Projekt algoritmu hudby
- Dominik Matus
- 10.5263157895 %
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon 14 úno, 2011 15:32
- rok narození: 0- 0-1992
- ID CNT statistics: 15630
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Projekt algoritmu hudby
napadlo mě při uvažování nad DC projekty, jestli by bylo reálné vypočítat vzorec pro dobrou hudbu analýzou dobrých skladeb od klasických mistrů po rock. Co myslíte ?
Stat podpis | Detailní statistiky | Osobní web
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
- vkliber
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 10306
- Registrován: čtv 29 bře, 2007 10:41
- ID CNT statistics: 1
- Bydliště: Brušperk, 48 let
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
Ahoj a vítej na fóru .
Myšlenka určitě zajímavá.
Nicméně podle mého názoru i kdyby se podařilo vypočítat (vytvořit) alegoritmus pro tvorbu hudby na základě nějakého heuristického systému analýzy dobrých skladeb od klasiky až po rock, nemusel by být výsledek vůbec k poslechu .
Ale cílem by mohla být analýza skladeb, která by každou skladbu podle nějakého alegoritmu oznámkovala a následně při vytvoření nové skladby by se prohnala analyzátorem a ten by ji podle stejných alegoritmů oznámkoval a naznačil jestli to může být hit nebo propadák.
Myšlenka určitě zajímavá.
Nicméně podle mého názoru i kdyby se podařilo vypočítat (vytvořit) alegoritmus pro tvorbu hudby na základě nějakého heuristického systému analýzy dobrých skladeb od klasiky až po rock, nemusel by být výsledek vůbec k poslechu .
Ale cílem by mohla být analýza skladeb, která by každou skladbu podle nějakého alegoritmu oznámkovala a následně při vytvoření nové skladby by se prohnala analyzátorem a ten by ji podle stejných alegoritmů oznámkoval a naznačil jestli to může být hit nebo propadák.
Statistiky CNT | Projekty CNT | Distribuované výpočty CNT | SETI CNT | Einstein CNT
.....::::: Proč se mít nejlépe, když se můžu mít čím dál tím stejně :::::.....
Moje skromná statistika tady , tady , tady nebo grafy.
˙ıɔıqɐɹʞ ʌ ǝןɐ 'ıןʇʎd ʌ ǝɔıɾɐz ǝʇɾndnʞǝu ʎpʞıu ˙˙˙
.....::::: Proč se mít nejlépe, když se můžu mít čím dál tím stejně :::::.....
Moje skromná statistika tady , tady , tady nebo grafy.
˙ıɔıqɐɹʞ ʌ ǝןɐ 'ıןʇʎd ʌ ǝɔıɾɐz ǝʇɾndnʞǝu ʎpʞıu ˙˙˙
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Projekt algoritmu hudby
Vítej na fóru .
No to je teda téma, to tu ještě nebylo. Jako prvotní reakce mne napadá Co je to dobrá hudba? Existuje vůbec něco takového univerzálně? Pokud by se podařilo definovat tento pojem, tak přímo z definice by patrně vyplynulo, zda jde o záležitost algoritmizovatelnou, nebo čistě pocitovou. Vezmeme-li v úvahu, že v našem kulturním okruhu se obecně Bachova hudba považuje za dobrou, tak by to možná zalgoritimizovat šlo. Na druhé straně jinou tak přísně matematickou hudbu jako Bachovu neznám, tak nevím.
No to je teda téma, to tu ještě nebylo. Jako prvotní reakce mne napadá Co je to dobrá hudba? Existuje vůbec něco takového univerzálně? Pokud by se podařilo definovat tento pojem, tak přímo z definice by patrně vyplynulo, zda jde o záležitost algoritmizovatelnou, nebo čistě pocitovou. Vezmeme-li v úvahu, že v našem kulturním okruhu se obecně Bachova hudba považuje za dobrou, tak by to možná zalgoritimizovat šlo. Na druhé straně jinou tak přísně matematickou hudbu jako Bachovu neznám, tak nevím.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
- Dominik Matus
- 10.5263157895 %
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon 14 úno, 2011 15:32
- rok narození: 0- 0-1992
- ID CNT statistics: 15630
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
Proto načínám diskusi , třeba by šlo vypočítat vzhledem k popularitě systém rytmu, frekcencí a tím určit hypoteticky jaká hudba je pro člověka nejpříjemnější. Ale zase asi narazíme na individuálnost u každého člověka.
Stat podpis | Detailní statistiky | Osobní web
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
-
- 31.5789473684 %
- Příspěvky: 427
- Registrován: stř 31 bře, 2010 14:35
- rok narození: 20 srp 1984
- ID CNT statistics: 13279
Re: Projekt algoritmu hudby
Tímto problémem se skutečně někteří matematici zabývají, dokonce nám jeden profesor ukazoval na přednášce program na generování hudby, ale je to už delší dobu, tak už si to moc nepamatuji.
Jde o to, že hudba (=organizovaný systém zvuků) má určité matematicky vyjádřitelné vlastnosti a zákonitosti a tedy jde udělat program na generování hudby do kterého některé vlastnosti skladby volíte, ale uplatňuje se v něm i náhodnost, takže udělá pokaždé jinou skladbu. Zatím mu to fungovalo dobře jen na klasiku a spíše na kratší úseky, přeci jen ta vygenerovaná skladba postrádá nějakou "hlubší myšlenku". Sloužit by takový program mohl spíše jako inspirace pro skladatele, než na přímé skládání (případně na vygenerování 1000 skladeb a z nich vybrání jedny dobrý).
Jde o to, že hudba (=organizovaný systém zvuků) má určité matematicky vyjádřitelné vlastnosti a zákonitosti a tedy jde udělat program na generování hudby do kterého některé vlastnosti skladby volíte, ale uplatňuje se v něm i náhodnost, takže udělá pokaždé jinou skladbu. Zatím mu to fungovalo dobře jen na klasiku a spíše na kratší úseky, přeci jen ta vygenerovaná skladba postrádá nějakou "hlubší myšlenku". Sloužit by takový program mohl spíše jako inspirace pro skladatele, než na přímé skládání (případně na vygenerování 1000 skladeb a z nich vybrání jedny dobrý).
- forest
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 19635
- Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
- rok narození: 03 bře 1977
- ID CNT statistics: 71
- Bydliště: Újezd u Brna
Re: Projekt algoritmu hudby
Problém projektu by byl také asi s autorkými právy, jelikož by jsme museli na rozbor posílat originální skladby. Nebo by se zpracovávaly jen ty, které by jste měli doma?
- Dominik Matus
- 10.5263157895 %
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon 14 úno, 2011 15:32
- rok narození: 0- 0-1992
- ID CNT statistics: 15630
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
Klasické skladby jsou většinou "volné", maximálně nějaká práva vlastní stát, kde žil daný skladatel. A v rámci takového projektu si myslím, že by to nebyl ani problém. Samozřejmě toto je jen diskuze, prostě mě to napadlo.
Stat podpis | Detailní statistiky | Osobní web
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
- hanbanaroda
- 52.6315789474 %
- Příspěvky: 1373
- Registrován: úte 11 kvě, 2010 15:37
- rok narození: 08 říj 1989
- ID CNT statistics: 9521
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
Většinou jsou volné, ale pokud někdo vydá sborník not ke skladbám, a ty to z něho opíšeš, tak je to trestné. Musel bys to získat z nějakých materiálů, které jsou starší (teď si nejsu jistý, ale u nás je to tuším) 60 let.
- MIZ
- 42.1052631579 %
- Příspěvky: 606
- Registrován: sob 22 bře, 2008 14:54
- Bydliště: Krkonoše, Czech Republic, Europe, 3rd from the Sun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
Takové pokusy a matematickou analýzu a následné hodnocení hudby určitě už někdo zkoušel. Jen se mi to nechce hledat. Dovedu si představit i principy těch algoritmů. Obávám se, že těžší bude se shodnout na definici dobré hudby. To mj. nesouvisí ani s popularitou tzv. hitů.
- Dominik Matus
- 10.5263157895 %
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon 14 úno, 2011 15:32
- rok narození: 0- 0-1992
- ID CNT statistics: 15630
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
to určitě, třeba vím, že většina hitů je jen na 4 akordy.
Stat podpis | Detailní statistiky | Osobní web
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Projekt algoritmu hudby
Jsi to posunul někam jinam....popík je velmi dobře prozkoumaný a zdokumentovaný, původně však byla řeč o hudbě. Dokonce je známo, že průměrný člověk je schopen si zapamatovat přibližně 400 melodických linek a tvůrci nových skladeb mají dvě možnosti - buď udělat něco velmi podobného již zavedenému hitu (99% skladeb popíku), nebo se pokusit o melodickou linku novou, čímž musí vytěsnit nějakou zavedenou. To je docela problém a povede se to tak dvěma skladbám za rok.
Dovol mi oponovat ještě jinak - spotřební hudba 19. století, obdoba současného popíku či techna, rozhodně nebyla na 4 akordy a v současnosti jsou to velmi uznávané záležitosti. Koneckonců, půjdeme-li ještě o století zpět, tak naprostá většina Mozartových skladeb byla spotřební záležitost na objednávku, vyložené hity a že by to bylo na 4 akordy...to snad ani ne.
Vraťme se do nedávné minulosti - hard rock na 4 akordy? Dokonce i ti relativně nejjednodušší ze špičky (Deep Purple) používají 5 až 6 akordů, snad s výjimkou Child in Time.
Pokud to chceš omezit na popík, disco a techno nebo jak všelijak se kategorizuje současný nejjednodušší spotřebák z kategorie "hudba" (1+100 zdarma, kvalita za dobrou cenu), tak by to zas snad ani nemusel být takový problém.
Tímto v žádném případě neodsuzuji současný hudební spotřebák, nakonec jej dobrovolně konzumuji také, jen si myslím, že je nutné si uvědomit, že pojem hudba je poněkud širší.
Jinak plný souhlas s MIZem.
Dovol mi oponovat ještě jinak - spotřební hudba 19. století, obdoba současného popíku či techna, rozhodně nebyla na 4 akordy a v současnosti jsou to velmi uznávané záležitosti. Koneckonců, půjdeme-li ještě o století zpět, tak naprostá většina Mozartových skladeb byla spotřební záležitost na objednávku, vyložené hity a že by to bylo na 4 akordy...to snad ani ne.
Vraťme se do nedávné minulosti - hard rock na 4 akordy? Dokonce i ti relativně nejjednodušší ze špičky (Deep Purple) používají 5 až 6 akordů, snad s výjimkou Child in Time.
Pokud to chceš omezit na popík, disco a techno nebo jak všelijak se kategorizuje současný nejjednodušší spotřebák z kategorie "hudba" (1+100 zdarma, kvalita za dobrou cenu), tak by to zas snad ani nemusel být takový problém.
Tímto v žádném případě neodsuzuji současný hudební spotřebák, nakonec jej dobrovolně konzumuji také, jen si myslím, že je nutné si uvědomit, že pojem hudba je poněkud širší.
Jinak plný souhlas s MIZem.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
- Dominik Matus
- 10.5263157895 %
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon 14 úno, 2011 15:32
- rok narození: 0- 0-1992
- ID CNT statistics: 15630
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
tak techno, tekno, lady gagu a podobné nepovažuju za hudbu. Tady je třeba něco o tom popu a 4 akordech. http://www.videacesky.cz/hudebni-klipy- ... hords-song
Stat podpis | Detailní statistiky | Osobní web
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Projekt algoritmu hudby
Vůbec nezpochybňuji tvé tvrzení, že většina standardních hitů je na 4 akordy, více akordů dělá složitější melodickou linku, hůře se pak pamatuje a nemá tedy mnoho šancí býti hitem. Akorát jsi původní pojem hudba zúžil na hit (středního proudu), o tom jest má polemika. Zase na druhé straně - troufl bych si tvrdit, že i bývalý rocker se vším všudy Ritchie Blackmore ve své současné sestavě Blackmore's Night produkuje spoustu hitů ražení středního proudu, a přitom jsou to pěkně složité melodie, tak ti nevím....
EDIT po shlédnutí videa mi to došlo, ty hity nejsou všechny původně na 4 akordy, mnohé z nich mají docela složité melodie, ale doprovod se dá zvládnout čtyřmi akordy.
EDIT po shlédnutí videa mi to došlo, ty hity nejsou všechny původně na 4 akordy, mnohé z nich mají docela složité melodie, ale doprovod se dá zvládnout čtyřmi akordy.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
- Dominik Matus
- 10.5263157895 %
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon 14 úno, 2011 15:32
- rok narození: 0- 0-1992
- ID CNT statistics: 15630
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
Samozřejmě, pojem dobrá hudba je nedefinovatelný stějně tak jak někdo může poslouchat hip-hop ... ale tak asi jsme dospěli k závěru tohoto tématu, že by to asi nešlo uskutečnit.
Stat podpis | Detailní statistiky | Osobní web
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
- forest
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 19635
- Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
- rok narození: 03 bře 1977
- ID CNT statistics: 71
- Bydliště: Újezd u Brna
Re: Projekt algoritmu hudby
Myslím, že by to nešlo koncipovat přímo na tvorbu, ale na ohodnocení již něčeho vytvořeného dle nějakých měřítek určitě ano. Když by se to nechalo zpracovat, vyšlo by z toho že třeba dle hitparád v americe v posledních dvaceti letech by ten song měl šanci na úspěch jen 20%, v klasice minulého století 5% v soutěžích hip-hopu 2% a v metalové branží dle počtu prodaných desek 80%. To by se asi matematicky zpracovávat dalo i ta vstupní data pro takovou databázi. Ale bylo by to někomu k něčemu?
- Dominik Matus
- 10.5263157895 %
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon 14 úno, 2011 15:32
- rok narození: 0- 0-1992
- ID CNT statistics: 15630
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt algoritmu hudby
ne .. jen mě to napadlo spíš ve smyslu generování hudby/not.
Stat podpis | Detailní statistiky | Osobní web
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)
Sestava: HAL3000 Game MaxVeri (MB: ASRock FM2A88X Extreme4+ | CPU: AMD Athlon X4 860K Black Edition 3,7GHz | RAM: Kingston HyperX FURY Black 8GB (2x4GB) 1866MHz | GPU: NVIDIA GeForce GTX 960)