Na čem počítáme

Diskuse týkající Hardware a to jak všeobecné, tak i přímo o tom co máte právě doma, nebo na čem zpracováváte DC projekty.

Moderátor: Anubis

Odpovědět
Zpráva
Autor
jiri kovar
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1186
Registrován: ned 20 črc, 2008 09:31

Re: Na čem počítáme

#221 Příspěvek od jiri kovar »

Ještě jsem si při bádání všiml rozdílu mezi modely X a 3DX, z nichž první mají L3 cache 64 MB a druhé 128MB.
Uniká mi tak, jestli to přímo souvisí s 3D cache nebo je to ještě další posílení paměti L3 mimo 3D cache.
Zkusím zabřednout přímo do originálních stránek AMD.

Tak po zabřednutí do specifikací na AMD.COM to vypadá tak, že L3cache je přímo v technologii 3Dcache a je dvojnásobně posílená oproti modelům X.
Stejně mi nejde do hlavy, proč je ta spotřeba o 50W nižší (základní takt je sice 4,2 oproti 4,5 GHz, ale turbo je stejné).
Otázka tedy zní: ve kterých BOINC projektech by mohla dvojnásobná L3cache pomoci nejvíce? Ptám se proto, že většina projektů tak velkou L3 paměť nevyužije, ale při 30ti běžících wu by snad mohla...uf...

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3207
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Na čem počítáme

#222 Příspěvek od Honza »

Úvaha o významu L3 cache obecně dobrá, ale odhady náročnosti špatné...a to doslova řádově.
Pokud LLR2 výpočet vyžaduje/zvolí FFT 1024K, potřebuje cca 8x paměti, tj. 8192K.

Ano, na většinu PG tasků (současnosti] 64MB stačí.

Současný PSP má 2880K až 3072K FFT, takže je potřeba až 24576K CPU cache - na jeden úkol.
Takže pro 3950X a 5950X očekávám, že jsou ideální dva tasky a každý afinity na 8 cores, protože CCX architektura...lze si to spíše představit jako dual 8-core s 32MB cache každý.
Což se mi u 5950X potvrdilo.

PSP je druhý nejnáročnější LLR2, první je pochopitelně SoB, který vyleze na 30720K cache...je lepší počítat nějakou režii kolem, řekněme 32M, takže 2 tasky paralelně je na hraně.
Pokud by běžel jen jeden task na 16 threadů, tak se bude cache tříštit mezi CCX a výkon půjde dolů.
Jakmile SoB přejde na o stupeň vyšší FFT, začne přepadávat.

GFN21 a GFN22 vyžadují 40.2M cache - tady bych čekal, že 7950X3D bude na tom dobře, protože dva tasky naráz a pro 5950X to už bude moc.
Chtělo by to srovnání s GPU...je jasné, že lepší grafika se vezme 2x tolik W.

Druhý extrém je těch 30 běžících, kde nejmenší SGS má 128K FFT, takže 1024K cache na task a kde je MT výkonu moc nepřidá.
Jakmile začnu jít do větších tasků, bude mi těsno.

Dadu from Silesia
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1279
Registrován: úte 03 úno, 2009 21:23
rok narození: 03 bře 1984
ID CNT statistics: 10156
Bydliště: Opava

Re: Na čem počítáme

#223 Příspěvek od Dadu from Silesia »

Ahoj spotřeba je nižší protože čiplet s X3D beží na nižší frekvenci ta vetší cache nezvláda vyšší napětí, to max turbo je reklamština jede na nej jen druhý čiplet bez X3D. Tedy pokud pojedeš dvě jednotky 2 x 8 jader, které nevyužijí X3D vylepšení tak jedna bude pomalejší.

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3207
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Na čem počítáme

#224 Příspěvek od Honza »

Díky za doplnění a osvěžení mé paměti, matně jsem si to takto pamatoval, ale nebyl si jistý.
Tento scénář je levnější, TDP vypadá hezky (dokonce narozdíl od Intelu je i ve skutečnosti hezké) a vejde se do toho dost reklamních krasožvástů.
Předpokládám ale, že budou i úlohy, kde to fakt dává smysl - třeba hry, které nepotřebují 16 jader, stačí jim pár jader, ale X3D se pozitivně projeví a přitom nepřestřelí spotřebou.

Dadu from Silesia
52.6315789474 %
52.6315789474 %
Příspěvky: 1279
Registrován: úte 03 úno, 2009 21:23
rok narození: 03 bře 1984
ID CNT statistics: 10156
Bydliště: Opava

Re: Na čem počítáme

#225 Příspěvek od Dadu from Silesia »

Ano ve hrách má X3D velmy pozitivní vliv na minimální FPS nedochází tolik k zasekům v náročných scénách. A navíc má 7950X3D výkon pro další aplikace ideální pro tzv. streamery. Pro běžnou práci se doporučuje klasická 7950 je o 2-3 k levnější běží celá na max frekvenci.
Ale chce to proces lasso automat co přiřazuje vlakna ve spolupráci s AMD chipset driverem a Xbox barem je nespolehlivý a pokud vím muže parkovat non X3D jádra

jiri kovar
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1186
Registrován: ned 20 črc, 2008 09:31

Re: Na čem počítáme

#226 Příspěvek od jiri kovar »

Tak se nám podařilo zprovoznit nový stroj (AMD 7950 s 64 GB RAM 5200,36), grafika zatím stará nVidie 1060 - čekáme něco jako 4060 apod.)).¨
Protože nejlepší v týmu Litomyšl byly zatím dvě AMD 3950, tak ten posun výkonu CPU na 7950 je enormní, až jsme z toho padli na zadek, tak uvidíme, jak se to projeví u různých projektů.
Zatím jede 30 asteroidů na avx za cca 36 minut při stabilní frekvenci 4,7 GHz. U jiných projektů jsme jen zkoušeli, tak většina běžných jela na stabilních 5,2 GHz. Odběr samozřejmě krutých 180 W core a 200W package. Frekvence se nastavuje sama tak, aby CPU mělo max. 90 C. Je na tom chladič AIO Endorfy NAVIS F240, takže skvostné chlazení vyhazuje teplo hned mimo bednu směrem nahoru a všechny ostatní komponenty jsou mezi 30-40 C.
Ostrý křest bude hned 2. květbna po 2:00, tak uvidíme, co Pentathlon vymyslí.

Honza
63.1578947368 %
63.1578947368 %
Příspěvky: 3207
Registrován: pát 03 lis, 2006 10:46

Re: Na čem počítáme

#227 Příspěvek od Honza »

Gratuluji k novince.
Takže 7950X se vcelku drží deklarovaného TDP, na rozdíl od Intelu.
Jak by na tom byl 7950X bez SMT?
Nezřídka se stane, že HT/SMT pomůže tomu, aby CPU nečekal na RAM, ale ve finále je výkon šul-nul za cenu vyšší spotřeby.

Aby mi čísla dávala nějaký smysl - jak je na tom 3950X stran časů na stejné disciplíně, např. jednotek za den.

A ještě jeden dotaz - zvažovali jste X3D model?
Co nakonec rozhodlo do něj nejít?

jiri kovar
47.3684210526 %
47.3684210526 %
Příspěvky: 1186
Registrován: ned 20 črc, 2008 09:31

Re: Na čem počítáme

#228 Příspěvek od jiri kovar »

Momentálně necháme stroj jet na Pentathlonu, kde dostane zabrat poměrně dost na různých aplikacích.
SMT zatím neřešíme. Obecně pomáhá v rozmezí 30-90% vyjma Primegrid a některých aplikací Yoyo (ECM), O víkendu jel SR base, kde mám vysledovanou pomoc SMT kolem 30%.
U Asteroidů je pomoc cca 80%, podobně i Universe.
Překvapilo, že AVX Asteroidy na AMD 3950 snižují tvrdě frekvenci na základ již při 10 souběžně počítaných wu, kdežto u AMD 7950 zvládá i 30 kusů paralelně s tím, že limitující je dostatečný odvod tepla. Takže víc než kdy jindy je důležitý dobrý až výborný chladič.
Nevím lze-li srovnat nesrovnatelné, ale podobné jednotky Asteroidů počítá 3950 cca 52 minut (při 10 paralelně-3,8 GHz- při více jednotkách již výkon neroste a doba výpočtu se neefektivně prodlužuje, i když frekvence se drží) a 7950 za cca 36 minut (při 30 paralelně-4,7 GHz).
AMD 7950X versus AND 7950X3D:
1. V-cache pomáhá určitě hráčům náročných her ve vysokém rozlišení apod, obecně při enormních datových přenosech. Může se to týkat i některých málo aplikací v rámci BOINC, ale přínos pro výpočty je spíše diskutabilní (přesněji řečeno vše se musí vyzkoušet v reálu, a to necháme na někom odvážnějším)
2. X3D má snížený výkon TDP a není úplně jisté jestli se dá výkon dohnat pomocí V-cache (opět necháme na jiných odvážlivcích)
3. Cenový rozdíl 3500+ je dost na tu nejistotu, raději jsme investovali do slušných RAM
4. CPU s v-cache nijak nezavrhujeme, jen prostě počkáme, co se z toho vyvine, komunita BOINC je natolik rozsáhlá, že se to určitě dozvíme.

Odpovědět

Zpět na „Hardware“