Aplikace

Fórum o projektu
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#161 Příspěvek od Honza »

Kdyby byl někdo zvědavý, kolik jednotek jakého podprojektu jeho stroj udělal, v threadu PrimeGrid Task Summary Generator je na to jednoduchý a šikovný skriptík (.bat i verze pro tučňáky).

Stačí .bat uložit do hlavního datového souboru BOINCu, kde je také soubor job_log_www.primegrid.com.txt, který to analyzuje.
Po spuštění projíždí log soubor, postupně zaznamenává kolik jednotek kterého podprojektu bylo a ve výsledku je zapíše do souboru a zobrazí.

Skript má podle mě obecnější potenciál - na analýzu i dalších oblíbených projektů, které mají podprojekty.

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#162 Příspěvek od Honza »

GFN-22 je povolen pro CPU.
Protože je to náročný projekt, doporučený pro stroje jedoucí 24/7.

EDIT: MT - zatím - použít nejde.

v.svantner
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Příspěvky: 697
Registrován: sob 11 pro, 2010 16:51

Re: Aplikace

#163 Příspěvek od v.svantner »

Dotaz:

Mám omezený počet úloh pro PG na 4 úlohy, z toho chci nastavit 3 pro CPU a 1 pro GPU, ale pokaždé se mi tam natahá 4 pro CPU, přestože ta 1 CPU jednotka nejede, protože nemá dostatek vláken.

Jde to nějak nastavit, aby nemělo CPU přednost?

Uživatelský avatar
RoKro
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1438
Registrován: pon 31 srp, 2009 08:57
rok narození: 29 črc 1970
ID CNT statistics: 10234
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#164 Příspěvek od RoKro »

Odpovědět neumím, ale zeptám se, co řešíš. Je to o nastavení té výklopné nabídky Job Control and Multi-threading? Snažíš se tím dosáhnout toho, aby si BM nestahoval novou jednotku třeba minutu a půl před dopočítáním té končící (i při nastavení nulové zásoby), ale aby stahoval opravdu až bude nová jednotka potřeba? Protože jsem o tom taky přemýšlel, u jednotek spočítaných za pár minut je každá chvíle čekání znát :-)
Obrázek

v.svantner
42.1052631579 %
42.1052631579 %
Příspěvky: 697
Registrován: sob 11 pro, 2010 16:51

Re: Aplikace

#165 Příspěvek od v.svantner »

Z praxe, mám 36 vláken, jedu mt na woo 11 a současně mám nastaveno 4 (Max # of simultaneous PrimeGrid tasks) a povoleno rovněž počítání na GPU. Ale vždy mi to počítá pouze CPU a ne GPU s tím, že 1 woo jednotka čeká na zpracování.

Jde o mi to, aby mi jely vždy 3 woo jednotky a k tomu 1 GPU úloha naráz.

Uživatelský avatar
® Plšák Ráďa ®
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 10 led, 2013 00:41
rok narození: 0- 7-1977
ID CNT statistics: 15767

Re: Aplikace

#166 Příspěvek od ® Plšák Ráďa ® »

Myslím si, že to neovlivníš. Dokud ta položka

Max # of simultaneous PrimeGrid tasks
(Sets the maximum # of PrimeGrid tasks, including GPU tasks)

bude společná pro CPU a GPU. Může se taky stát, že ti to bude přidělovat 4 GPU jednotky, 3 GPU + 1 CPU, .... . Počkej na názor od Honzi. Nejlíp bych to viděl pro 4 úlohy na kombinaci 3* (9 CPU vláken) woo + 1 GPU. 9 vláken by ti jelo na prázdno, v případě kdyby ti to poslalo 4 jednotky woo a 0 GPU, tak ti ta woo jednotka nebude stát a spočítá se. Je to hold taková loterie chaosu, chtělo by tu položku "Max # of simultaneous PrimeGrid tasks" ještě patřičně oddělit od CPU a GPU.

Našel jsem náhodou týpka, co má tyto sestavy: rjs5 podívej se na jeho i9-9980XE (OS Linux-Fedora) ... 36 vláken CPU: 4x 7 vláken CPU WOO a 1x GPU RTX 2080 Ti GFN19, 8 vláken CPU jede na prázdno 45bb
Motto: "Pokrok vědy nezastavíš, ale i ty ho můžeš urychlit." © 2014 Plšák Ráďa User of The Day
Obrázek

(Pozn. veškeré informace jsou z českých médií rozhlasových, televizních a nějaké fake news z internetu. Proto informační hodnota mého příspěvku je vždy nulová a radši to nečtěte. Televizní zprávy po 19 hodině sleduji minimálně a nehodlám se otečkovat vakcínou C19 verzí č.1 až 3, počkám si na revizi vakcíny splňující normy paní MUDr. S. Pekové, PhD..) 45cc

Albert
31.5789473684 %
31.5789473684 %
Příspěvky: 357
Registrován: úte 05 led, 2016 14:25
rok narození: 05 črc 1969
ID CNT statistics: 22548
Bydliště: Kotvrdovice

Re: Aplikace

#167 Příspěvek od Albert »

Na jednom stroji mám 24 vláken. Počítám najednou dva úkoly LLR á 6 vláken plus GFN-17 na GPU, 12 vláken je tedy volných (0,229 z těchto volných vláken si vezme obsluha GPU).
Max # of simultaneous PrimeGrid tasks 3
Multi-threading: Max # of threads for each task 6
Použít nejvýše 100% procesorů
Finta je v tom, že se nejdříve musí začít počítat ta jednotka pro GPU. To v Boinc Manageru zařídit nelze, musíte to udělat skrze PrimeGrid předvolby (Use CPU vypnout a pak zapnout).

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#168 Příspěvek od Honza »

Má situace je taková, že obě GPU mám ve strojích s i7 8700K.
Max # of simultaneous PrimeGrid tasks má nastaveno na No limit.
Multi-threading: Max # of threads for each task: 5

Tedy u LLR můžu jed 5 MT na jeden LLR task a jedno jádro mi zůstává na GPU.
V BOINCu jsem zastropoval si Use at most 90 % of the CPUs - aby mi v případě sievingu nepočítal 6 jednotek paralelně, ale zbylo na GPU.

Pokud bych to chtěl jinak, tak bych v BOINCu zastropoval Use at most xx % of the CPUs.
V případě 36 vláken bych dal použít 34 vláken, aby bylo 3x11 na CPU + 1 na GPU, takže nějakých 95%.

EDIT: Koukám, že už tady jedna odpověď v tomto duchu je.

Uživatelský avatar
Honza1616
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1058
Registrován: sob 09 kvě, 2015 13:05
rok narození: 22 lis 1991
ID CNT statistics: 18396
Bydliště: Lysice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#169 Příspěvek od Honza1616 »

RoKro: přesně to stejné ted řeším taky, lovím malé prvočísla a počítám GFN-16 a PPSE,
i když mám zásobu na 0 tak se mi natahují 2-3GPU úkoly a 1 CPU....a to mám rozpočítaný úkol teprve třeba jen do 50% :smt102 už mám na učtu asi 500 zrušených ukolů ale pořád nevím jak to natahování zásoby obejít
zatím se mi jeví jako nejlepší, najít nejnižší požadovanou kapacitu na disku pro Boinc, bohužel když nastavím tuto hodnotu tak se mi nestahuje práce vůbec a tak postupně přidávám dokud si nestáhne 1-2 úkoly a max. 1 ukol pro CPU, samozřejmě to závisí i na počtu GPU v počítači a počtu souběžných úkolu na CPU

ale podle mě je to chyba Boincu, když je zásoba na 0 tak má být opravdu nulová i když se jedná o tak krátké úkoly,
kdybych přece chtěl zásobu i na tak krátkých úkolech tak si nastavím 0,01 :smt102
Nová tabulka srovnání týmových počítačů https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ge=116:116
testovací balíček https://drive.google.com/file/d/1G0cGDj ... nV30cqKxkz
video návod jak správně provést test https://youtu.be/ctxzxdsdVpI
výsledky posílejte zde viewtopic.php?f=24&t=4553 tabulku mohou editovat jen správci z důvodu ochrany vložených dat
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
master - Offline předběžný prodej čehokoliv kromě disků- i9-9900k, Gigabyte Z390 AORUS MASTER -CF, Gigabyte RTX2080ti, 32GB DDR4 3500MHz, M.2 Samsung EVO 960 + SSHD (2TB), zdroj Zalman ZM-1200(1200W), Win10Pro 64bit
slave 1 Offline celá sestava na prodej- Ryzen 9 3900X, ASUS B550 F Gaming WIFI, Asus GTX1080, 16GB DDR4, SSD OCZ TRION 100 (250GB), zdroj Corsair RM850 (850W), Win10Pro 64bit
slave 2 Offline - čeká na vydání HW (podzim 2022) :idea: Ryzen 9 79** :?: , AM5 :?: , 32-64 GB DDR5 :?: RTX4080(ti) :?: , SSD WD_Black SN850 1TB

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#170 Příspěvek od Honza »

Honza1616 píše: úte 04 úno, 2020 17:24 ale podle mě je to chyba Boincu, když je zásoba na 0 tak má být opravdu nulová i když se jedná o tak krátké úkoly,
kdybych přece chtěl zásobu i na tak krátkých úkolech tak si nastavím 0,01 :smt102
To ano, ale práve tohle je v BOINCu natvrdo nadrátované, takže si to až 3 minuty před dokončenímúkolu natáhne daší.
Podle mě je to zase úlitba SETI (nebo třeba i jiným projektům), kde stažení úkolu nějakou dobu trvá (a navíc může trvat i odesílání spočítaného), tak aby byl připraven k počítání další.

Neviděl jsem však, že bych měl stažen více jak jeden úkol navíc v zásobě. Zpravidla tam je navíc jeden GPU.

U čistě CPU mi to běží, jak má. Maximálně 28 úkolů, všechny rozpočítané a další se stáhne až po odevzdání. Pochopitelně dochází k tomu, že někdy počítám třeba jen 24 tasků, protože zbylé čekají na odeslání a reportování, zvláště pokud jdou hodně rychle za sebou.

Uživatelský avatar
Honza1616
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1058
Registrován: sob 09 kvě, 2015 13:05
rok narození: 22 lis 1991
ID CNT statistics: 18396
Bydliště: Lysice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#171 Příspěvek od Honza1616 »

Honza píše: úte 04 úno, 2020 17:41 Neviděl jsem však, že bych měl stažen více jak jeden úkol navíc v zásobě. Zpravidla tam je navíc jeden GPU.
záleží co počítáš
ze začátku jsem počítal až příliš krátké llr a GFN které se ani nezapočítávají do TdP
RTX2080ti mi střílela GFN-15 po 27 vteřinách a GFN-16 po 63vteřinách, to jsem pak měl v zásobě třeba 3,4,5.. úkolů
a i9-9900k dávala SGS za 172 sec. a do zásoby si to tahalo 1-2 úkoly

ted počítám llrPPS to je bez zásoby ta se stahuje až někdy v 60% rozpočítané práce
a GFN-17low a tam se mi stahuje 1 úkol a 2. do zásoby se mi stáhne těsně před dopočítáním aktuálně počítaného

ono to asi opravdu tak nějak bude, ve chvíli kdy Boinc vidí že úkol bude spočítaný dřív jak za 3 minuty tak si natáhne další do zásoby, aby měl nachystanou práci
Nová tabulka srovnání týmových počítačů https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ge=116:116
testovací balíček https://drive.google.com/file/d/1G0cGDj ... nV30cqKxkz
video návod jak správně provést test https://youtu.be/ctxzxdsdVpI
výsledky posílejte zde viewtopic.php?f=24&t=4553 tabulku mohou editovat jen správci z důvodu ochrany vložených dat
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
master - Offline předběžný prodej čehokoliv kromě disků- i9-9900k, Gigabyte Z390 AORUS MASTER -CF, Gigabyte RTX2080ti, 32GB DDR4 3500MHz, M.2 Samsung EVO 960 + SSHD (2TB), zdroj Zalman ZM-1200(1200W), Win10Pro 64bit
slave 1 Offline celá sestava na prodej- Ryzen 9 3900X, ASUS B550 F Gaming WIFI, Asus GTX1080, 16GB DDR4, SSD OCZ TRION 100 (250GB), zdroj Corsair RM850 (850W), Win10Pro 64bit
slave 2 Offline - čeká na vydání HW (podzim 2022) :idea: Ryzen 9 79** :?: , AM5 :?: , 32-64 GB DDR5 :?: RTX4080(ti) :?: , SSD WD_Black SN850 1TB

Uživatelský avatar
RoKro
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1438
Registrován: pon 31 srp, 2009 08:57
rok narození: 29 črc 1970
ID CNT statistics: 10234
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#172 Příspěvek od RoKro »

Honzo1616, z toho, co píšeš, předpokládám, že na PG webu nemáš omezeno Max # of simultaneous.
A opravdu chceš počítat GFN-17 Low? Protože GFN-17 Mega by se mělo údajně počítat násobně rychleji a navíc je tam šance na mega-prvočíslo.
Obrázek

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#173 Příspěvek od Honza »

RoKro píše: úte 04 úno, 2020 18:21Honzo1616, z toho, co píšeš, předpokládám, že na PG webu nemáš omezeno Max # of simultaneous.
Evidentně suboptimální nastavení.
RoKro píše: úte 04 úno, 2020 18:21A opravdu chceš počítat GFN-17 Low? Protože GFN-17 Mega by se mělo údajně počítat násobně rychleji a navíc je tam šance na mega-prvočíslo.
Ne, GFN-Mega nebude násobně rychlejší, ani rychlejší, ale s ohledem na použitou transformaci bych čekal mírně pomalejší.
Trcohu delší jednotky, trochu delší kredit, se to tak nějak pokrátí.
Ale že GFN17-Mega je nejvhodnější pro GPU a badge na mega, to ano.

Uživatelský avatar
RoKro
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1438
Registrován: pon 31 srp, 2009 08:57
rok narození: 29 črc 1970
ID CNT statistics: 10234
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#174 Příspěvek od RoKro »

Aha, já to nezkoušel, ale vycházel jsem z časů uváděných na PG stránce nastavení podprojektů. Tak to sorry za dezinformaci.
Obrázek

Uživatelský avatar
Honza1616
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1058
Registrován: sob 09 kvě, 2015 13:05
rok narození: 22 lis 1991
ID CNT statistics: 18396
Bydliště: Lysice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#175 Příspěvek od Honza1616 »

Max # of simultaneous, nastaveno nemám z jednoho prostého důvodu, grafickou kartu mám tak rychlou že má potřebu natahovat další ukoly do zásoby každou chvíli,
uvedu jeden extrémní případ, pokud počítáš 1 ukol na CPU a 1 na GPU a grafika si natáhne další 2 ukol pro GPU do zásoby tak to znamená že Boinc má natažené 4 úkoly a pokud máš v předvolbách nastaveno Max # of simultaneous - 2, tak po dopočítání CPU úkolu se nová práce nenatáhne a CPU stojí dokud se neuvolní místo po GPU jednotce,

mám to otestované, laboroval jsem tady s tím už od čtvrtka, a pak ještě v pátek večer, protože mi na SGS nešel aplikovat app_config a musel jsem použit toto webové nastavení
a právě při tak rychlých úkolech je to kontraproduktivní a musel bych tam mít nastaveno Max # of simultaneous - 6 aby se mi natahovala práce jako pro GPU tak hlavně i pro CPU :smt102 a to je pak zase už zcela zbytečné protože přece počítám pouze po 1 úkolu na každém HW :smt102 takže jestli tam mám "6" nebo "no-limit" je prašť jak uhoď :smt045

GFN15 a 16 jsem přestal počítat stejně jako llrSGS a mohl jsem tak aplikovat znovu svůj app_config a rezignovat na to webové nastavení
llrPPS a GFN17mega jsou sice delší a tolik zásoby by se mi nenatahovalo ale ve chvíli kdy se potkají 2 úkoly kterou budou končit současně a já bych tam měl limit "2", natáhl se mi jeden ukol do zásoby pak bych nedostal novou práci pro druhý kus HW,
a musel bych počkat až první kus HW dopočítá a začne počítat nataženou práci a pak ještě počkat až se Boinc uráčí aktualizovat projekt a natáhnout práci i pro druhý HW

snad jsem to napsal správně a pochopitelně,
ve zkratce
zásoba práce pro GPU mi blokovala natahování nového úkolu pro CPU, když jsem tam měl Max # of simultaneous - 5 nebo méně

k druhé otázce
na Mega prvočíslo nehraji, to fakt ne
před a začátkem turnaje jsem otestoval rychlost počítání GFN-15 a llrSGS a našel jedno prvočíslo, bylo by super najít nějaké prvočíslo každý den, ale protože se nezapočítávají do turnaje tak jsem přešel na GFN-16 a llrPPSE taky jsem našel hned první den turnaje jeden kus, tedy předpokládám že zde bych mohl mít nějaké nalezené jedno číslo za asi 48h, což je taky super ale raději ještě o kousek přitlačím po něčem co je lépe hodnocené
a počítám ted GFN-17low a llrPPS a předpokládám že bych mohl ulovit alespoň jedno prvočíslo za týden,

u GFN-17Mega a PPSMega by se mi možná podařilo taky ulovit 1 nebo 2 ale pochybuji,
ještě před rokem jsem jel právě llrPPSMega jako svůj vlastní projekt mimo turnaje, skoro celý rok a nenašel jsem ani jediné,
proto jsem v tomto turnaji dost skeptický k tomu že bych trefil alespon 1 kus MEGA
raději budu počítat menší čísla s šancí že chytnu alespoň 1 nebo 2 za ten měsíc
Nová tabulka srovnání týmových počítačů https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ge=116:116
testovací balíček https://drive.google.com/file/d/1G0cGDj ... nV30cqKxkz
video návod jak správně provést test https://youtu.be/ctxzxdsdVpI
výsledky posílejte zde viewtopic.php?f=24&t=4553 tabulku mohou editovat jen správci z důvodu ochrany vložených dat
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
master - Offline předběžný prodej čehokoliv kromě disků- i9-9900k, Gigabyte Z390 AORUS MASTER -CF, Gigabyte RTX2080ti, 32GB DDR4 3500MHz, M.2 Samsung EVO 960 + SSHD (2TB), zdroj Zalman ZM-1200(1200W), Win10Pro 64bit
slave 1 Offline celá sestava na prodej- Ryzen 9 3900X, ASUS B550 F Gaming WIFI, Asus GTX1080, 16GB DDR4, SSD OCZ TRION 100 (250GB), zdroj Corsair RM850 (850W), Win10Pro 64bit
slave 2 Offline - čeká na vydání HW (podzim 2022) :idea: Ryzen 9 79** :?: , AM5 :?: , 32-64 GB DDR5 :?: RTX4080(ti) :?: , SSD WD_Black SN850 1TB

Uživatelský avatar
Honza1616
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1058
Registrován: sob 09 kvě, 2015 13:05
rok narození: 22 lis 1991
ID CNT statistics: 18396
Bydliště: Lysice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#176 Příspěvek od Honza1616 »

a hele v době odeslání předchozích příspěvku...
nastavil jsem tam Max # of simultaneous - 2
Obrázek
.....a CPU mi stojí protože GPU práce blokuje natažení pro CPU
když tam zadám Max # of simultaneous - 3, tak se mi natáhne další GPU práce
a když tam dám Max # of simultaneous - 4 tak teprve zde se mi natáhne CPU práce
to je prostě na 2 věci, na h0vn0 a na nic

EDIT:
Max # of simultaneous - 3
Obrázek
to prostě novou práci pro CPU nenatáhne
Nová tabulka srovnání týmových počítačů https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ge=116:116
testovací balíček https://drive.google.com/file/d/1G0cGDj ... nV30cqKxkz
video návod jak správně provést test https://youtu.be/ctxzxdsdVpI
výsledky posílejte zde viewtopic.php?f=24&t=4553 tabulku mohou editovat jen správci z důvodu ochrany vložených dat
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
master - Offline předběžný prodej čehokoliv kromě disků- i9-9900k, Gigabyte Z390 AORUS MASTER -CF, Gigabyte RTX2080ti, 32GB DDR4 3500MHz, M.2 Samsung EVO 960 + SSHD (2TB), zdroj Zalman ZM-1200(1200W), Win10Pro 64bit
slave 1 Offline celá sestava na prodej- Ryzen 9 3900X, ASUS B550 F Gaming WIFI, Asus GTX1080, 16GB DDR4, SSD OCZ TRION 100 (250GB), zdroj Corsair RM850 (850W), Win10Pro 64bit
slave 2 Offline - čeká na vydání HW (podzim 2022) :idea: Ryzen 9 79** :?: , AM5 :?: , 32-64 GB DDR5 :?: RTX4080(ti) :?: , SSD WD_Black SN850 1TB

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#177 Příspěvek od Honza »

Po vývoji a testování nové LLR aplikace je nasazena na ostrém PG serveru do ostrého provozu.

Jedná se o LLR aplikaci doplněnou o Gerbicz kontrolu (verze 8.10)
Je k dispozici pouze pro 64-bit Win a Linux a pouze pro tyto projekty:
- CUL
- ESP
- DIV
- PSP
- PPS
- PPSE
- MEGA
- SOB

Tedy ty, které mají základ 2 a test +1.
Ne pro 321 (který má jak +1 tak -1) a stejně tak ne pro SGS.

Ostatní platformy (32-bit a MacOS) a ostatní projekty pouze je standardní LLR 3.8.23

Gerbicz kotntrola je velmi dobrá na odhalení hw chyb a reportování špatných výsledků. To by mělo zásadně eliminovat inclonclusive výsledky.
Samotná validace není změněna, tedy dál double-check. Když nic jiného, tak z toho důvodu, že dále na starých platformách běží původní aplikace.

Teoreticky je mpožné dál udělat ještě dva kroky.
Pavel jo, ten, co na něj někteří nadávali/záviděli kvůli množství Xeon CPU s velkou cache) kromě této LLR2 aplikace do ní udělal i rychlý validační test (který funguje i jako kontrolova proti podvádění) a
existuje k tomu Pietrzak komprese pro přenos výsledků.
To je velmi obtížné zabudovat to již teď komplexního PG validátoru.

Ve finále to funguje tak, že se při výpočtu (na kontrolu průběžných chyb i finálního výsledku) používají checkpointy, které se komprimují, podepisují a validují.
Výsledkem je, že s relativně malým nárustem výpočetního nároku na jednotku odpadá double-check, inconclusive a podobné, ale je náročnější upload.

Z časových důvodů nemám nastudováno, ale kdo by chtěl jít dál, doporučuji VDF (Verifiable Delay Functions), která se ke kontrole používá.

Uživatelský avatar
petnek
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3669
Registrován: pon 28 led, 2008 12:44
rok narození: 16 kvě 1987
ID CNT statistics: 10883
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Aplikace

#178 Příspěvek od petnek »

Díky za info. S Gerbicz kontrolou jsem se prvně setkal na GIMPSu na noťasu, kde nechci mít traffic od BOINCu. Čekal bych, že v pozadí jede i na PG. Teď jsem tedy překvapen, že je implementována až teď.
Obrázek

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#179 Příspěvek od Honza »

GIMPS i PG používají LLR aplikaci, takže to záleží jako první na tom.

On je podle mě trochu problém s trafikem a storage.
Mersenne 90M exponent a Pietrzak's proof by měl 256MB, jinde jsem viděl 224MB. Jeden test.

Limitem je, že base=2. To mersenne nevadí, ale na PG jiným projektům ano.
Mersenne je velmi jednoduché z pohledu aplikace - jedna. A snadná validace.

Taky to má nároky při počítání.
100M exponent vyžaduje 6GB místa na průběžné checkpointy, než se ve finále zkompletují na menší velikost (proof), anpř. 120M.
To se musí přenést po internetu směrem k projektu.

A pak je otázka, kdo ověří proof.
1. Ten samý počtář.
2. Jiný počtář projektu
3. Projekt jako takový (např. na straně serveru či vyhrazený server).

Na malých projektech to nevadí. Teoreticky.
Ale testovací server jsem zaplnili (100+GB), když nestačil verifikovat.

A na velkých?

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3245
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Aplikace

#180 Příspěvek od Honza »

LLR2 aplikace, včetně krátké verfikační jednotky, je venku.
Zatím na projektu TRP, na kterém byl turnaj.
(shodou okolností dělám clena-up tempem cca 150 jednotek za den, nechal jsem to před odejzdem na dovolenou běžet a i po návratu asi nechám až do další badge).

Co z toho vyplývá?
Kosmetické: aplikace je pouštěna přes soft_link, takže se již aplikace nekopíruje to /slots - to je zajímavé hlavně pro ty, kdo jedou hodně jednotek naráz při pouštění BOINCu a při šetření místa (pokud je to pro někoho omezení).
Důležitější: Jednotky jsou dvojí - plnohodnotné a verifikační.
Plné si vezmou více místa na disku (třeba 160MB) a mají velký upload proti dřívějšku (teď mi uteklo kolik, upload byl rychklý).
Krátké jsou krátké, 1/128 plné. U mě to na nejrychlejším stroji dělá minutu, u rychlých 90 sec (AVX-512) a běžných třeba jen 2 minutky.
Zásadní:
Pro projekt - rychlost LLR projetků se tím zdvojnásobí, protože nebude třeba DC. Také bude víc nároků na místo a přenosovou kapacitu.
Pro počtáře - padá tím koncept prvního počtáře, není třeba honit rychlost odevzdání. Tím i pomalé a málojádrobé stroje mají sanči. Řekl bych, že šance je poměrově s celkově věnovaným výkonem počtáře, bez ohledu na rychlost.

Odpovědět

Zpět na „PrimeGrid“