Stránka 12 z 15

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 18:27
od Leto
Řekl bych nejenom odevzdané, ale i zvalidované. Navíc jelikož je zde hlavní hodnocenou veličinou čas, je tento turnaj, resp. jeho úvodní kola velmi specifické. Nezáleží zde totiž na počtu odevzdaných jednotek ani na rychlosti jejich zpracování, nýbrž čistě na čase, po který výpočty běží.
Proto se s tím, jak byl nedávno spuštěn projekt OPN1, otevřela velmi cenově zajímavá možnost, jak si pomoci k dosažení dříve nedostižných medailí odvislých od času, po který běží výpočty. Projekt OPN1 totiž lze provozovat i na ARM CPU a tedy i na vybraných jednodeskových PC s vícejádrovými CPU. Momentálně mi 24/7 běží 1x RPi 4B (4 jádra) a 1x Odroid-XU4 (4+4 jádra), tedy celkem 12 jader. Jak pořizovací náklady, tak provozní náklady jsou relativně nízké ve srovnání se standardními stolními PC. Bohužel i skutečný výkon tomu odpovídá, neboť jak RPi, tak Odroid dosahuje RAC do cca 1000. V tomto případě mi to však až tak nevadí, protože každý den získám do statistik cca 11 dní (=12 jader 24/7 mínus rozdíl reálného času a procesorového času), za měsíc je to necelý rok. Věda na tom bohužel až tak nevydělá, ale pořád si říkám, že nějaké odevzdané výsledky jsou lepší než žádné. Takže pokud byste chtěli "posílit" do tohoto specifického turnaje nebo třeba prahnete po nějaké z diamantových medailí a "konvenčními" prostředky byste neměli takřka šanci se dočkat, tak to můžete zkusit i takto.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 19:05
od RoKro
Leto píše: pon 14 zář, 2020 18:27 Řekl bych nejenom odevzdané, ale i zvalidované.
Jasně, měl jsem na mysli, že nemusí být stažené teprve až v době turnaje, jako u PrimeGridu, takže se dá předpočítávat. Dík za potvrzení.
Leto píše: pon 14 zář, 2020 18:27 Navíc jelikož je zde hlavní hodnocenou veličinou čas, je tento turnaj, resp. jeho úvodní kola velmi specifické. Nezáleží zde totiž na počtu odevzdaných jednotek ani na rychlosti jejich zpracování, nýbrž čistě na čase, po který výpočty běží.
Tohle se mi na tom právě nelíbí. Jasně, je to závod, jsou to nějaká pravidla, jsou pro všechny stejná, ale já DC počítám proto, abych něco spočítal, abych dodal nějaké výsledky, ne abych natočil "motohodiny". Ale svým způsobem se toho účastním taky, na turnaj mám zapnutý hyperthreading, takže mi hodiny sice naskakují na 12 vláknech, ale reálný výkon stále odpovídá +/- těm šesti fyzickým jádrům mého CPU.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 19:40
od Leto
Souhlasím, také se mi to hodnocení u WCG moc nelíbí a nikdy jsem úplně nepochopil, proč si zvolili čas, jako "motivační" složku. Osobně také preferuji maximalizaci přínosu vědě (v rámci mých velmi omezených možností). Mám pouze teorii, že to ve WCG berou právě tak, že motivují počtáře, aby se zapojili bez ohledu na jejich výpočetní možnosti. Prostě ať už máš jakýkoliv stroj, je pro WCG podstatné, že svůj čas věnuješ jim.
Každopádně je WCG můj hlavní projekt, který počítám tak jako tak, a přiznávám, že jsem si chtěl aspoň na 1 podprojektu nahnat nějakou hezčí medaili, takže jsem své ARMy takto využil. Využití pro tento turnaj je tak další malý bonus. Když to převedu do statistiky (lehce sobecky, byť si to opravdu takto nechci připisovat), tak ty 2 ARM-PC "vytáhly" náš tým o tu 1 pozici na 9. místo (za týden dají nějakých 75-80 dnů). Pokud bychom se pak dostali do té Pure fáze, tak tam to už samozřejmě bude o něčem jiném - o bodech, kde naopak o výsledku bude rozhodovat skutečný výkon, který sice preferuji, ale bohužel jím moc nepřispěji...

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 19:57
od Deathlike
:smt100 jestli de teda předpočítávat, neví někdo adresu toho scheduleru? :smt100

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 20:14
od ® Plšák Ráďa ®
Závora hosts (windows)

# =========================================
# ========== World Comunity Grid ==========
0.0.0.0 scheduler.worldcommunitygrid.org
0.0.0.0 worldcommunitygrid.org

(dole musí být vždy prázdný řádek) 22rrr

PS: nevím proč se čertíte nad odznáčky podle času, kdyby neexistovala služba pro seznam badgetů, viz. spodní část mého příspěvku, tak se k těm odznáčkům, kdo jaký má ani nedostanete. Něco jiného jsou jiné projekty a jejich klasická stránka se statistiky v jednotlivých projektech, kde vidíte kdo co nasbíral. Snad máte pravdu, že se hrotí v Thoru čas práce, což právě toto soutěžení je dosti napadnutelné. Jsou způsoby, jak počítat více jednotek, než je omezení přes počet vláken CPU v BOINCu. Já tohle nikdy neprovozoval, abych nahnal snadno odznáčky, mám to spočítaný vše poctivě. Bohužel kde je možnost podvádění možná, vždy se najde nějaký tajtrdlík co to zneužije. Začalo to SETI clasicem a končí WCG navýšením počtu vláken v BOINCu. Proto by to mělo být v množství odevzdaných validních prací a ne časem.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 20:20
od Deathlike
® Plšák Ráďa ® jasný, děkuju mockrát 45hh :smt023

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 20:30
od ® Plšák Ráďa ®
Mám jen tyhle závory v hostu, podle potřeby, jiný projekty tam nemám jelikož je nepočítám. 45hh Tak si to někam ulož nebo zkopíruj do hosts a podle potřeby tam vymaž si křížek na začátku adresy. Jsem si to vytvočil takto, abych se v tom snadno vyznal a aby se mi to nějak nerušilo navzájem. Zdar. 22rrr

# =========================================
# ========== World Comunity Grid ==========
# 0.0.0.0 scheduler.worldcommunitygrid.org
# 0.0.0.0 worldcommunitygrid.org

# =========================================
# =============== Einstein ===============
# 0.0.0.0 scheduler.einsteinathome.org
# 0.0.0.0 einsteinathome.org
# 0.0.0.0 einstein4.einsteinathome.org
# 0.0.0.0 einstein10.einsteinathome.org

# =========================================
# =============== Asteroids ===============
# 0.0.0.0 asteroidsathome.net
# 0.0.0.0 project1.asteroidsathome.net

# =========================================
# =============== Universe ================
# 0.0.0.0 universeathome.pl

# =========================================
# ============= Number fields =============
# 0.0.0.0 numberfields.asu.edu
# 0.0.0.0 mimas.asu.edu
# 0.0.0.0 asu.edu

# =========================================
# =============== Amicable ================
# 0.0.0.0 sech.me

# =========================================
# =============== Collatz =================
# 0.0.0.0 boinc.thesonntags.com

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 21:12
od Deathlike
® Plšák Ráďa ® ok, dík :-D
já sem to měl uložený z posledního pentathlonu, teda bez wcgčka, ale jaksi mi to někam zmizlo... :smt102
doteď sem to neřešil, ale když se dá předpočítávat... 45hh
každopádně ještě jednou děkuju i za ten zbytek, bude se hodit 33ttt

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 21:25
od Abby
To počítání "na čas" jsem ne zcela pochopila. Znamená to, že na svém Ryzenu 3600 (12 vláken) můžu stáhnout procesorový čas na 10% (teď mám 90%) a výsledek bude stejný? Prostě se bude počítat na 12 vláknech 24/7, jen pomaleji, ale ve skutečnosti se mi započítá stejný čas, jako když mám teď nastaveno 90% 12 vláken 24/7 a bude to mít výhodu v menší spotřebě?

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 21:37
od Dzordzik
Ne. Pokud si nastavíš, aby pro BOINC připadl jenom např. 10% CPU času, tak z každých 10s se bude 1s počítat pro BOINC a 9s bude CPu volné pro systém a jiné aplikace. Samozřejmě započítaný čas pro projekt bude roven tomu, kolik si pro BOINC skutečně počítala. To že ti klesne spotřeba je jasné, protože zátěž CPU bude proti nastavení na 100% desetinová.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 21:50
od Abby
Aha, tak to jsem fakt pochopila špatně. Já mám normálně nastaveno těch 10% a pro turnaj jsem to zvedla na 90%. Ovšem 10% mám nastaveno trvale zatímco 90% respektuje prioritní aplikace a zatížení, takže ve skutečnosti nepočítá 24/7 ale jen cca 6-12/7 maximálně (10% mě neomezuje ani ve hrách, 90% logicky ano), takže mě tak napadlo, že možná bude výhodnější to nechat na těch 10% :-)

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 21:57
od Leto
@Abby: To si nejsem úplně jistý, tady asi řeknou zkušenější, ale mám takový dojem, že tím časem se u WCG rozumí procesorový, nikoliv reálný. Tudíž tenhle postup (90->10) by tuším nepomohl, ale nemám to odzkoušené. Sám mám na stolním PC nastaveno 75 % jader (9 z 12) se 100 % procesorovým časem. Na WCG pomáhají samotná jádra, resp. vlákna, jak psal např. RoKro. Výpočet s HT se prodlouží cca na dvojnásobek, ale práce se za ten samý čas odvede stejně jako s vypnutým HT.
Např. mám 6 jader, task na něm trvá 4 hodiny, za 24 hodin tak udělám 6x(24/4)=36 tasků. Pustím HT, mám 12 vláken, task na nich trvá 8 hodin, za 24 hodin udělám 12x(24/8)=36 tasků. Ale v prvním případě do statistik WCG dostanu 6x24 = 144 hodin = 6 dní, naproti tomu ve druhém případě dostanu 12x24 = 288 hodin = 12 dní. Samozřejmě zjednodušeně řečeno, protože reálný čas != procesorový čas, takže do statistik to bude o trochu méně, než 6, resp. 12 dní.
Proto platí čím víc jader/vláken + provoz 24/7, tím lepší výsledek v turnajích, kde je hodnocen čas, a proto se mohou vyplatit i relativně nevýkonné ARM PC. Ale z vědeckého hlediska dávají zase zanedbatelný výkon.

Tak koukám, že už mě s vysvětlením předběhl Dzordzik 22rrr

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 14 zář, 2020 22:02
od Abby
Ufff :-D No, já HT resp. SMT používám a vypínat ho nechci, má reálný přínos v programech, které používám. Jde mi vlastně teď jen o to, jestli by nebylo výhodnější 10% procesorového času skutečně 24/7 než podstatně méně při 90%, protože drtivá většina programů je nastavená jako prioritní (hry, zpracování videa a fotek) a výpočet se při jejich běhu pozastaví, zatímco při 10% běží stále a nijak znatelně mě neomezuje (Handbrake, Vegas Movie a všechny aktuální hry vlastně neomezuje vůbec). A tyhle programy běží v podstatě po většinu času během dne, ono možná těch 90% neběží ani těch 12 hodin, ale spíš jen těch 6...

To by asi bylo zajímavé nasimulovat z 12 vláken na víc :-D Ale já to stejně počítám protože věřím v reálný přínos a asi bych neměla radost z nepoctivě získaného odznáčku :-)

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: čtv 17 zář, 2020 20:27
od 4bc3
V pondělí startuje 2. kolo, tak by to chtělo nás přihlásit. Samo to nefunguje, do každého kola se sice kvalifikujeme, ale zase musíme pozvánku přijmout.
https://www.worldcommunitygrid.org/team ... geId=10238
Díky

Jinak tedy při stejném výkonu bychom měli mít další kolo zajištěné a tam to bude důležité zabrat (a to i předem se závorama) abychom se dostali do posledního kola mezi Top10.
Ovšem v době posledního kola Thor bude také další PG turnaj. Takže zabereme a budeme v Top10.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: čtv 17 zář, 2020 22:40
od RoKro
Třetího kola se plánuji zúčastnit a snad i něco předpočítám, ale kdybychom se náhodou dostali do čtvrtého, tak na rovinu říkám, že budu preferovat PG turnaj, který je i na úrovni týmu odhlasován jako prioritní záležitost.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pát 18 zář, 2020 13:39
od Dzordzik
Zůčastním se všech kol do kterých se kvalifikujeme.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pát 18 zář, 2020 15:48
od Abby
Já se zůčastním jen wcg, už ani v klientovi nic jiného nemám, i rosettu už jsem odstranila.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: ned 20 zář, 2020 07:58
od 4bc3
Tak koukám, že už jsme zaregistrovaní, tak hurá a díky adminovi. :smt023
Já jsem chtěl jen poznamenat, že na konci je jemná kolize. Nechtěl jsem znovu řešit co je lepší počítat.
Za mě max. úsilí ve 3. kole Thor, abychom prošli do Top10. Pak týden předpočítávat, vysypat to 19.10. a počítat celý den až do rána 20.10. a pak honem na PG, který je samozřejmě Týmovou prioritou a začíná 20.10. 8:00 ráno.
Osobní priority jsou různé a každý je má jiné.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: ned 20 zář, 2020 09:10
od Abby
Já budu počítat WCG i když mám minimální přínos, i když většina přejde na PG. Ale snad aspoň trochu pomůžu.

Re: WCG - THOR Challenge

Napsal: pon 21 zář, 2020 14:27
od vkliber
Tak jsem teď zpoza závory vyklopil 64 days Run Time 22rrr .