Příliš krátký termín pro výpočet
- Ravensun
- 5.26315789474 %
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 10 říj, 2011 15:48
- rok narození: 15 zář 1981
- ID CNT statistics: 9765
Příliš krátký termín pro výpočet
Zdravím,
Nepříjde vám, že termíny odevzdání jsou příliš brzo? Není to ani týden. Rád bych podpořil, ale pokud ty termíny jsou prostě pod týden, tak to nestíhám.
Má to pokračovat když nestihnu termín o dva dny?
Nepříjde vám, že termíny odevzdání jsou příliš brzo? Není to ani týden. Rád bych podpořil, ale pokud ty termíny jsou prostě pod týden, tak to nestíhám.
Má to pokračovat když nestihnu termín o dva dny?
Pentium D 3,4GHz, Nvidia MSI GeForce GTX 560Ti-Hawk, 4GB RAM, Ubuntu 11.10 (linux)
- petnek
- Moderátor
- Příspěvky: 3669
- Registrován: pon 28 led, 2008 12:44
- rok narození: 16 kvě 1987
- ID CNT statistics: 10883
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Vítej na fóru ,
se svou kartou by jsi měl stíhat termíny v pohodě když je stíhám já s GTX275 zapnutou 12 hodin denně .
Koukni na první příspěvek sem. To by ti mohlo pomoci.
se svou kartou by jsi měl stíhat termíny v pohodě když je stíhám já s GTX275 zapnutou 12 hodin denně .
Koukni na první příspěvek sem. To by ti mohlo pomoci.
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Zdravím nového přispěvatele do fóra .
Na GTX560Ti nemůžeš mít problém s deadline, pokud ctíš pravidla pro GPUGRID. Pokud je respektovat nechceš, nemůžeš či nehodláš, počítej raději něco jiného.
1. Uvolni jedno CPU jádro pro GPU výpočty
2. Na GPU počítej pouze GPUGRID
3. Pokud počítáš longrun úlohy, tak další úlohu natahuj až před dokončením výpočtu předchozí úlohy (= buffer nastav na 0,2 dne)
4. Nastav SWAN_SYNC
5. Nastav featuru <report_results_immediately> v cc_config.xml
Pak bys měl vracet úlohy dříve než za 24 hodin a tím pádem obdržet navíc 50% bonus za včasný výpočet. Na GTX 560Ti bys měl stíhat krátké úlohy do 6 hodin hodin a longrun tasky do 15 hodin. Longrun jsou ohodnoceny přibližně dvojnásobným kreditem, než standardní tasky. Suma sumárum: Za longrun task, odevzdaný do 24 hodin od obdržení dostaneš 4x tolik kreditů za jednotku času, než za standardní task, odevzdaný za 3 dny.
Návody:
- SWAN_SYNC a spol.
- cc_config
Případné nejasnosti objasníme zcela nepochybně téměř obratem.
Na GTX560Ti nemůžeš mít problém s deadline, pokud ctíš pravidla pro GPUGRID. Pokud je respektovat nechceš, nemůžeš či nehodláš, počítej raději něco jiného.
1. Uvolni jedno CPU jádro pro GPU výpočty
2. Na GPU počítej pouze GPUGRID
3. Pokud počítáš longrun úlohy, tak další úlohu natahuj až před dokončením výpočtu předchozí úlohy (= buffer nastav na 0,2 dne)
4. Nastav SWAN_SYNC
5. Nastav featuru <report_results_immediately> v cc_config.xml
Pak bys měl vracet úlohy dříve než za 24 hodin a tím pádem obdržet navíc 50% bonus za včasný výpočet. Na GTX 560Ti bys měl stíhat krátké úlohy do 6 hodin hodin a longrun tasky do 15 hodin. Longrun jsou ohodnoceny přibližně dvojnásobným kreditem, než standardní tasky. Suma sumárum: Za longrun task, odevzdaný do 24 hodin od obdržení dostaneš 4x tolik kreditů za jednotku času, než za standardní task, odevzdaný za 3 dny.
Návody:
- SWAN_SYNC a spol.
- cc_config
Případné nejasnosti objasníme zcela nepochybně téměř obratem.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
- Ravensun
- 5.26315789474 %
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 10 říj, 2011 15:48
- rok narození: 15 zář 1981
- ID CNT statistics: 9765
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Děkuji mnohokrát za rychlou reakci a za uvítání do fóra .
Ono je to u mě tak:
Počítač teď nemám tam kde přes týden bydlím. Mám jej u rodičů ke kterým chodím na víkend.
A právě jen víkend zatím mohu sponzorovat počítání.
Blbost asi byla v sobotu večer přijmout další úlohu od GPUGRIP, poněvadž termín odevzdání je tento čtvrtek (longúloha) a jsem v 60% a už to trvá 10hodin. Navíc mě zlobí BOINC klient, tím, že občas nedetekuje grafiku a tudíž se ta úloha nespustí. Někdy pomůže restart, ale to musím restartovat tak 6x. Nechápu to, grafika je funkční jiné 3D aplikace jako třeba hry fungují... Dneska jsem se stavil u rodičů že to nechám dopočítat a právě se mi stal tento problém, nemůžu přimět BOINC klienta aby GPU použil (prý GPU nenalezena).... DOst mě to štve, ale to není váš problém. Možná až updatuju BOINC tak se to zlepší. Jenže nechce se mi to instalovat mimo správce programů a tam nejnovější verze není. No nic, tím se netrapte.
- Za ta nastavení děkuji, jednou zkusím, bylo by dobré ušetřit třeba 100minut.
Ono je to u mě tak:
Počítač teď nemám tam kde přes týden bydlím. Mám jej u rodičů ke kterým chodím na víkend.
A právě jen víkend zatím mohu sponzorovat počítání.
Blbost asi byla v sobotu večer přijmout další úlohu od GPUGRIP, poněvadž termín odevzdání je tento čtvrtek (longúloha) a jsem v 60% a už to trvá 10hodin. Navíc mě zlobí BOINC klient, tím, že občas nedetekuje grafiku a tudíž se ta úloha nespustí. Někdy pomůže restart, ale to musím restartovat tak 6x. Nechápu to, grafika je funkční jiné 3D aplikace jako třeba hry fungují... Dneska jsem se stavil u rodičů že to nechám dopočítat a právě se mi stal tento problém, nemůžu přimět BOINC klienta aby GPU použil (prý GPU nenalezena).... DOst mě to štve, ale to není váš problém. Možná až updatuju BOINC tak se to zlepší. Jenže nechce se mi to instalovat mimo správce programů a tam nejnovější verze není. No nic, tím se netrapte.
- Za ta nastavení děkuji, jednou zkusím, bylo by dobré ušetřit třeba 100minut.
Pentium D 3,4GHz, Nvidia MSI GeForce GTX 560Ti-Hawk, 4GB RAM, Ubuntu 11.10 (linux)
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Detekce GPU není problém Boincu (pokud máš 6.10.xx +), ale ovladačů. Nepoužívej ty z repozitářů, ale z webu Nvidie, nejméně 270.xx+, u mě výborně fungují i poslední 285.05.09. Boinc klient podle mých zkušeností je poslední slušný 6.10.60, některým vyhovuje i 6.12.36, rozhodně nepoužívej nic z 6.13.xx.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
- Ravensun
- 5.26315789474 %
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 10 říj, 2011 15:48
- rok narození: 15 zář 1981
- ID CNT statistics: 9765
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Tak jsem tu úlohu musel zrušit.
Po aktualizaci ubuntu 11.10 beta 2 na nějakou mezi verzi s finální verzí, boinc už nechce gpu detekovat. Přitom 3D běží. To znamená, že budu muset buď počkat jak to bude do bodoucna s UBUNTU/NVIDIA/BOINC nebo zkusit jak to poběží na Debianu 6.0.3. Je to škoda zahodit 61% v GPUGRID (9hodin práce) a 15% v Einstein cca (1hodina), ale jinak to nešlo. Zkoušel jsem přeinstalovávat různé proprierní verze ovladačů z repozitářů, ale nepomohlo to.
Tak snad to ladění na které jste mi dali tip vyzkouším jindy.
Všem díky.
Po aktualizaci ubuntu 11.10 beta 2 na nějakou mezi verzi s finální verzí, boinc už nechce gpu detekovat. Přitom 3D běží. To znamená, že budu muset buď počkat jak to bude do bodoucna s UBUNTU/NVIDIA/BOINC nebo zkusit jak to poběží na Debianu 6.0.3. Je to škoda zahodit 61% v GPUGRID (9hodin práce) a 15% v Einstein cca (1hodina), ale jinak to nešlo. Zkoušel jsem přeinstalovávat různé proprierní verze ovladačů z repozitářů, ale nepomohlo to.
Tak snad to ladění na které jste mi dali tip vyzkouším jindy.
Všem díky.
Pentium D 3,4GHz, Nvidia MSI GeForce GTX 560Ti-Hawk, 4GB RAM, Ubuntu 11.10 (linux)
- forest
- Admin webu a fóra CNT
- Příspěvky: 19636
- Registrován: pát 27 říj, 2006 10:19
- rok narození: 03 bře 1977
- ID CNT statistics: 71
- Bydliště: Újezd u Brna
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Ono se moc nedoporučuje používat Beta verze Ubuntu a ani si instalovat ty ostré dřív, jak měsíc po oficiálním vydání. Bývají s tím akorát problémy a stejně v tom moc nových věcí většinou není.
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Naprostý souhlas s forestem, jako relativně bezpečný termín vidím 3 měsíce po oficiálním uvedení distribuce, největší problémy bývají právě s ovladači pro GPU. Stejně si ale myslím, že pohodlnější je používat LTS verze. Že běží 3D je o něčem zcela jiném, než CUDA výpočty, je to úplně jiná liga a jiná disciplína - a mnohem obtížnější.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
-
- 42.1052631579 %
- Příspěvky: 763
- Registrován: sob 08 zář, 2007 11:16
- ID CNT statistics: 3749
- Bydliště: Ostrava
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Stáhla jsem si jednotku a počítám. Po cca 15 minutách ukazuje, že je spočítáno 0,68%. Skutečně to znamená, že udělám za hodinu cca 2,7 % a tedy doba výpočtu bude nějakých 37 hodin, nebo u jednotek dochází k nějakým procentním skokům? Protože s takovou rychlostí bych se na to možná i vykašlala (no, asi jednu jednotku bych zkusila dopočítat, ať mám na tomhle projektu nějaký kredit, ale celkově nevím, jestli by mi to stálo za počítání).
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Ahoj
Tuten projekt moc neznám, ale záleží samozřejmě na grafické kartě. Pokud počítáš na té nvidia gt 540M aplikaci ACEMD2: GPU molecular dynamics (cuda31) mělo by to trvat něco málo přes 15 hodin(907 minut). Můžeš se sama podívat na WUprop-máš tam časy pro různé modely karet. Tuším taky, že když jednotku spočítáš do 24 hodin od stáhnutí, máš za ni 50% kreditový bonus navíc a do 48 hodin 25% bonus, ale kdyžtak mi někdo opravte. Jo a ten odkaz na WUprop(dostaneš se tam i přímo z boinc managera):
http://wuprop.boinc-af.org/results/gpu. ... t&sort=asc
Tuten projekt moc neznám, ale záleží samozřejmě na grafické kartě. Pokud počítáš na té nvidia gt 540M aplikaci ACEMD2: GPU molecular dynamics (cuda31) mělo by to trvat něco málo přes 15 hodin(907 minut). Můžeš se sama podívat na WUprop-máš tam časy pro různé modely karet. Tuším taky, že když jednotku spočítáš do 24 hodin od stáhnutí, máš za ni 50% kreditový bonus navíc a do 48 hodin 25% bonus, ale kdyžtak mi někdo opravte. Jo a ten odkaz na WUprop(dostaneš se tam i přímo z boinc managera):
http://wuprop.boinc-af.org/results/gpu. ... t&sort=asc
-
- 42.1052631579 %
- Příspěvky: 763
- Registrován: sob 08 zář, 2007 11:16
- ID CNT statistics: 3749
- Bydliště: Ostrava
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Dík. Tak to ještě asi zkusím, protože tahle jednotka mi po 9 hodinách nakonec skončila chybou.
- Ravensun
- 5.26315789474 %
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 10 říj, 2011 15:48
- rok narození: 15 zář 1981
- ID CNT statistics: 9765
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Na jakém OS to počítáš?Pallando píše:Dík. Tak to ještě asi zkusím, protože tahle jednotka mi po 9 hodinách nakonec skončila chybou.
Já to počítal na Ubuntu 11.10 s proprierními ovladači (uzavřené ovladače) a s Boinc klientem z repozitáře a vycházelo mě to s mou kartou NVIDIA GTX 560Ti Hawk s 1GB vlastní paměti na zhruba 13-16hodin.
Nejvíce mě ale štve, že to vpodstatě člověk prostě nemůže přerušit( pokud nechce počítač nechávat samotný), aby se vešel do jejich termínu. Příjde mi velmi málo termín kratší jak týden. Jiné projekty na to mají i delší termíny a tam je to v pohodě, tady u toho projektu ne.
Asi se na tenhle projekt vykašlu i když jedním výpočtem přeskočil v kreditech všechny projekty za cca půl roku občasného počítání.
Pentium D 3,4GHz, Nvidia MSI GeForce GTX 560Ti-Hawk, 4GB RAM, Ubuntu 11.10 (linux)
- petnek
- Moderátor
- Příspěvky: 3669
- Registrován: pon 28 led, 2008 12:44
- rok narození: 16 kvě 1987
- ID CNT statistics: 10883
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Pallando: pokud mas na GPUGRID profilu v preferencich nastaveny dlouhe jednotky, mozna neni divu. Ty jsou jen pro rychlejsi GPU do stolniho PC. Notebooky si na nich moc neskrtnou. Zkontroluj toto nastaveni. Mela by jsi mit nastaveno jen ACEMD standard. Pokud mas i ACEMD for long runs (8-12 hours on fastest GPU) nemas prakticky zadnou sanci to dopocitat pred deadline jednotky. Ja na sve GTX275 jsem je take nepoustel.
Ravensun: na tve grafice jsou ACEMD standart pocitany za 8 hodin a dlouhe jednotky do 10 hodin. To je ale na Windowsech. Ze by Linux mel takove zpomaleni? Zajimave... Kratky deadline je na tomto projektu schvalne vzhledem k povaze pocitane prace. navic pokud jednotku dopocitas do 24hodin od jejiho odeslani, dostanes kreditovy bonus.
Tento projekt patri mezi narocnejsi a rozhodne neni urcen pro kazdeho a na kazdou nVidia GPU s CUDA..
Ted vysoce doporucovane jsou: Geforce GTX 590, 580, 570, 480, 470, 465
Mene doporucovane jsou: Geforce GTX 295, 280, 275, 560Ti, 260-216 (55nm), 460, 550Ti, Tesla10, Tesla20, 460SE, GTS450, Quadro 600, 480M (CC2.0)*, Quadro Mobile 5010M, 5000, 4000, 3000, 2000
Mezi mene doporucovanymi je jedina GPU z notebooku, a to 480M, ktera je vykonem predpokladam trochu jinde nez 540M... Proto ma Pallando problemy a jak jsem napsal, pokud ma povoleny dlouhe jednotky, nema sanci.
Ravensun: na tve grafice jsou ACEMD standart pocitany za 8 hodin a dlouhe jednotky do 10 hodin. To je ale na Windowsech. Ze by Linux mel takove zpomaleni? Zajimave... Kratky deadline je na tomto projektu schvalne vzhledem k povaze pocitane prace. navic pokud jednotku dopocitas do 24hodin od jejiho odeslani, dostanes kreditovy bonus.
Tento projekt patri mezi narocnejsi a rozhodne neni urcen pro kazdeho a na kazdou nVidia GPU s CUDA..
Ted vysoce doporucovane jsou: Geforce GTX 590, 580, 570, 480, 470, 465
Mene doporucovane jsou: Geforce GTX 295, 280, 275, 560Ti, 260-216 (55nm), 460, 550Ti, Tesla10, Tesla20, 460SE, GTS450, Quadro 600, 480M (CC2.0)*, Quadro Mobile 5010M, 5000, 4000, 3000, 2000
Mezi mene doporucovanymi je jedina GPU z notebooku, a to 480M, ktera je vykonem predpokladam trochu jinde nez 540M... Proto ma Pallando problemy a jak jsem napsal, pokud ma povoleny dlouhe jednotky, nema sanci.
- Ravensun
- 5.26315789474 %
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 10 říj, 2011 15:48
- rok narození: 15 zář 1981
- ID CNT statistics: 9765
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
petnek: Díky moc za objasnění. Ale ještě bych měl jeden dotaz. Jak nastavím v Boinc manageru prioritu úkolů a to jestli má počítat long nebo short úkoly, v případě GPU-GRID by mi to asi pomohlo, kdybych počítal jen short a né long.
Díky moc za odpověď.
Díky moc za odpověď.
Pentium D 3,4GHz, Nvidia MSI GeForce GTX 560Ti-Hawk, 4GB RAM, Ubuntu 11.10 (linux)
- petnek
- Moderátor
- Příspěvky: 3669
- Registrován: pon 28 led, 2008 12:44
- rok narození: 16 kvě 1987
- ID CNT statistics: 10883
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Jeste jedna vec me napadla. Mozna ze ti trva vypocet tak dlouho, protoze nemas aplikovanu tuto vychytavku.
To co chces nastavit se netyka BOINC Managera, ale nastaveni projektu. Po prihlaseni na strankach projektu jdes do Preferences for this project a tam to, co jsem psal drive najdes.
Aby ti vykon GPU nelimitoval i procesor jak tak koukam do tveho podpisu. Ma GTX275 je limitovana Phenomem X4 9750 na Einsteinovi pri pusteni dvou jednotek, se silnejsim CPU bych mel vyssi vykon
To co chces nastavit se netyka BOINC Managera, ale nastaveni projektu. Po prihlaseni na strankach projektu jdes do Preferences for this project a tam to, co jsem psal drive najdes.
Aby ti vykon GPU nelimitoval i procesor jak tak koukam do tveho podpisu. Ma GTX275 je limitovana Phenomem X4 9750 na Einsteinovi pri pusteni dvou jednotek, se silnejsim CPU bych mel vyssi vykon
-
- 78.9473684211 %
- Příspěvky: 7610
- Registrován: úte 13 led, 2009 15:33
- rok narození: 0- 0-1956
- ID CNT statistics: 10124
Re: Příliš krátký termín pro výpočet
Já vím, že se budu po několikáté opakovat, staří harcovníci na GPUGRIDu mi snad odpustí věčné omílání téhož dokola.
GPUGRID je zvláštní projekt, který generuje nové úlohy na základě výsledků předchozích s velmi krátkou smyčkou. Proto tak velké zvýhodnění velmi brzo odevzdané práce. V podstatě se dá říci, že nové úlohy se generují na základě výsledků z úloh, starých 2 až 3 dny a DL 5 dnů je jenom jako rezerva pro ty, kteří občas z různých důvodů nestihnou práci odevzdat do 2 dnů. Každý druh úloh má svého vědce, který průběžně prozkoumává došlé výsledky a upravuje parametry workunit generátoru.
Obecné doporučení zní:
- na GPU počítat pouze GPUGRID, jiný projekt mít pouze jako záložní (=s RS nula)
- longrun tasky (ACEMD for long runs (8-12 hours on fastest GPU)) počítat pouze na jádrech G200+ s dostatkem paměti (500M+)
- standardní (ACEMD standard) lze počítat i na slabších kartách s VRAM 300M+
- na stroji s GPUGRID nastavit
-- buffer tak malý, aby se druhá úloha natáhla až v okamžiku, kdy se zaručeně stihne dopočítat a odeslat do 24 hodin, já mám na GTX 560Ti buffer 0,18 dne, protože nejdelší longrun tasky se počítají 16 hodin a přenos výsledku trvá téměř hodinu
-- featuru <report_results_immediately>1</report_results_immediately> v cc_config.xml
-- aplikovat systémovou proměnnou Swan_Sync
Návod zde.
GPUGRID je zvláštní projekt, který generuje nové úlohy na základě výsledků předchozích s velmi krátkou smyčkou. Proto tak velké zvýhodnění velmi brzo odevzdané práce. V podstatě se dá říci, že nové úlohy se generují na základě výsledků z úloh, starých 2 až 3 dny a DL 5 dnů je jenom jako rezerva pro ty, kteří občas z různých důvodů nestihnou práci odevzdat do 2 dnů. Každý druh úloh má svého vědce, který průběžně prozkoumává došlé výsledky a upravuje parametry workunit generátoru.
Obecné doporučení zní:
- na GPU počítat pouze GPUGRID, jiný projekt mít pouze jako záložní (=s RS nula)
- longrun tasky (ACEMD for long runs (8-12 hours on fastest GPU)) počítat pouze na jádrech G200+ s dostatkem paměti (500M+)
- standardní (ACEMD standard) lze počítat i na slabších kartách s VRAM 300M+
- na stroji s GPUGRID nastavit
-- buffer tak malý, aby se druhá úloha natáhla až v okamžiku, kdy se zaručeně stihne dopočítat a odeslat do 24 hodin, já mám na GTX 560Ti buffer 0,18 dne, protože nejdelší longrun tasky se počítají 16 hodin a přenos výsledku trvá téměř hodinu
-- featuru <report_results_immediately>1</report_results_immediately> v cc_config.xml
-- aplikovat systémovou proměnnou Swan_Sync
Návod zde.
Blíží se konsolidační balíček pětikolky; šetřím trojbojem - piji staré víno, jím plesnivé sýry a jezdím v autě bez střechy.
UotD 767x
1x 3x 9x 12x
UotD 767x
1x 3x 9x 12x