. Sledování fulmů je nepoužitelné. Od pohledu tak 15FPS. A to i přesto, že pustím nějaký low data rate film a bez akcelerace grafikou.
Jakékoli video přes internetový prohlížeš se také seká. (akcelerace flashe přes GPU je aktivována) Změna webového prohlížeče pochopitelně nepomohla.

Hraní her je také nemožné a to i flashovek z netu. Prostě se pocukávají.

Prozatím to řeším vypínáním M@H, ale dlouho mě to bavit nebude.

Z návodů skrz optimalizace jsem vyčetl, že lze nastavit prioritu, ale ta už je implicitně nejnižší pro M@H a také lze snížit využití GPU během počítání, ale to přeci neřeší problém. Stejně hry vyžadují pomalu 100% z GPU takže nastavit řekněme 20% pro Milky by stejně nepomohlo. A sami si umíte představit pokles efektivity počítání na spotřebovaný Watt energie. To už to PC rovnou můžu vypípnat.

Hraji a sleduji filmy tak málo, že by to stejně bylo škoda nechat grafiku pracovat na výrazbně nižší % zatížení jejího čipu. No a to zpomalené GUI we Windowsu se dá přežít.

Jestli nikdo nemáte nějaký nápad na řešení, tak to vidím na trvalou odistalaci Boincu a zapomenutí na něho. Tohle totiž mají řešit programátoři a né uživatelé, kteří jim za tu dobrovolnou pomoc ještě platí el. energií.

Díky za případné rady, ale děkovat by měli tvůrci M@H. Mimochodem sami tušíte, že je jedno jaký projekt grafika počítá. Na Collatzce i Folding@Home je to totéž.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7085
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Optimalizace

#22 Příspěvek od nenym » stř 16 úno, 2011 21:57

Já bych nasadil featuru <exclusive_gpu_app>jmeno_prehravace_nebo_hry</exclusive_gpu_app> v cc_config.xml. Blíže zde http://boincfaq.mundayweb.com/index.php ... =1&view=91, diskuze na našem fóru začíná zde http://forum.czechnationalteam.cz/viewt ... 535#p38535, ze které bych vypíchl tento příspěvek http://forum.czechnationalteam.cz/viewt ... 622#p38622. Co je to cc_config.xml najdeš u nás třeba zde http://forum.czechnationalteam.cz/viewt ... 180#p43180
BOINC FAQ píše:BOINC will suspend computing done on the GPU only whenever the specified executable is running. Multiple applications can be specified. One line per application.
Blíží se další krize; jím plesnivé sýry, piji staré víno a jezdím v autě bez střechy.
UotD 535x
Obrázek 3xObrázek 8xObrázek 10xObrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
forest
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Příspěvky: 17848
Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
rok narození: 03 bře 1977
ID CNT statistics: 71
Bydliště: Újezd u Brna

Re: Optimalizace

#23 Příspěvek od forest » stř 16 úno, 2011 22:16

Problém je bych řekl jasný - poměrně slabá grafická karta a zapojený non-stop provoz GPU výpočtů i při používání počítače. Tahle volba je defaul vypnutá a tak jsi si sám zapnul počítání GPU i když na PC děláš a tak s tím zpomalením odezvy musíš v rámci výkonu té karty počítat. Nemůžeš za to vinit ani programátory a už vůbec ne tvurce BOINC Managera. Ti umožnili poměrně podrobné nastavení dle uživatelských potřeb. Já osobně když mně to na windows vadí kliknu pravým myšítkem na ikonku v pravém dolním rohu a dám "uspat GPU". CPU v tom případě jede v klidu dál a já kdykoliv zase ručně můžu GPU výpočty povolit.

Je to tedy čistě na tobě jak si to nastavíš dle podmínek které máš, nástrojů a nastavení je pro to myslím dost.

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 7085
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Optimalizace

#24 Příspěvek od nenym » stř 16 úno, 2011 22:29

forest píše:Problém je bych řekl jasný - poměrně slabá grafická karta a zapojený non-stop provoz GPU výpočtů i při používání počítače.
Jojo, v tom je jádro pudla. S posledním výkřikem GTX560Ti, což jest takové očesané Fermi nedochůdče, ale perfektně doladěné, mohu najednou počítat cokoli na GPU, pouštět film a ještě se rýpat v Autocadu. Nicméně výše zmíněná featura <exclusive_gpu_app> ti umožní doladit systém přesně podle tvých představ, tedy vypnout výpočty na GPU pouze při běhu definovaných aplikací.
Blíží se další krize; jím plesnivé sýry, piji staré víno a jezdím v autě bez střechy.
UotD 535x
Obrázek 3xObrázek 8xObrázek 10xObrázek Obrázek
Obrázek

honza5678
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 5
Registrován: stř 16 úno, 2011 12:58

Re: Optimalizace

#25 Příspěvek od honza5678 » čtv 17 úno, 2011 00:02

rychloodpověď: díky za ty odkazy.. mrknu na to.. To vypínání jen při určitých aplikacích. To by mělo stačit.

Jinak ta ati 3850 (256MB pokud to někomu něco napoví)..... ale notak chlapi..... jak stará.... vždyť to upočítá přetočená skoro 0,5TFlopsu za vteřinu.... a to je sakra dost. 5*10na11 výpočtů s plovoucí desetinou čárkou ve vteřině. lol Zkuste to na papíře. Jednu jedinou vteřinu toho co umí ta grafika. Slabá na to všechno rozhodně není. Vemte si, že na jakémkoli CPU boinc běží, že to uživatel nemá šanci poznat. Je to jen o programech jak si poradí s prioritami. Resp. jak je programově řešeno přepínání kontextu.

Je pravda, že nevím jakou režii si vezme přepnuní kontextu na grafice... Hlavně co projekt to jiná režie + co která fáze výpočtu. Takže ono se mi to možná snadno řekne, ale ve skutečnosti je možné, že to zabere obrovské množství cyklů a pak už jsme u toho. Hold softwarové technologie pro práci s GPUčkama nebudou asi tak triviální resp. ošahané najako na CPU.

Při akceleraci flash gamesy na webu max. 1% zatížení. Při acceleraci filmu: 40Mb X.264 8Ref 1920*1080 si bere 5% z grafiky jednou je viděl špičku 12%. (Ale o takových filmech jsem se v předešlých postech nebavil. To bych se nedivil kdyby se nějak kousali) ale ty slabší videa a přepínání oken. Minimalizace apod. To by se opravdu trhat nemělo. Tady rozhodně problém s výkonem GPU nebude. Navíc ty hry. Tak od pohledu jakoby měli tak 30% výkonu z GPU letmím pohledem. Frapsem jsem to netestoval. Já myslím, že je snasně vidět, že to počítá Milky i ve chvílích kdy by měla počtat.

Jinak s těmi programátory. Zase tak zle jsem to nemyslel. Ono na každou generaci grafik pomalu obměna kódu a navíc to asi i dělají zadarmo, jelikož jde o akademickou půdu, alespoň skoro u všech projektů. A to je vážný problém.

... no mrknu na ty odkazy díkes chlapi

Uživatelský avatar
MIZ
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Příspěvky: 602
Registrován: sob 22 bře, 2008 14:54
Bydliště: Krkonoše, Czech Republic, Europe, 3rd from the Sun
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalizace

#26 Příspěvek od MIZ » čtv 17 úno, 2011 07:03

honza5678 píše: Hold softwarové technologie pro práci s GPUčkama nebudou asi tak triviální resp. ošahané najako na CPU.
Ano, není to tak triviální. Navíc od dob preemptivního multitaskingu v OS mají jednotlivé běžící procesy svou prioritu, čehož BOINC systém využívá tak, aby jeho výpočty skutečně nebraly výkon "normálním" programům.
Obrázek
World Community Grid: Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Asteroids: ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek Milkyway: ObrázekObrázek Universe: Obrázek PrimeGrid: Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Enigma: Obrázek WUProp: Obrázek
Yoyo: Evolution Obrázek, Muon Obrázek, ecm Obrázek, OGR Obrázek.
ObrázekObrázek
BOINC team :smt049 Space Family

Uživatelský avatar
forest
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Příspěvky: 17848
Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
rok narození: 03 bře 1977
ID CNT statistics: 71
Bydliště: Újezd u Brna

Re: Optimalizace

#27 Příspěvek od forest » čtv 17 úno, 2011 07:23

Jedna věc je zatížení samotného GPU, sběrnice té karty a taky hlavně ve tvém případě ramky na kartě. 256MB může být dost málo a už se tam toho asi moc jiného nevleze. Nevím, já na některých projektech výpočty na GPU vůbec nepoznám a na některých hodně. Na Linuxu je ten problém třeba mnohem menší, takže za to můžeš vinit i Mrkvosoft 45hh

Uživatelský avatar
vkliber
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Příspěvky: 9927
Registrován: čtv 29 bře, 2007 10:41
ID CNT statistics: 1
Bydliště: Brušperk, 48 let
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalizace

#28 Příspěvek od vkliber » čtv 17 úno, 2011 20:53

honza5678 píše:...
Vemte si, že na jakémkoli CPU boinc běží, že to uživatel nemá šanci poznat. Je to jen o programech jak si poradí s prioritami. Resp. jak je programově řešeno přepínání kontextu.
...
Nedá mi to 45cc .
Management priority procesů na GPU je stále ještě v plenkách, narozdíl od CPU kde je to zřejmě už dovedeno téměř k dokonalosti.

Ten problém je ale podle mě pocitový :
- pokud mi běží BOINC (na CPU) a já si něco píšu ve Wordu nebo tvořím grafy v Excelu, tak to že běží BOINC nejsem schopen vypozorovat ... protože jestli se mi zadrhává kontrola pravopisu ve Wordu, nebo se mi výsledek funkce v Excelu opozdí o 0.01 s. vizuáně nejsem schopen vypozorovat
- ale pokud mi běží BOINC (na GPU) a já u toho koukám na film, tak ztrátu každého snímku vidím na vlastní oči. Aby nedošlo ke ztrátě žádného snímku, musel by přehrávač (nebo spíše přímo ovladač spolu s jádrem OS) zatížit GPU zcela na 100% aby si BOINC ani neškrtnul. V momentě kdy není GPU zatížena zcela na 100%, poskytne část svého výkonu i dalším programům které se perou o prostředky GPU. A v tu chvíli musí zcela logicky dojít k tomu, že se nemusí některý snímek vykreslit celý.
Můžeme jen špekulovat jestli ten černý petr je na OS, ovladači GPU, přehrávači videa nebo aplikaci DC pro GPU. Apikace DC pro GPU si vezme tolik výkonu, kolik mu OS dovolí a to je tolik, kolik ostatní aplikace s vyšší prioritou nechají k dispozici pro ostatní programy. Ale jak jsem řekl na začátku : Management priority procesů na GPU je stále ještě v plenkách.
Statistiky CNT | Projekty CNT | Distribuované výpočty CNT | SETI CNT | Einstein CNT
.....::::: Proč se mít nejlépe, když se můžu mít čím dál tím stejně :::::.....
Moje skromná statistika tady , tady , tady nebo grafy.
˙ıɔıqɐɹʞ ʌ ǝןɐ 'ıןʇʎd ʌ ǝɔıɾɐz ǝʇɾndnʞǝu ʎpʞıu ˙˙˙

Uživatelský avatar
overtonesinger
10.5263157895 %
10.5263157895 %
Příspěvky: 84
Registrován: stř 02 lis, 2011 22:59
rok narození: 03 pro 1979
ID CNT statistics: 17065
Bydliště: Praha

Re: Optimalizace - GPU

#29 Příspěvek od overtonesinger » sob 12 lis, 2011 20:43

K tomu GPU Milky...: Mám stejný problém i na silné grafice ATi HD M.5870 .
Záleží zřejmě na konkrétní aplikaci jak dobře je napsaná! Já to řeším tak, že abych vytížil GPU, tak na to používám projekt "Collatz" a MilkyWay počítám jen na CPU, ale dávám mu 99 procent BOINC-resource-share, ať mapa Galaxie hezky roste - a za odměnu, že má 8-core (mt) jednotky pro i7! :D

(při tom Collatz se dá hrát i WoW a stále mám 25 a víc FPS i v bitevní vřavě, bez záseků...). Je to fakt nejlíp napsaná GPU-výpočetní aplikace, jakou jsem kdy viděl - a dovede vytížit nečinnou GPU až na 98 procent - a když WoW si bere kolem 30 procent, použije zbylý výkon - a skutečně elegantně vytěžuje idle části GPU, asi nakešuje na začátku hodinové jednotky velký kus (protože to zacuká) a potom už vytěžuje PC zřejmě jen maličkými přenosy mezi RAM a GPU, mezi kterými jsou dostatečně velké pauzy, takže se dá PC normálně používat i na méně náročné hry.

Samozřejmě, až teď za chvilku spustím Oblivion na plné detaiuly s HDR + AA(ručně natvrdo nastaveno v Catalystu, hra jinak dovolí buď jen HDR nebo AA .. ale grafika umí počítat obojí najednou-v jednom průchodu, né jako NVidia v době vydání Oblivionu... co spočetla jedno a pak druhý a měla tak poloviční FPS ;) ), tak to musim výpočty na GPU zastavit. ;)



P.S. Taky mám problém: Milkyway@home Message from server: Your app_info.xml file doesn't have a version of MilkyWay@Home N-Body Simulation.
- a nepodařilo se mi ručně přidat do app_info.xml k té optimalizované ještě tu N-Body originální. Když ji tam nakopíruju, zase zmizí - zo znamená, že ten si myslí, že tento soubor "nepotřebuje"... prosím pomozte, postněte sem někdo aktuální příklad upraveného app_info.xml - viděl jsem něco takového na fóru projektu anglicky, ALE to bylo rok staré a nebyla tam 64-bit verze 0.66 (mt) , která existuje dnes. ... a i když se to snažim udělat podle toho a dát tam tu novou verzi 64-bit , název souboru ... tak mi to nefunguje. Projekt soubor zahodí a tu N-Body čili druhou app v info ignoruje. tzn. někde mám chybu v xml, ale já nevim jak musí přesně vypadat struktura, vycházím jen z toho rok starého příkladu na webu......... :)
BRISINGR-II: AMD Ryzen 7 1800X + NZXT Kraken X62, Asus PRIME-X370-PRO, Asus nVidia GTX 1070 8G-DirectCu-III, 16GB G.Skill 3600@3000-CL16-15-15 @1.36V, SSD_1: PLEXTOR M9Pe 256 GB (Toshiba MLC), SSD_2 SATA: A-DATA SU900 128G (O.S.) ; HDD: 6TB Seagate SkyHawk "surveillance 24/7" 256MB smartCache ; Fortron Hyper-S 600 ; SilentiumPC Aquarius M60W 45bb

Odpovědět

Zpět na „MilkyWay@Home“