Stránka 10 z 10

Re: Aplikace

Napsal: úte 15 zář, 2020 13:40
od Honza
LLR2 aplikace se rozjela a na dalších projektech a sice jmenovitě tyto:
321
CUL
ESP
PSP
SOB
TRP
WOO

Později bude i GCW.

O těchto zatím není jasno:
DIV, SR5, PPS-MEGA

A tyto nebudou, protože jsou je jich hodně, což je zátěž pro server na generování ověřovacích jednotek:
PPS, PPSE, SGS

Jak jsem psal dříve, jsou větší nároky na disk a upload, tady to dal Pavelk do tabulky.

b n depth DC Temporary Upload Download
----------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
321 2 16075875 7 1/128 245 MB 15 MB 1.9 MB
CUL 2 18310545 7 1/128 279 MB 20 MB 2.2 MB
ESP 2 14820654 7 1/128 226 MB 14 MB 1.8 MB
PSP 2 22513138 7 1/128 344 MB 21 MB 2.7 MB
SOB 2 32698611 7 1/128 499 MB 31 MB 3.9 MB
TRP 2 10796670 7 1/128 165 MB 10 MB 1.3 MB
WOO 2 18730248 7 1/128 286 MB 20 MB 2.2 MB
GCW 121 2022636 7 1/128 214 MB 15 MB 1.7 MB
DIV 2 6166918 7 1/128 94 MB 6 MB 0.7 MB
SR5 5 3173566 7 1/128 112 MB 7 MB 0.9 MB
PPS-MEGA 2 3337564 7 1/128 51 MB 3 MB 0.4 MB

Re: Aplikace

Napsal: úte 15 zář, 2020 14:37
od RoKro
Prosím o vysvětlení pro blbé, co v tomto kontextu znamená temporary, upload, download. Ty stovky MB mě straší, mám dvě pc připojená přes mobilní data. Doufám, že temporary je něco jako první nahrání aplikace a pak už jsou to jen ty jednotky MB až desítky MB na úlohu.

Re: Aplikace

Napsal: úte 15 zář, 2020 15:52
od Honza
Temporary je kolik místa na disku jednotka potřebuje.
LLR2 si vytváří pracovní soubory, v podstatě checkpointy, které na konci použije, zapakuje a projede matematickou magii a certifikát a výsledek se pak ověřuje.

Z hlediska místa je lepší používat MT.

Re: Aplikace

Napsal: úte 15 zář, 2020 19:24
od RoKro
Díky za ujasnění. Místo na disku není problém. I těch 12 GB potřebných na 24 x 500 MB SoB úkolů se snad najde i na rychlém SSD, nepředpokládám, že kdo má 24 jádrový CPU nevyškrábnul pár tisíc na použitelný disk :-)

Re: Aplikace

Napsal: úte 15 zář, 2020 19:50
od Honza
No hlavně kdo má 24-core, asi máš na mysli Intel Xeon s velkou CPU cache a AVX512, měl by být rozumný a počítat s MT nastavením.
Taky na kombajnu nejedu 32 tasků, ale 7 threadů na task, tedy 4 tasky naráz.

Ohledně místa můžeš bojovat, pokud jde o virtuálku.
Zejména kdo si pronajde něco službu v Cloudu, s osekaným Linuxem a malým diskem, jak bývá zvykem...

Re: Aplikace

Napsal: pon 21 zář, 2020 14:21
od Honza
Jsem rád, že na LLR2 přešel i můj oblíbený SR5.

Mimochodem, tím, že se nyní spočítá více LLR práce (téměř dvojnásobek), tak je přehodnotí sieving pro LLR projekty.
Prvním kandidátem pro zastavení sievingu je 321 LLR - takže kdo chce nějakou badge, neváhal bych.
(lhůta 30 dní na ohlášení zastavení projetku by se měla držet)

Re: Aplikace

Napsal: pon 21 zář, 2020 18:47
od RoKro
To ten sieving pomáhá tak málo, že se to při dvojnásobné rychlosti LLR už nevyplatí? Vidíš, to jsem myslel, že tam je třeba řádový rozdíl.

Re: Aplikace

Napsal: pon 21 zář, 2020 21:33
od Honza
Je to vždy o vyvážení toho, jak "hluboko" dělat sieving a jak rychlý je test kandidátů.
není to poprvé, co se toto přehodnocuje a je to tak správně - například příchod GPU aplikace pro Genefer tyto poměry výrazně změnil.

A už je to oficiálně venku - 321 sieve bude za 30 dní pozastaven.
Další badge leve nedohoním, ze 115M na 200M je to 85M a to za asi 30 dní nedám.
I když, 3950X k tomu má co říct a případně na konci zásoba, jenže do toho turnaj...no nevím.

Re: Aplikace

Napsal: pon 21 zář, 2020 22:17
od RoKro
Je zajímavé, že se třeba jenom nepřejde na mělčí sieving, že se úplně ruší.

200M, no ty jseš jinde :-)
Mně zbývá přes mega na tyrkys (5M), ale chtěl jsem pomáhat v Thor challenge na WCG.

Re: Aplikace

Napsal: úte 22 zář, 2020 12:18
od Albert
Tak nevím, kde dělám chybu, ale jednotky LLR2 SR5 mi to počítá skoro dvakrát tak dlouho, jako verzi LLR... Tedy cca 6600sec. oproti cca 3500sec.
Zatím to posílá i LLR, které se postupně dovalidovávají, proto je to v tabulce smíchané.
SR5.jpg
SR5.jpg (270.01 KiB) Zobrazeno 599 x

Re: Aplikace

Napsal: úte 22 zář, 2020 12:50
od Honza
321 Sieving bude pozastaven. To také znamená, že nepůjde víc do hloubky.
Nelze přejít na mělčí sieving - hloubka je právě dána tím, jak dlouho se počítá.

Představ si to jako prosévání kamínků.
Nejdřív hrubé, pak menší, pak ještě menší...obdobně u sievingu ubývá četnost faktorů.

SR5 LLR2 - ano, je tam bohužel nechtěné zpomalení, jak se zjistilo, navíc snad na kažédm procesoru trochu jiné. Je to dáno tím, jak GWNUM funguje, když b<>2 (u SR5 je b=5) a potíž je při čtení checkpointů.
Z toho důvodu byl počet checkpointů snížen ze 128 na 64 (pochopitelně u nově generovaných jednotek).
Optimalizace této situace znamená v úpravu GWNUM knihovny, kterou LLR využívá, tedy poměrně zásadní změna a s tím související proces přetestování celé aplikace.

Re: Aplikace

Napsal: pát 25 zář, 2020 20:41
od Honza
PPS DIV byl také přesunut na LLR2.

Re: Aplikace

Napsal: pon 28 zář, 2020 19:14
od RoKro
RoKro píše: pon 21 zář, 2020 22:17 200M, no ty jseš jinde :-)
Mně zbývá přes mega na tyrkys (5M), ale chtěl jsem pomáhat v Thor challenge na WCG.
Tak jsem tu tyrkysovou dohonil Obrázek

Re: Aplikace

Napsal: pon 05 říj, 2020 14:56
od RoKro
Jen ze zvědavosti - ty krátké ověřovací jednotky se taky počítají na více vláknech najednou?

Re: Aplikace

Napsal: pon 05 říj, 2020 15:07
od Honza
Ano, používá se na to stejná LLR2 aplikace.
Takže pak to vypadá třeba u 321 LLR
Run time 73.22
CPU time 442.14