Jak je to s energií

Fórum určené výhradně pro Soutěž ve školách i mezi nimi

Moderátor: petnek

Zpráva
Autor
jkrejci
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 18
Registrován: pát 14 říj, 2011 05:36
rok narození: 10 dub 1979

Jak je to s energií

#1 Příspěvek od jkrejci » pát 14 říj, 2011 06:21

Zdravím všechny nadšence,

dnes mi díky RSS do poštovního klienta přišly odkazy na nové články týkající se této soutěže. Při čtení příspěvků ve fóru na stránce "sponzora" (firmy CZC.cz), jsem uvažoval nad výpočty autorů příspěvků.

Spočteme-li si, že jeden standardní počítač zvýší svou spotřebu při běhu BOINC dejme tomu o 200 W (autor v diskusi uvádí 300 W, ale musíme počítat i se spotřebu kterou by počítač měl v IDLE režimu, nechávám mu tedy 100W) tak je výpočet snadný.

Řekněme-li, že počítač je spuštěn během výuky tedy řadově 8 hodin denně, 5 dní v týdnu, po dobu soutěže 8 měsíců (dle kalendáře 36týdnů)
celkový čas běhu=8hodin*5dni*36týdnů => 1440hodin

Při standardní ceně elektřiny 3,5Kč/kWh

0,2kW*1440h*3,5Kč/kWh=1008Kč

Což je ještě velice slušná částka.

Otázkou, kterou si však člověk musí položit, je co když zapne celou učebnu dejme tomu 15 počítačů na plných 24hodin.
Čas běhu se již zvýší trojnásobně (tedy na 4320 hodin) a roznásobíme-li to oněmi 15 počítači výsledek je již 45x vyšší tedy

15x(0,2kW*4320hodin*3,5Kč/kWh)=45 360Kč

Což už není zanedbatelná částka, je o dost vyšší něž výherní cena. Bohužel, takový zapojený a plně vytížený počítač bude mít větší odběr než je uvažovaných 200 W. Navíc by jistě neběžel celých 24 hodin. Takže tento výpočet je dost podhodnocený a v reálu bude výsledná částka daleko vyšší.
To jsem nebral do úvahy spotřebu kvalitních grafických karet, které přijdou na řadu již v blízkých měsících.

Pokud však někdo zapojí do výpočtů 120 počítačů v učebnách, tak jako SPŠ Ostroh tak jejich "sponzorský dar" činí již 362 880 Kč. A pokud vyhrají, což není vůbec jisté, neboť to závisí na počtu měsíčních projektů s GPU výpočty (počítačů s použitelnou nikoli kvalitní GPU mají na SPŠ Ostroh 20 tedy jednu větší učebnu), dle malariacontrol.net jsou to tyto:
CAL ATI Radeon HD 2300/2400/3200 (RV610) (341MB) driver: 1.4.519
výkon je řádově 40 GFlops

Při jednoduchém odhadu založeném na předcházejícím výpočtu bude jejich investice do soutěže koketovat (spíše ji hravě překoná) s hranicí 400 000 Kč či dokonce půl milionem. Což už je dokonce řádově vyšší cena než hodnota za 1. místo v soutěži.

Jsem zvědav jak pak pan ředitel Ing. Pavel Žemlička takový "nákup" nového počítače ocení :)

s pozdravem a přáním příjemného pocitu

Mgr. Krejčí Jan
Katedra Informatiky
Přírodovědecká fakulta
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

Uživatelský avatar
forest
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Příspěvky: 17022
Registrován: pát 27 říj, 2006 09:19
rok narození: 03 bře 1977
ID CNT statistics: 71
Bydliště: Újezd u Brna

Re: Jak je to s energií

#2 Příspěvek od forest » pát 14 říj, 2011 06:56

Vítám vás na našem fóru a jsem moc rád, že se tímto rozborem někdo zabývá. Z příspěvku je totiž poznat zájem o soutěž i její zaměření a také hlubší prozkoumání všech informací o soutěži a distribuovaných výpočtech.
Navýšení spotřeby počítače mezi běžnou prací a plným zatížením (například distribuovanými výpočty) může být různé. Záleží čistě na jednotlivých komponentech a jejich technologickém stáří. V průměru se ale rozhodně nejedná o rozdíl 100W při počítání na CPU, ale spíše 25W. Bavíme se o běžném stroji s vícejádrovým procesorem bez přetaktovávání, převoltování větví atd.
Oproti udávanému se dostáváme tedy na 1/4 uváděných částek.

Zapojení grafických karet do výpočtů bude u některých projektů (tedy v některých soutěžních měsících) možné, ale to už si každý bude muset zvážit sám zda ji nasadí. Tam ten skok ve spotřebě už je opravdu o dost vyšší, ale zase i násobně vyšší bodový příděl a v poměru na waty je to určitě výhodné.

Dále bych ještě upozornil na tu udávanou částku za kWh. Troufám si tvrdit, že škola neplatí tolik jako běžná domácnost a že ta částka jako velkoodběratele bude někde kolem koruny za kWh.

Každý počítač přitom lze nastavit pro výpočty individuálně. Tedy kolik procent CPU výkonu bude poskytováno, zda bude využívána GPU a v jakém časovém období. Tím lze jistě ty náklady usměroňavat a není vůbec třeba mít v provozu počítače déle, než byly v provozu před zapojením do soutěže.

S přihlédnutím na uvedené se jistě ty vypočtené náklady výrazně sníží. Co ovšem chci zdůraznit je to, že soutěž není prioritně o cenách a o tom, že se někomu "vyplatí" soutěžit. Tak jako se děje na školách spousta aktivit které něco stojí (a nic nevydělají) i tato soutěž je primárně organizována pro rozšíření znalostí a obzorů žáků (potažmo učitelů) a má sloužit k tomu, aby si školáci uvědomoval co mají každý den v ruce. To je hlavní myšlenka soutěže, kterou podporuje i samotné ministerstvo školství. Dnešní mládež využívá většinou počítače jen pro zábavu a jako formu komunikace. Díky soutěži a distribuovaným výpočtů ovšem zjistí, že mají vlastně obrovský nástroj, kterým se mohou podílet na světových vědeckých výpočtech. Zároveň když je to zaujme a o projektech si zjistí podrobnosti, tak se mnohé nové dozví i z různých oblastí vědy.

Soutěž je tedy třeba brát jako celek a nepočítat jen na kalkulačce. I když chápu, že zvažovat nákladovou položku je jistě rozumné a na místě. Ono i si zdravě zasoutěžit není někdy na škodu a škola která se do soutěže aktivně zapojí, získá i určité renomé, kterým se může prezentovat.

jkrejci
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 18
Registrován: pát 14 říj, 2011 05:36
rok narození: 10 dub 1979

Re: Jak je to s energií

#3 Příspěvek od jkrejci » pát 14 říj, 2011 07:53

OK, tak tedy udělejte vlastní přepočet na oněch 8 plánovaných měsíců. Podložte jednotlivé položky odkazy a uvidíme k jaké částce se dopracujete. Rozhodně pro rozpočet normální školy zanedbatelná nebude.

Pokud jde o hodnotu výhry a dalších cen, bývá většinou v soutěžích podobného ražení vyšší než je vložená hodnota výherce, už s ohledem na to, že se účastní daleko více účastníků než je cen.

Také by mě zajímalo kdo z MŠMT (neboť píšete o jejich oficiálním souhlasu) s Vámi o tom jednal a koho podpis tento souhlas nese.

Děkuji

jkrejci
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 18
Registrován: pát 14 říj, 2011 05:36
rok narození: 10 dub 1979

Re: Jak je to s energií

#4 Příspěvek od jkrejci » pát 14 říj, 2011 08:01

Ještě tedy jeden odkaz ohledně spotřeby CPU
např. CPU v té učebně SPŠ Ostrov o které jsem již psal je

AuthenticAMD
AMD Athlon(tm) II X2 B22 Processor [Family 16 Model 6 Stepping 2]
(2 procesorů)

dle:http://www.cpu-world.com/CPUs/K10/TYPE- ... %20X2.html je spotřeba
The Athlon II X2 family consists from microprocessors fitting three different thermal envelopes:
Standard power - 65 Watt TDP.
Low power - 45 Watt TDP. These processors have model numbers ending with lowercase "e", for example, "240e".
Ultra-low power - 25 Watt TDP. Model numbers of these CPUS end with "u", and there model numbers are not comparable to model numbers of standard-power and low-power Athlons.

Což mezi IDLE a 100% dělá 40W a to je pouze na onom procesoru, zauvažujte nad spotřebou disku, pamětí, zdroje, vlastní desky.

Nedej bože pokud opravdu počítač běží 24/7 tak tam je ten nárůst ještě větší, neboť nemohu odečíst IDLE state.
Zajímavá by byla tedy i kalkulace na to. Když si uvědomíme, že v obdobných PC nebývají jenom 450W, ale většinou výkonnější.

S pozdravem

Uživatelský avatar
forest
Admin webu a fóra CNT
Admin webu a fóra CNT
Příspěvky: 17022
Registrován: pát 27 říj, 2006 09:19
rok narození: 03 bře 1977
ID CNT statistics: 71
Bydliště: Újezd u Brna

Re: Jak je to s energií

#5 Příspěvek od forest » pát 14 říj, 2011 08:08

Pokud to nevadí, dostanu se k další podrobnější odpovědi nejdříve v pondělí. Za pár hodin odjíždím na týmový sraz který máme 2x ročně (pátek-neděle) a mám ještě spoustu povinností kolem rodiny a práce s přípravou na jednání sdružení.

Děkuji za pochopení.

eisler jiri
73.6842105263 %
73.6842105263 %
Příspěvky: 4528
Registrován: sob 15 kvě, 2010 16:27
rok narození: 14 zář 1947
ID CNT statistics: 13496
Bydliště: praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#6 Příspěvek od eisler jiri » pát 14 říj, 2011 13:02

sorry jsem jiz mdleho rozumu a dlouho ze skoly. Mgr. (nebyl sem si chvilku jist co to Mgr. je. po konzultacich jsem byl ujisten, ze to neni magor, ale magistr novy akad. titul. za mych casu se tak nazevali lekarnici a baby korenarky) krejci jan, udelal krasny rozbor nakladu :smt023 na DC pro skoly. muj vypocet je jaksi o rad nizsi. ale zrejme si nevsimnul, ze vetsina kreditku SPŠ Ostroh (kterou sem marne hledal az do opravky na Ostrov) byla o weekendu. tudiz to studenti pocitale doma (tezko to bude nedelni skola). u vetsiny skol mam taky dojmek, ze je tomu take tak a k zneuzivani skolnich pocitacu nedochaze (leda by zaci byli po skole). tagze se obavam, ze studenti ty skoly vlastne sponzoruji 45ff. bravo pulci a vasi pšátelé 45nn
Obrázek
Obrázek

Dadu from Silesia
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 03 úno, 2009 21:23
rok narození: 03 bře 1984
ID CNT statistics: 10156
Bydliště: Opava

Re: Jak je to s energií

#7 Příspěvek od Dadu from Silesia » pát 14 říj, 2011 14:55

Jak řekl Forest tato soutěž je především o informování o jiných možnostech využití počítačů. Jak řekl náš maskot magor Eisler do výpočtů se zapojují i studenti a příbuzní kteří chtějí podpořit svou školu takže výkon školy neleží pouze naní. Pokud by moje škola soutěžila podpořil bych jí 4 jádry a to jsem už 7 let venku.

Záleží tedy na škole jak tuto soutěž bude prezentovat ve vyučování nebo mimo, jaká atmosféra je mezi školou a žáky aby měli chuť podpořit ji. Pár stovek domácích dvou jáder které odevzdají denně 2 jednotky to hodí docela pěknou cifru + nadšenci kteří odevzdají mnohem více. Záleží na škole né na jejích počítačích.
Naposledy upravil(a) Dadu from Silesia dne pát 14 říj, 2011 16:33, celkem upraveno 2 x.
Obrázek

eisler jiri
73.6842105263 %
73.6842105263 %
Příspěvky: 4528
Registrován: sob 15 kvě, 2010 16:27
rok narození: 14 zář 1947
ID CNT statistics: 13496
Bydliště: praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#8 Příspěvek od eisler jiri » pát 14 říj, 2011 16:08

dadu dik za podporu a kompliment 45hh
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jura-p
26.3157894737 %
26.3157894737 %
Příspěvky: 288
Registrován: sob 13 lis, 2010 16:58
rok narození: 09 kvě 1949
ID CNT statistics: 14983
Bydliště: CB
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#9 Příspěvek od jura-p » pát 14 říj, 2011 20:02

Možná jsem cynik, ale já mám pomoc druhým, i kdyby to byla věda a třeba hledání léků, nebo zkoumání struktury bílkovin, stejně jako sponzorování sportovního oddílu, tak nějak spojenou s vydáním. Tedy v případě DC něco počítám a dávám těm, pro které to počítám, ty výpočty, elektřinu, kterou při tom spotřebuju a dokonce i opotřebování svého železa. A mám za to docela zábavnou soutěživou situaci, dobrý pocit, že trochu pomůžu a teplo z té elektřiny a taky trochu hukotu. A ten dobrý pocit mám, i když jdu na pivo, protože si užívám piva a ještě přitom současně v tutéž chvíli pomáhám a jsem součástí dobrého týmu.
Dělám to ze svého rozhodnutí.

Možná, že ani to není špatné, když se studenti naučí, že se dá něco dát, jen proto, že to může být dobré, že to přirozeně něco stojí a že to je fajn a žádná ostuda. Když jsem kdysi hrál městský přebor v košíkové, tak jsme se taky skládali na pronájem tělocvičny, na rozhodčí, nahonili jsme se, žádná díra do světa to nebyla a ještě nás to stálo peníze. Ale rád na to vzpomínám a bylo nám docela dobře.

No když na to školy nemají, tak prostě počítat nebudou na školních počítačích. Ale třeba se najde pár studentů, pro které to může být zábava a přepnou svůj kompík ze hry na DC, tam rozdíl ve vydání nebude prakticky žádný. Vnímaví lidé se při zábavě vždy něco naučí a takovéto počítání není to nejdražší trávení volného času. Prostě zábava a volný čas jsou požírači peněz.

Mě tahle diskuse přivedla k tomu, že jsem si tu malarii přidal jako okrajový projekt a spíše pro zajímavost posílám desítky kreditů písecké lesárně, aby měli počinek a třeba se někdo přidá. Když ne, tak toho tak za týden nechám.
Obrázek

eisler jiri
73.6842105263 %
73.6842105263 %
Příspěvky: 4528
Registrován: sob 15 kvě, 2010 16:27
rok narození: 14 zář 1947
ID CNT statistics: 13496
Bydliště: praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#10 Příspěvek od eisler jiri » pát 14 říj, 2011 22:01

juro tak taky poslu par kreditku skole v Omske kam sem pred 50lety chodil. prihlaseni sou ale zatim velka 0. poslal sem jim mejl, ze pokud nezaberou koncim :smt045
jak sem si vsimnul, tak jkrejci pocita taky za svou skolu a jsou na stribru. otazkou je, zda nas vsechckny nechca otravet a dotahnout svoji skolu na bednu 45hh
Obrázek
Obrázek

jkrejci
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 18
Registrován: pát 14 říj, 2011 05:36
rok narození: 10 dub 1979

Re: Jak je to s energií

#11 Příspěvek od jkrejci » sob 15 říj, 2011 20:35

Pokud se podívate skutečně na zapojené počítače v projektu, dojde Vám (tedy pokud zapojíte šedou kůru mozkovou), že SPŠ opravdu počítá v učebnách je to evidentní podle HW konfigurace strojů. To, že v pátek zapnou počítače a ty jedou přes víkend na tom nic nemění. Ovšem to by jste si s tím museli dát práci.

Otázku financí tu komentuji obecně a budu nesmírně rád pokud mi můj názor vyvrátíte. Bohužel, k tomu se zatím nikdo neodhodlal a pořádnou odpověd mám slíbenou až na pondělí. Zajímá mě hlavně situace ceny energii, při plném vytížení ukázkové učebny na školách či dlouhodobějším zapojení více PC sestav.

Co se týká mého počítání, tak počítám převážne celkem na třech výkonných počítačích (které také neběží 24/7, ale je pravda, že celkem často)a pak mi běží par dalších kompů dost časově omezeně. Zapojená učebna mi běži opravdu pouze v případě jejich využívání tedy pouze pár hodin denně. Vyjímkou jsou notebooky, které k práci využíváme dlouhodoběji, ale tam je to se spotřebou i výklonem jinak.

Co se týka případného umístění v soutěži, tak o tom fakt nemám iluze :), s ohledem na to, že právě na oněch výkonných počítačích nejsou zadné použitelné GPU (viz profil na malariacontrol.net, který si může prohlednout každý), tak je mi zcela jasné, že vyhrát nemohu.

Tento útok na to, že také počítám jsem od začátku čekal a opravdu se našel "člověk", který tento nesmyslný argumet absolutně od problemu vytáhl. Děkuji, že jste mě nezklamal...

S pozdravem

eisler jiri
73.6842105263 %
73.6842105263 %
Příspěvky: 4528
Registrován: sob 15 kvě, 2010 16:27
rok narození: 14 zář 1947
ID CNT statistics: 13496
Bydliště: praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#12 Příspěvek od eisler jiri » sob 15 říj, 2011 20:47

jkrejci ja te zeru 45hh moje seda kura mozkova uz cerna (ac sem pouzil vanys belejsi nez v reklamce) 45hh 45hh 45hh . ty se hochu neztratis 33zzz
a nemuses pouzivat term "člověk", kdyz ti to vyhove staci vul. stejne te beru :smt038, jen mne vysvetli k cemu ti kompici budou ve stavu katalepsky po zreznuti? par elektronku je udrzi pri zivote a nadelaj spoustu rozumne prace. vybaveme ucebnu mnoha kompecky a nedame jim ani cucnout elproudem? to je dle meho nazoru zhovadilost a mrhani financema. pokud se ma setrit, tak nekupovat kompicky, ale sčoty. ovsem rad si prectu tvuj nazor na tuto prblematiku. vyhodile sme mnoho Kkacek na techniku a tedkonc ji nechame chcipnout jen proto, ze student nemoze nez napsat vetu v texstaku nez mu ho vypnou :?:
ty prachy jdou z nasich dani a mne to seje, gdyz nejsou radne vyuzity. znam to, taky sem ucil a bylo mne receno "naucte je jak napsat blbec ve woordu, to je proc sme ty kompicky za ty prachy koupeli a nezneuzivejte je k nakejm blbostem HOWGH"
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
petnek
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3500
Registrován: pon 28 led, 2008 12:44
rok narození: 16 kvě 1987
ID CNT statistics: 10883
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#13 Příspěvek od petnek » sob 15 říj, 2011 22:11

jkrejci:

já nechápu proč řešíte cenu energie, když jste ji sám uměl spočítat. V soutěži jde také o to, abychom seznámili širší veřejnost o distribuovaných výpočtech. Každý si sám může určit kolik výpočetní síly zapojí a tedy kolik za to dá nárůstem spotřeby energie. Může si sám nastavit i počet jader v jednom PC, které zapojí a pokud je to PC s 1 jádrem, může si určit kolik CPU času poskytne. Je jen na Vás, jak se k tomu postavíte.
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek

nenym
78.9473684211 %
78.9473684211 %
Příspěvky: 6714
Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
rok narození: 0- 0-1956
ID CNT statistics: 10124

Re: Jak je to s energií

#14 Příspěvek od nenym » sob 15 říj, 2011 22:59

Se spotřebou máte pravdu, zapnutý jediný počítač 24/7 s GPU kvůli výpočtům v době, kdy by byl vypnut, rozhodně není zanedbatelná položka, natož pak několik učeben. Něco jiného rozdíl idle/full load v době, kdy by počítač stejně jel, pokud se nejedna právě o GPU, tak rozdíl není významný. Silně doporučuji použít spíše měřicí přístroje, než-li kupecké počty.
K ceně za výhru - zde vůbec nejde o hru typu Sportka, kde se polovina vložených peněz rozdělí na výhry. Soutěž pořádá CNT, nikoli ČEZ, který je bohužel jediným opravdovým vítězem.
Prý už není krize; pořád jím plesnivé sýry, piji staré víno a jezdím v autě bez střechy.
UotD 464x
Obrázek 2xObrázek 7xObrázek 10xObrázek Obrázek
Obrázek

Shafa
10.5263157895 %
10.5263157895 %
Příspěvky: 89
Registrován: pát 16 led, 2009 00:48

Re: Jak je to s energií

#15 Příspěvek od Shafa » sob 15 říj, 2011 23:29

jkrejci píše: Spočteme-li si, že jeden standardní počítač zvýší svou spotřebu při běhu BOINC dejme tomu o 200 W (autor v diskusi uvádí 300 W, ale musíme počítat i se spotřebu kterou by počítač měl v IDLE režimu, nechávám mu tedy 100W) tak je výpočet snadný.
...
Bohužel, takový zapojený a plně vytížený počítač bude mít větší odběr než je uvažovaných 200 W.
...
To jsem nebral do úvahy spotřebu kvalitních grafických karet, které přijdou na řadu již v blízkých měsících.
Vzdycky jsem si myslel, ze VS nauci cloveka pracovat s fakty a daty, oboji overovat a nadto pouzivat zdravy rozum.
S politovanim se zde da jen konstatovat, ze odstavec vyse popira vse uvedene...
Nejhorsi na tom je, ze toto prichazi z "taky univerzity" a z "taky katedry informatiky" a autor nevaha pripojit "takytitul".

Ne nadarmo se hezkych par let rika, ze blbci chodi udelat VS do Plzne a chytraci do Usti. Proc?
V Plzni se za titul plati, v Usti je zadarmo...
45hh
Boinc.cz : na srazech jen chlastaj. Trucujou. Lzou. Jsou pres 2 roky mrtvi.
Well, I am in !
:D

Uživatelský avatar
Nóblhóch
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 43
Registrován: stř 03 bře, 2010 14:24
rok narození: 16 kvě 1981

Re: Jak je to s energií

#16 Příspěvek od Nóblhóch » ned 16 říj, 2011 00:20

Všichni jsme přece "lidi", tak neplejtvejte silami, a pojďte mi pomoct nakopnout Uhelňák, mojí alma mater, je třetí a já chci aby byla druhá.
WCGrid:Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Dadu from Silesia
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 03 úno, 2009 21:23
rok narození: 03 bře 1984
ID CNT statistics: 10156
Bydliště: Opava

Re: Jak je to s energií

#17 Příspěvek od Dadu from Silesia » ned 16 říj, 2011 00:34

Pane Jane Krejčí asi jsem slepý, ale Eisler Jiří pouze zjistil, že jste počtář žádného jiného projevu k Vaší osobě a vaším účasti ve výpočtech se v jeho reakci nemohu dočíst.

Pokud nejaká škola počítá i mimo vyučování tak má buď sponzora nebo dobrou smlouvu s elektrárnou to je snad jasné pochybuji, že by počítali za své výplaty.

Stále opakujeme, že lze nastavit zátěž a tím spotřebu tudíž finanční zátěž pro školu. Škola sama si určí kolik jsou ochotni vložit do soutěže financí. Vy stále požadujete něco co si určují školy samotné. Vaše otázka je bezpředmětná. Buď chtějí počítat na školních PC nebo né.

Opakuji výkon školy neleží naní, ale na její schopnosti motivovat ostatní v její podpoře.
Obrázek

jkrejci
5.26315789474 %
5.26315789474 %
Příspěvky: 18
Registrován: pát 14 říj, 2011 05:36
rok narození: 10 dub 1979

Re: Jak je to s energií

#18 Příspěvek od jkrejci » ned 16 říj, 2011 06:46

Pokud to opravdu bude o tom, že školy motivují žáky a jejich rodiče nemám proti tomu nic (což jsem už i psal), když jim finanční stránku věci vysvětlí. :smt038
Souhlasím i s tím, aby škola počítala v učebnách pokud chce v modu 24/7. Myslím si však, že vedoucí pracovníci na těchto školách by to měli vědět.

Bohužel, ale situace je jiná.

A opravdu jediným výhercem soutěže bude skutečně distributor elektřiny, protože jich je v dnešní době víc, tak to nebude jenom ČEZ, ale bude se muset rozdělit 33zzz , na školách to ale ČEZ je převážně. Z toho plyne, že vedení této firmy si zase bude moc dát vyšší odměny.

Rozdíl mezi IDLE a plným zatížením je bohužel značný, opět přikládám odkazy, tentokrát pro i7 920, Sandy Bridge a AMD Phenom II X4

http://www.tomshardware.com/reviews/ove ... 68-10.html
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2 ... -review/11
http://www.tomshardware.com/reviews/phe ... 67-11.html

a mohl bych pokračovat, ale jelikož stejně nejste ochotni k diskuzi k tématu, a raději se uchylujete ke vtípkům na školy (které jsou skutečně mimo mísu), tak to nema cenu. Je však patrné, že hodnoty, které jsem použil nespadly z nebe :), stačí umět to co umí děti na základních školách a to je "googlit" a občas násobit.

Uvažovaná hodnota kolem 200W navýšení spotřeby (pochopitelně závisí na CPU) je tedy skutečně reálná, a to neuvažuji o spotřebě přetaktovaých procesoru, protože to na školách nebývá zvykem...

S pozdravem

Uživatelský avatar
gigadisk
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Příspěvky: 793
Registrován: ned 27 kvě, 2007 17:54
rok narození: 26 dub 1985
ID CNT statistics: 11430
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#19 Příspěvek od gigadisk » ned 16 říj, 2011 08:12

jkrejci píše:
Rozdíl mezi IDLE a plným zatížením je bohužel značný, opět přikládám odkazy, tentokrát pro i7 920, Sandy Bridge a AMD Phenom II X4

http://www.tomshardware.com/reviews/ove ... 68-10.html
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2 ... -review/11
http://www.tomshardware.com/reviews/phe ... 67-11.html
Ale tyhle ty tři procesory přeci nejsou tak levné, aby si je škola mohla dovolit, nemyslíte ? i7 920 stálo ve své době 7000,- za to by škola mohla mít 7 procesorů (Celeron E3300 Core Duo), jak by něco takového mohli obhájit při koupi ? Neřekl jste sám, že škola obrací každou korunu ? A potom můžu s ledovým klidem tvrdit, že rozdíl na postřebě full load/idle je max. 30W. Radil bych vám zůstat nohama na zemi a posílat spotřebu procesorů, které jsou běžně v kancelářích používány. To co jste uvedl vy, to jsou hráčské procesory, které se v žádné kanceláři nevyskytují a vyskytovat nebudou z důvodu pořizovací ceny.

Uživatelský avatar
bundaboy
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1303
Registrován: sob 01 kvě, 2010 23:00
rok narození: 0- 0-1978
ID CNT statistics: 6579
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s energií

#20 Příspěvek od bundaboy » ned 16 říj, 2011 10:27

Muzu potvrdit, ze muj stary PC s C2D E6600 2.4GHz se 4GB RAM zere o 27-30W vic, kdyz pocita CPU na 90%, coz mi nepripada tak hrozne.

U noveho PC s i7 2600K je to horsi, v idle zere cely PC 78W, pri 90% vytizeni CPU cca 150W a kdyz zapojim i GTX560Ti, tak spotreba stoupne na 300W, ale to je samozrejme uplne jina liga, nez mate ve skole...

Vse mereno wattmeterem pripojenym k UPSce. :smt023

@jkrejci: Jak jsem se dival, tak vetsinu PC na skole mate s C2D E6300 1.86GHz, u kterych bych spotrebu pri 90% vytizeni tipoval tak o 15-20W vyssi. Pokud by tedy PC jely jen v dobe vyucovani, tak by zvyseni nemuselo byt vubec tak katastroficke, jak pisete. :smt045
Obrázek
-
Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Soutěž ve školách i mezi nimi“